Icon
OpenX-mainosjakelualustan versioissa 2.8.0 - 2.8.8 vakava haavoittuvuus Uutiset & blogi

OpenX-mainosjakelualustan versioissa 2.8.0 - 2.8.8 vakava haavoittuvuus

08.05.2012

OpenX mainosjakelualustan versioista 2.8.0 - 2.8.8 on löytynyt haavoittuvuus, jonka ansiosta avulla hyökkääjän on mahdollista laittaa haittamainontaa jakeluun. CERT-FI:n tietojen mukaan aukkoa on hyödynnetty jo vajaassa kymmenessä sivustossa Suomessa. Haavoittuvuus koskee omille palvelille asennettuja versioita OpenX-järjestelmästä.

IAB Finland suosittelee kaikkia OpenX-järjestelmää käyttäviä tarkistamaan omat asennuksensa oheisen blogimerkinnän mukaisesti: http://h7c.blogspot.com/2012/05/laaja-tietoturvahyokkays-kaynnissa.html

Lisäohjeita löytyy CERT-FI:n sivuilta: http://www.cert.fi/ohjeet/2012/ohje-2012-04.html

Lisätietoja haavoittuvuudesta löytyy CERT-FI:n sekä OpenX:n sivustoilta:
http://www.cert.fi/tietoturvanyt/2012/05/ttn201205061819.html
http://www.cert.fi/tietoturvanyt/2012/05/ttn201205031317.html
http://blog.openx.org/05/security-update-for-openx-28-users/

BLOGI
MIXX Awards - Usein kysytyt kysymykset

Älä jätä hakemusta laittamatta. Tässä on useimmin kysytyt kysymykset koskien IAB MIXX Awards kilpailua. Jos kysymyksiä herää lisää, laitathan viestiä Miralle.

lue lisää

21.03.2023

MIXX Awards - Usein kysytyt kysymykset

Älä jätä hakemusta laittamatta. Tässä on useimmin kysytyt kysymykset koskien IAB MIXX Awards kilpailua. Jos kysymyksiä herää lisää, laitathan viestiä Miralle.

lue lisää

06.03.2023

Digitaalinen ulkomainonta 30 % kasvussa vuonna 2022

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2022 oli noin 46,5 miljoonaa euroa. Vuoteen 2021 verrattuna kasvua on hieman alle 30 % kun vastaavana aikana koko ulkomainonnan markkina kasvoi 21 %.

lue lisää

03.02.2023

Verkkomainonta 10 % kasvussa vuonna 2022

Mediamainontaan käytettiin vuonna 2022 yhteensä 1 328 miljoonaa euroa, mikä on 4,1% enemmän kuin edellisvuonna. Verkkomedia oli suurin mediaryhmä (53%) ja verkkomainonnan (+9,8 %) lisäksi kasvussa oli myös radiomainonta (+3,6 %), ulkomainonta (+20,7 %) sekä elokuvamainonta (+76,8 %).

lue lisää

13.01.2023

IAB Finland 2023 - Kattoteemana vastuullisuus

IAB:n vuoden 2023 painopistealueet tukevat niin mainostajien, julkaisijoiden kuin palveluntarjoajien liiketoimintaa. Kattoteemana on digimainonnan vastuullisuus ja muut painopisteet ovat digitaalisen osaamisen ja ymmärryksen kasvattaminen, verkkokauppamarkkinointi sekä mainonnan kohdentaminen ja mittaaminen. IAB:n toiminnassa on tänä vuonna mukana ennätysmäärä jäseniä sekä Industry ja Premium -kumppaneita.

lue lisää