KonversiO-Optimistit, jakso 3: Miltä näyttää B2B-markkinoinnin maailma?
Kaupallinen yhteistyö TietoEVRY
IAB:n podcast-sarjan kolmannessa jaksossa pureudumme B2B-markkinointiin syvemmin vieraamme Metson John Cullenin kanssa. Keskustelemme datasta, tiimin rakentamisesta ja markkinoinnin tehokkuuden todentamisesta. Metson digitaalisesta markkinoinnista vastaava John Cullen on vieraanamme kolmannessa jaksossa ja mukana myös tuttuun tapaan TietoEvryn johtava konsultti Marko Saarinen.
Keskustelemme jaksossa muun muassa siitä, kumpi on tärkeämpää tiimin rakennuksessa: löytää oikealla osaamisella vai oikealla asenteella varustetut talentit? Elämme tällä hetkellä melko selvästi markkinoinninautomaation aikakautta, mutta mikä aikakausi on tulossa seuraavaksi: datan vai tietosuojan aikakausi?
Entä minkälaista roolia data näyttelee B2B-markkinoinnissa? Mitä kolmannen osapuolien evästeiden käytön loppuminen tarkoittaa B2B-markkinoinnille? Puhumme myös siitä, miten mitata ja todentaa markkinoinnin teho B2B-maailmassa: myynnin mittaaminen on itsestäänselvyys, mutta jos myyntisykli on erittäin pitkä, niin on kannattavaa mitata myös myyntimahdollisuuksia. B2B-markkinoinnissa erittäin suureen rooliin nousee myös asiakassuhteen ylläpito - mitä paremmin palvelet asiakkaitasi, sitä todennäköisemmin he pysyvät asiakkaina jatkossakin.
Kuuntele koko jakso tästä:
DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen. Jokaisessa jaksossa on teeman mukaisesti vaihtuvat vieraat, aiheet ja näkökulmat sekä sokerina pohjalla piinapenkki!
Sarjan ensimmäiset jaksot on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä TietoEVRYn kanssa ja jaksoissa keskusteluissa mukana on TietoEVRYn johtava konsultti Marko Saarinen ja podin hosteina toimii IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula.
Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.
Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!
Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa:
18.06.2024
Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023
IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.
lue lisää10.06.2024
Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 miljoonaa euroa
IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.
lue lisää23.05.2024
Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.
lue lisää06.02.2024
Mediamainonnan määrä päättyi -2,4 % laskuun vuonna 2023
Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1 336 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja mainonnan määrä laski -2,4 % edellisvuoteen verrattuna.
lue lisää