Icon
IAB Jäsenesittely: Martin Kokholm ja AudienceProject Markkinaluvut

IAB Jäsenesittely: Martin Kokholm ja AudienceProject

18.06.2024 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Martin Kokholm ja AudienceProject

 

                                 Martin Kokholm, Head of Marketing and Communications

 

Kerro hieman AudienceProjectista sekä myös itsestäsi?

AudienceProject on johtava yleisömittauksen toimittaja, joka tarjoaa SaaS-alustan itsenäiseen ja kattavaan, aina käytössä olevaan multimediamittaukseen. Alustamme avulla mainostajat ymmärtävät paremmin kampanjoidensa kattavuuden ja vaikutuksen eri kanavissa, mikä auttaa heitä tekemään varmoja markkinointipäätöksiä tavoittaakseen yleisönsä ja vaikuttaakseen niihin tehokkaammin.

Olen AudienceProjectin markkinointi- ja viestintäpäällikkö ja työskennellyt yrityksessä yhdeksän vuotta, mikä tarkoittaa, että minulla on ollut ilo olla mukana kasvumatkallamme pohjoismaisesta start-upista Eurooppalaiseen mittakaavaan.

Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?

Toivomme saavamme paremman käsityksen haasteista, joita mainostajat kohtaavat kampanjoidensa suunnittelussa, optimoinnissa ja raportoinnissa. Tähän liittyen haluamme edistää näkökulmaamme siihen, kuinka mainostajat voivat ratkaista nämä haasteet multimediamittauksella.

Mitä aiotte tuoda IAB-yhteisöön?

Lisää tietoa multimediamittauksen merkityksestä yhä pirstoutuneessa mediamaisemassa. Haluamme kertoa IAB-yhteisölle konkreettisista liiketoiminnan tuloksista, joita voit saada tekemällä multimediamittauksia ratkaisuilla, jotka ovat jo saatavilla.

Mitkä ovat Idliksen tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2024?

Tavoitteemme vuodelle 2024 on kolmiosainen:

  1. Haluamme vastata riippumattoman ja kattavan medianvälisen mittauksen kasvavaan kysyntään jatkamalla laajentumistamme Eurooppaan.
  2. Haluamme laajentaa olemassa olevia kumppanuuksiamme ja perustaa uusia tukeaksemme useiden kanavien mittaamista ja tarjotaksemme entistä kattavamman yleiskuvan asiakkaidemme kampanjan tehokkuudesta.
  3. Haluamme tehdä oivalluksista käyttökelpoisempia, jotta kampanjastrategioiden ja budjettien optimointi olisi entistä helpompaa.

Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi intensiivisestä työviikosta palautumiseen?

Jaa olut ja Pac-Man-peli (jos olet myös onnekas, kun sinulla on toimistossasi Pac-Man-pelikone) kollegojesi kanssa ja keskustele kaikesta muusta kuin työstä.

 

 

23.05.2024

Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.

lue lisää

06.02.2024

Mediamainonnan määrä päättyi -2,4 % laskuun vuonna 2023

Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1 336 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja mainonnan määrä laski -2,4 % edellisvuoteen verrattuna.

lue lisää

22.09.2023

Digitaalisen audiomainonnan markkina kasvaa Suomessa: Estimaatti näyttää jopa 27% kasvua

IAB Finland on jälleen kerran estimoinut digitaalisen audiomainonnan markkinaa Suomessa. Vuonna 2022 digiaudion kokonaismarkkinan arvo on noin 7,1 miljoonaa euroa, mikä merkitsee 27% kasvua verrattuna vuoteen 2021. Digitaalisen audion markkina-arvio vuonna 2021 oli oli 5,6 miljoonaa euroa.

lue lisää

31.08.2023

Verkkomainonta koki pienen laskun vuoden 2023 toisella kvartaalilla

Suomen verkkomainonnan määrä saavutti lähes 174 miljoonaa euroa vuoden 2023 toisella kvartaalilla, mikä on noin puolen prosentin lasku edellisvuoteen verrattuna. Digitaalinen mainonta edustaa kuitenkin edelleen 54 % koko maan mediamainonnasta, osoittaen digimainonnan keskeisen roolin mainosmarkkinoilla.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!