
Jakso 1: KonversiO-Optimistit hakee vastauksia markkinoinnin osaamiseen ja rekrytointiin
Kaupallinen yhteistyö TietoEVRY
Uuden IAB:n podcast-sarjan ensimmäisessä jaksossa käsitellään markkinoinnin muuttumista entistä data- ja teknologiavetoisemmaksi sekä etsitään ratkaisuja siihen, minkälaista osaamista yritykset tulevat jatkossa tarvitsemaan.
Markkinoinnin ala on kovassa myllerryksessä digitransformaation myötä - vuosi vuodelta yhä useampi tekee töitä markkinoinnin parissa. Tästä syystä ensimmäisen jakson aiheena on rekrytointi.
Baronan CMO Aarne Töllinen sekä TietoEvryn johtava konsultti Marko Saarinen kertovat ensimmäisessä KonversiO-Optimistit -podcastin jaksossa, minkälaisia markkinoinnin osaajia yritykset hakevat ja miten yksittäisestä markkinoinnin tekijästä muotoutuu haluttu osaaja avoimiin markkinoinnin työpaikkoihin.
”Markkinointi on muuttunut vaikeaselkoiseksi data- ja teknologiamössöksi”
Jakson keskusteluissa nousee esille se, miten markkinoinnin muuttuminen entistä data- ja teknologiavetoisemmaksi on vaikuttanut siihen, että alalle on noussut uudentyyppisiä rooleja ja osaamisvaateita. Haussa olevissa työpaikoissa korostuvat kokemus sosiaalisen median kanavista sekä monenlaisten työkalujen hallinnasta. Tämän päivän markkinoinnin tehtävissä vaaditaan dataymmärryksen lisäksi myös vahvaa analyyttista ajattelua sekä liiketoiminnan laajempaa ymmärrystä.
Mikä on markkinoijan tärkein taito? Minkälaisia avainrooleja tulevaisuuden markkinointiorganisaatiossa on? Mihin generalisteja ja spesialisteja tarvitaan?
Kysyimme näkökulmaa jakson sisältöön SOK Median Head of Commercial Marketing Services Hannaleena Koskiselta:
”Komppaan podcastia siinä, että sekä spesialisteja että generalisteja tarvitaan - edelleen. Yksilötasolla entistä enemmän korostuvat kyky toimia verkostovetoisessa ympäristössä, virtuaalitiimeissä ja näiden yhteisvaikutuksena syntyvä liiketoiminnan jatkuva uusiutuminen. Verkostovetoinen liiketoiminnan kehitys ja siihen liittyvät yksilön kyvykkyydet joko generalistina tai spesialistina tuleekin olemaan keskiössä entistä enemmän tulevaisuuden kompetenssivaateissa.”
Kuuntele koko jakso tästä:
DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen. Jokaisessa jaksossa on teeman mukaisesti vaihtuvat vieraat, aiheet ja näkökulmat sekä sokerina pohjalla piinapenkki!
Sarjan ensimmäiset jaksot on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä TietoEVRYn kanssa ja jaksoissa keskusteluissa mukana on TietoEVRYn johtava konsultti Marko Saarinen ja podin hosteina toimii IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula.
Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.
Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!
Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
27.06.2025
IAB Insider: Snapchat 2025 – Miten alusta palvelee brändejä ja vaikuttajia nyt?
Snapchat ei ole katoamassa mihinkään – päinvastoin! Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten Snapchat toimii vaikuttajille ja brändeille vuonna 2025. Vieraana vaikuttaja Henny Harjusola ja Snapchatin Suomen kaupallinen edustaja Mimi Alén.
lue lisää13.06.2025
IAB Insider: Boots-case ja totuuksia mainonnan mittaamisesta
Tässä IAB Insider -jaksossa pureudutaan vuoden puhutuimpaan markkinointiteemaan: mainonnan mittaamiseen. Juontaja Pasi Raassinan seurana on AudienceProjectin asiantuntijakaksikko Juha Ourila ja Martin Radford, joiden kanssa keskustellaan niin IAB Europe Adex 2024 -raportista kuin cross media -mittauksen ajankohtaisuudesta.
lue lisää05.06.2025
IAB Insider: Mittaaminen, mallinnus ja markkinoinnin tarkoitus – tervetuloa mukaan kasvuun
Tervetuloa kuuntelemaan IAB podcastia! Kolmannen kauden toisessa jaksossa sukellamme markkinoinnin nykytilaan ja tulevaisuuteen yhdessä dentsun kokeneiden asiantuntijoiden Juha Halmesvaaran ja Gabriel Mäkelän kanssa. Juontajana toimii IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina.
lue lisää30.05.2025
IAB Insider: New Life of the Living Room – mitä suomalainen katsoo?
Tervetuloa uuden IAB Insider jakson pariin. Tästä starttaa IAB Podcastien 3. tuotantokausi! Tässä jaksossa sukelletaan syvälle olohuoneeseen – tai tarkemmin sanottuna sen ruutuun. Aiheena on televisiomainonnan tulevaisuus ja Connected TV:n (CTV) kasvava merkitys suomalaisessa mediamaisemassa.
lue lisää