Icon
Jakso 1: KonversiO-Optimistit hakee vastauksia markkinoinnin osaamiseen ja rekrytointiin Podcast

Jakso 1: KonversiO-Optimistit hakee vastauksia markkinoinnin osaamiseen ja rekrytointiin

12.05.2020

Kaupallinen yhteistyö TietoEVRY

Uuden IAB:n podcast-sarjan ensimmäisessä jaksossa käsitellään markkinoinnin muuttumista entistä data- ja teknologiavetoisemmaksi sekä etsitään ratkaisuja siihen, minkälaista osaamista yritykset tulevat jatkossa tarvitsemaan.

Markkinoinnin ala on kovassa myllerryksessä digitransformaation myötä - vuosi vuodelta yhä useampi tekee töitä markkinoinnin parissa. Tästä syystä ensimmäisen jakson aiheena on rekrytointi.
Baronan CMO Aarne Töllinen sekä TietoEvryn johtava konsultti Marko Saarinen kertovat ensimmäisessä KonversiO-Optimistit -podcastin jaksossa, minkälaisia markkinoinnin osaajia yritykset hakevat ja miten yksittäisestä markkinoinnin tekijästä muotoutuu haluttu osaaja avoimiin markkinoinnin työpaikkoihin.


”Markkinointi on muuttunut vaikeaselkoiseksi data- ja teknologiamössöksi”

Jakson keskusteluissa nousee esille se, miten markkinoinnin muuttuminen entistä data- ja teknologiavetoisemmaksi on vaikuttanut siihen, että alalle on noussut uudentyyppisiä rooleja ja osaamisvaateita. Haussa olevissa työpaikoissa korostuvat kokemus sosiaalisen median kanavista sekä monenlaisten työkalujen hallinnasta. Tämän päivän markkinoinnin tehtävissä vaaditaan dataymmärryksen lisäksi myös vahvaa analyyttista ajattelua sekä liiketoiminnan laajempaa ymmärrystä.

Mikä on markkinoijan tärkein taito? Minkälaisia avainrooleja tulevaisuuden markkinointiorganisaatiossa on? Mihin generalisteja ja spesialisteja tarvitaan?

Kysyimme näkökulmaa jakson sisältöön SOK Median Head of Commercial Marketing Services Hannaleena Koskiselta: 

”Komppaan podcastia siinä, että sekä spesialisteja että generalisteja tarvitaan - edelleen. Yksilötasolla entistä enemmän korostuvat kyky toimia verkostovetoisessa ympäristössä, virtuaalitiimeissä ja näiden yhteisvaikutuksena syntyvä liiketoiminnan jatkuva uusiutuminen. Verkostovetoinen liiketoiminnan kehitys ja siihen liittyvät yksilön kyvykkyydet joko generalistina tai spesialistina tuleekin olemaan keskiössä entistä enemmän tulevaisuuden kompetenssivaateissa.”

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen. Jokaisessa jaksossa on teeman mukaisesti vaihtuvat vieraat, aiheet ja näkökulmat sekä sokerina pohjalla piinapenkki!

Sarjan ensimmäiset jaksot on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä TietoEVRYn kanssa ja jaksoissa keskusteluissa mukana on TietoEVRYn johtava konsultti Marko Saarinen ja podin hosteina toimii IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



09.05.2025

IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa2

Onko pelimainonta vaikeaa, kallista tai liian erikoistunutta? Tässä IAB Finlandin podcast-jaksossa pureudumme pelimainontaan liittyviin käytännön myytteihin ja uskomuksiin. Kuka tekee, miten tehdään – ja mitä kaikkea oikeasti voi mitata?

lue lisää

02.05.2025

IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa1

Tässä IAB Finlandin podcastjaksossa pureudumme pelimainonnan ympärillä pyöriviin sitkeisiin myytteihin ja selvitämme, mikä pitää oikeasti paikkansa. Studiossa äänessä Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Janna Laiho Azerionilta, Patrik Hautala GroupM:ltä – napakalla otteella ja rennolla fiiliksellä.

lue lisää

25.04.2025

KonversiO-Optimistit: Näin suomalaiset käyttävät mediaa

KonversiO-Optimistit sukeltaa syvälle suomalaisen mediankäytön, hinnoittelun ja markkinointistrategioiden ytimeen – pohjoismaisessa kontekstissa. Tässä jaksossa pohditaan, mitä iso B2C-mainostaja oikeasti tarvitsee mediatoimistokilpailutuksessa menestyäkseen ja miten erottautua älykkäästi markkinassa, jossa data, asiakasymmärrys ja tekoäly kohtaavat käytännön tekemisen.

lue lisää

17.04.2025

KonversiO-Optimistit: High Impact – Pelastaako uusi formaatti bannermainonnan?

Tervetuloa kuuntelemaan IAB Finlandin KonversiO-Optimistit -podcastia, jossa sukellamme display-mainonnan syövereihin ja nostamme pöydälle high impact -mainosformaatit. Mitä ne oikeastaan ovat? Mitä myyttejä niihin liittyy? Ja ennen kaikkea – voivatko ne pelastaa väsähtäneen bannermainonnan?

lue lisää