Icon
MIXX Awards 2023 voittajat julkistettu! Uutiset & blogi

MIXX Awards 2023 voittajat julkistettu!

29.05.2023 | IAB Finland

IAB Finland täyttää tänä vuonna Suomessa jo huimat 25 vuotta! Juhlavuoden kunniaksi lanseerattiin uusi, värikäs palkintogaala MIXX Awards, jossa palkittiin digimarkkinoinnin innovaatioita ja edelläkävijöitä yhteensä seitsemässä kategoriassa. Keräsimme alan ammattilaiset yhteen juhlimaan saman katon alle riemukkaaseen jälleennäkemiseen. Saimme ihka ensimmäiseen MIXX Awards Finlandiin runsaasti entryjä kuuteen kategoriaan. Muista kategorioista poiketen Vuoden digiammattilainen kategoriaan ei ollut entryä vaan voittajan valitsivat IAB Finlandin hallituksen jäsenet.

“Halusimme tuoda Suomen markkinaan palkintogaalan, jossa palkitaan markkinointitekojen lisäksi myös tekijöitä, alan raudankovia ammattilaisia! IAB Finlandin toiminnalle on elintärkeitä aktiivijäsenistä koostuvat erinäiset työryhmät sekä IAB:n hallitus, joissa saamme asiantuntijoiden kullanarvoista aikaa ja osaamista koko markkinan hyödynnettäväksi. Olemme erittäin tyytyväisiä IAB:lla ensimmäiseen MIXX Awards Finlandiin kokonaisuudessaan ja myös lämpimään vastaanottoon, minkä se on toimialalta saanut!” - Mira Vaurula, Head of Business Development, IAB Finland

Vuoden datateko 2023

Kategoriassa Vuoden datateko 2023 voittajaksi selvisi: Ruskavahti AI - Visit Finland

Toteutus: Visit Finland, Dagmar & Accenture Song

Kilpailutyössä on hyödynnetty dataa innovatiivisella ja fiksulla tavalla tuoden vaikuttavia tuloksia kilpailijataholle. Ehdolle voi asettua toimialalta kuka taho tahansa.
Kilpailutyöt arvioitiin kolmella kriteerillä: strategia, toteutus ja innovaatio sekä tulokset.

Paras vastuullinen markkinointiteko 2023

Kategoriassa Paras vastuullinen markkinointiteko 2023 voittajaksi selvisi: Kiusaamisvapaa vyöhyke – K-Market
Toteutus: K-Market, Wörks, Result Entertainment Agency, Dagmar & Cocoa

Kilpailutyön tulee sisältää digitaalisia elementtejä ja keskeisessä osassa tulee olla vastuullisuus.
Kilpailutyöt arvioitiin kolmella kriteerillä: strategia, luova toteutus sekä tulokset.

Paras nousevien digikanavien markkinointikokonaisuus 2023

Kategoriassa Paras nousevien digikanavien markkinointikokonaisuus 2023 voittajaksi selvisi: Täällä pelkään minä -kampanja - Musti ja Mirri
Toteutus: Erma&Reinikainen, Musti ja Mirri, Clear Channel, JCDecaux, Cocoa, United Imaginations, Inuits, San Francisco Agency, Musiikkitalo

Kilpailutyön tulee hyödyntää emerging media -kanavia innovatiivisella ja keskeisellä tavalla (esim. digitaalinen ulkomainonta, Connected TV, digitaalinen audio, tekoäly, gaming, kaupan media). Ehdolle voi asettua kampanja tai brändi.
Kilpailutyöt arvioitiin kolmella kriteerillä: strategia, luova toteutus sekä tulokset.

Digikanavia parhaiten hyödyntänyt mainostaja 2023

Kategoriassa Digikanavia parhaiten hyödyntänyt mainostaja 2023 voittajaksi selvisi: Mitä tänään syötäisiin – K-Ruoka

Toteutus: Kesko, Videolle & Food Camp Finland

Kilpailijan tulee hakemuksessa tuoda esiin innovatiivisuutta ja tuloksellisuutta digitaalisien kanavien hyödyntämisestä markkinoinnissa. Ehdolle voi asettua mainostaja itse tai mainostajan kumppani.
Kilpailutyöt arvioitiin kolmella kriteerillä: strategia, luova toteutus sekä tulokset.

Paras digimyyntitiimi 2023

Kategoriassa Paras digimyyntitiimi 2023 voittajaksi selvisi: Leadoo Marketing Technologies Suomen myyntitiimi

Paras digimyyntitiimi löytää toimivat ratkaisut kuhunkin tarpeeseen ja on aina valmis kehittämään toimintaansa ja asiakastyytyväisyyttä.

Kilpailijan tulee hakemuksessa tuoda esiin, kuinka tiimi työskentelee luovasti asiakkaiden ja toimistojen kanssa saavuttaen pyydetyt tavoitteet. Ehdolle voi asettua julkaisija tai palveluntarjoajan digimyyntitiimi.

Kilpailutyöt arvioitiin seuraavien kriteerien mukaisesti: myynnin kehitys, asiakastyytyväisyys, tiimin osaamisen kehitys ja innovatiivisuus.

Paras digisuunnittelutiimi 2023

Kategoriassa Paras digisuunnittelutiimi 2023 voittajaksi selvisi: Tulos Helsinki & Moi Mobiili

Paras digisuunnittelutiimi suunnittelee innovatiivisia markkinoinninratkaisuja pitäen tiimin osaamisesta huolta muuttuvassa markkinassa.

Kilpailijan tulee hakemuksessa tuoda esiin kuinka tiimi työskentelee luovasti innovatiivisuutta ja tuloksellisuutta digitaalisien kanavien hyödyntämisestä markkinoinnissa. Ehdolle voi asettua toimiston tai mainostajan oma suunnittelutiimi.

Kilpailutyöt arvioitiin seuraavien kriteerien mukaisesti: myynnin kehitys, asiakastyytyväisyys, tiimin osaamisen kehitys ja innovatiivisuus.

Vuoden digiammattilainen 2023

Vuoden digiammattilaisen valitsi IAB Finlandin hallitus. Tähän kategoriaan ei ollut julkista entryä.

Palkinnon myöntämisperusteet olivat seuraavat:
• Henkilö on tehnyt erinomaista työtä markkinan hyvinvoinnin edistämiseksi
• Henkilö, joka vie alaa eteenpäin ammattitaidolla
• Roolimalli positiivisella energialla
• Pioneerityö digimarkkinoinnin sanansaattajana, tuotteistajana tai osaamisen kehittäjänä

Seuraavilla saatesanoilla IAB Finlandin hallitus valitsi Vuoden digiammattilaiseksi 2023 Petri Kokkosen:
“Henkilö on tehnyt erinomaista työtä markkinan hyvinvoinnin edistämiseksi. Henkilö, joka vie alaa eteenpäin ammattitaidolla. Roolimalli positiivisella energialla. Pioneerityö digimarkkinoinnin sanansaattajana, tuotteistajana tai osaamisen kehittäjänä”

Kiitos kaikille kisaan hakeneille ja onnittelut kaikille voittajille!

Kaikki shortlistille päässeet löytyy täältä: https://www.iab.fi/mixx-awards

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
Luovuudella tehokkuutta ulkomainontaan – miksi?

Viime viikon tiistaina järjestimme yhdessä IAB:n kanssa webinaarin, jossa käsiteltiin luovuuden merkitystä ulkomainonnassa. Puhujina olivat Annu Terho (SEK), Ilkka Poutanen (UI) sekä allekirjoittanut.

lue lisää

11.10.2024

Luovuudella tehokkuutta ulkomainontaan – miksi?

Viime viikon tiistaina järjestimme yhdessä IAB:n kanssa webinaarin, jossa käsiteltiin luovuuden merkitystä ulkomainonnassa. Puhujina olivat Annu Terho (SEK), Ilkka Poutanen (UI) sekä allekirjoittanut.

lue lisää

03.10.2024

Markkinapulssi ennakoi digimainonnan määrän kasvavan loppuvuoden aikana

IAB Finlandin uusi kvartaaleittain tehtävä digimarkkinapulssi kertoo Suomen digimarkkinan suhtautuvan lähitulevaisuuteen posititivisesti. Asteikolla 0 - 100 raportoitava yleisindeksi päätyi lukemaan 63, joka tarkoittaa selvästi positiivista tulosta. Suomen digimarkkinan kasvun odotetaan nopeutuvan vuoden kolmannen kvartaalin aikana. Tutkimus tehtiin elokuussa 2024 ensimmäistä kertaa ja se keräsi 174 vastaajaa tasaisesti niin julkaisijoiden, toimistojen ja mainostajien parissa. Pulssikyselyn seuraava tiedonkeruu alkaa marraskuussa.

lue lisää

27.08.2024

REKRY: Development & Sales Manager, Education Programs

IAB Finland hakee joukkoihinsa uutta henkilöä, lue roolin kuvaus täältä.

lue lisää

18.06.2024

Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää