Icon
Mobiilimainonnan ohjelmallisen ostamisen whitepaper julkaistu Uutiset & blogi

Mobiilimainonnan ohjelmallisen ostamisen whitepaper julkaistu

14.08.2017

Mobiili vauhdittaa median kulutusta ja käyttöä, ja siksi myös mainonnan panostusten kasvua. Vuonna 2016 mobiilimainonta kasvoi Euroopassa 52,9 % IAB Europen 2016 AdEx Bencmark -raportin mukaan. Maailmanlaajuisessa mittakaavassa kehittyvät markkinat kehittyvät aidosti mobile first -markkinoiksi, kuten Aasia ja Afrikka.

Mobiili-display on "kaikkein ohjelmallisin" mainonnan muoto uusimman European Programmatic Market Sizing -raportin mukaan. Programmatic Mobile White Paper  esittelee mobiilimainonnan ohjelmallisen ostamisen erityispiirteet, antaa vinkkejä ohjelmallisen ostamisen mobiilistrategian maksimoimiseksi ja listaa aihealueet, jotka kannattaa ottaa huomioon tarkasteltaessa mobiilia osana monikanavaista startegiaa sekä keskittyy mobiilimainonnan ohjelmallisen ostamisen samankaltaisuuksien ja eroavaisuuksien tarkasteluun muihin ostotapoihin verrattuna. White paperissa tarkastellaan mobiilimainonnan uusia mahdollisuuksia ja nousevia kehitystrendejä, miten niitä voidaan hyödyntää ohjelmallisesti ja kuinka mobiilia tulisi ajatella osaa ohjelmallisen ostamisen kokonaisuutta. Se tutkii myös sitä miten mobiilin kasvu on vaikuttanut suunnittelu- ja ostoprosesseihin ja miten se kehittyy jatkossa. 

Lataa IAB Europe White Paper: Programmatic Mobile täältä. 

BLOGI
Vuoden 2025 TOP 5 kuunnelluimmat IAB Insider -podcastit

Vuoden 2025 kuunnelluimmat IAB Insider -jaksot kertovat suoraan, mitkä teemat ovat olleet digimainonnan ytimessä: retail median kasvu, mittaamisen ja mallinnuksen murros, alustojen muutokset sekä huomion merkitys mainonnan vaikuttavuudessa.

lue lisää

19.12.2025

Vuoden 2025 TOP 5 kuunnelluimmat IAB Insider -podcastit

Vuoden 2025 kuunnelluimmat IAB Insider -jaksot kertovat suoraan, mitkä teemat ovat olleet digimainonnan ytimessä: retail median kasvu, mittaamisen ja mallinnuksen murros, alustojen muutokset sekä huomion merkitys mainonnan vaikuttavuudessa.

lue lisää

18.12.2025

Digimainonnan sosiaalinen vaikutus Euroopassa – ja mitä se tarkoittaa Suomelle

IAB Europen Beyond Reach: Mapping the Social Impact of Digital Advertising and Media -raportti tarkastelee, miten digitaalisen mainonnan ekosysteemi Euroopassa – ja laajemmin kansainvälisesti – on alkanut tunnistaa, arvioida ja hallita toimintaansa sosiaalisen kestävyyden näkökulmasta.

lue lisää

17.12.2025

Vuoden 2025 katsotuimmat IAB Finlandin tapahtumien tallenteet

IAB Finlandin katsotuimmat tapahtumatallenteet pureutuvat mittaamiseen, tekoälyyn, huomion merkitykseen, retail median kasvuun ja vastuullisuuteen. Ne tarjoavat tiivistettyä asiantuntijatietoa ja konkreettisia oppeja suoraan digimainonnan arjesta.

lue lisää

16.12.2025

Vuoden 2025 luetuimmat TOP 5 IAB:n oppaat

IAB Finlandin oppaat kokoavat yhteen kymmenien – ellei jopa satojen – asiantuntijatuntien työn ja tiivistävät sen helposti hyödynnettävään muotoon. Vuonna 2025 nämä viisi opasta nousivat ylitse muiden ja keräsivät eniten lukijoita ja kiinnostusta koko markkinassa.

lue lisää