Icon
IAB Jä­se­ne­sit­te­ly: Kaik­ki So­mes­ta ja Noo­ra Ver­ro­nen Mark­ki­na­lu­vut

IAB Jäsenesittely: Kaikki Somesta ja Noora Verronen

18.02.2022 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Kaikki Somesta ja Noora Verronen.

 

Noora Verronen Sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin strategi, CEO

Kerro Noora hieman Kaikki Somesta -yrityksestä sekä myös itsestäsi?

Kaikki Somesta Oy on sosiaalisen mediaan ja vaikuttajamarkkinointiin keskittyvä yritys, jonka missio on auttaa yrityksiä ja sisällöntuottajia luomaan parempaa sisältöä ja aidompaa läsnäoloa sosiaaliseen mediaan. Käytännössä toteutan sosiaalisen median strategiaan, konseptointiin, koulutukseen ja konsultointiin liittyviä töitä sekä sparraan sisällöntuottajia, jotka haluavat kasvattaa vaikuttavuuttaan somessa.

Perustin yrityksen vuoden 2020 lopussa, sillä halusin hyödyntää monipuolisemmin 10 markkinointivuoden aikana kerrytettyä osaamistani. Taustani on matkailualalla, jonne olen kouluttautunut. Toimin Finnairin, Aurinkomatkojen ja Tallink Siljan markkinointiviestinnän tiimeissä vuosina 2013-2018, jonka jälkeen kehitin vaikuttajamarkkinoinnin liiketoimintaa A-lehdillä kaksi vuotta. Tallink Siljalla ja Aurinkomatkoilla johdin ja kehitin sosiaalisen median strategista tekemistä sekä siellä tapahtuvia organisaatiota läpileikkaavia aiheita liittyen asiakaskokemukseen ja työnantajamielikuvaan.

Yrittäjänä keskityn auttamaan yrityksiä sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin roolin hahmottamisessa isossa kuvassa ja kehittämään kanavissa toimimista liiketoimintatavoitteet kirkkaana mielessä.

Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?

Olen ollut IAB:n toiminnassa mukana vuodesta 2014 ja nyt välivuoden jälkeen sain mahdollisuuden liittää oman yritykseni sen jäseneksi. Toiminnan osalta odotan eniten työryhmätyöskentelyä sosiaalisen median ja sisältömarkkinoinnin aiheiden parissa. Työryhmät antavat erinomaisen mahdollisuuden vaihtaa ajatuksia ja oppia uutta työlleni keskeisistä aiheista. Alan ammattilaisten parissa verkostoituminen tuo uusia näkökulmia, haastaa omaa ajattelua sekä muistuttaa tärkeistä asioista, jotka muuten joskus saattavat unohtua. Haluan olla aktiivisesti kehittämässä sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin käytäntöjä sekä tuomassa uusia tahoja niihin liittyvän tärkeän tiedon äärelle.

Mitä aiot tuoda IAB-yhteisöön?

Tuon mukanani vahvaa asiantuntijuutta sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin parissa työskentelystä eri näkökulmista. Olen toiminut aiheiden osalta mainostajan ja toimiston puolella sekä vahvassa linkissä vaikuttajien kanssa. Pyrin aina tarkastelemaan alaani liittyviä kysymyksiä kaikkien kannalta ja lisäämään tahojen välistä keskinäistä ymmärrystä.

Mihin asioihin Kaikki Somesta Oy on keskittymässä vuonna 2022?

Kaikki Somesta keskittyy auttamaan yrityksiä ja sisällöntuottajia ennen kaikkea ison kuvan hahmottamisessa oman tekemisen kehittämiseksi ja eteenpäin viemiseksi. Tavoitteena on myös kehittää Kaikki Somesta Oy:n omaa strategiaa ja suunnitella yrityksen toimintaa pidemmällä aikajänteellä.

Vuosi on vaihtunut ja lomat ovat vain haaleita muistoja - haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

Pyrin käymään arkisin valoisan aikaan ulkoilemassa, sillä töitä voi tehdä pimeälläkin. Viikonloput kuluvat tällä hetkellä ladulla metsissä ja pelloilla, joka on itselleni erinomainen keino unohtaa työhön liittyvät asiat ja keskittyä luonnosta ja liikunnasta nauttimiseen. Kesällä sukset vaihtuvat polkujuoksulenkkareihin. Vinkkinä muille on tehdä sellaisia asioita, joista itse nauttii ja olla rohkeasti myös tekemättä mitään, jos tuntuu siltä.

digimarkkinointiiabfinlandpodcastblogiIAB FinlandjäsenetjäsenesittelymarkkinaluvutsisältömarkkinointiverkkomainontadigimainontaIAB StudioSosiaalinen mediayritysjäsen

14.02.2025

Digitaalinen ulkomainonta jatkoi vahvaa kasvuaan 2024 – markkinaestimaatti nousi 61 miljoonaan euroon

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän arvion mukaan digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) markkinan koko Suomessa kasvoi vuonna 2024 noin 61 miljoonaan euroon. Tämä tarkoittaa 14 prosentin kasvua vuoteen 2023 verrattuna, jolloin markkina oli 53,6 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 markkinakasvu osoittaa, että DOOH on yksi vauhdikkaammin kasvavista mainonnan muodoista Suomessa. 

lue lisää

14.02.2025

Suomessa noin 15 miljoonaa natiivimainoseuroa vuonna 2024

IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on julkaissut arvion natiivimainonnan määrästä Suomessa. Vuoden 2024 estimaatti on 14,6 miljoonaa euroa, jossa on laskua vuoteen 2023 verratuna noin 7 %.

lue lisää

14.02.2025

Digitaalisen audiomainonnan kasvu jatkui Suomessa myös vuonna 2024

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudiomainonnan markkina vuonna 2024 oli 9,5 miljoonaa euroa. Vuonna 2023 markkina-arvio oli 9,3 miljoonaa euroa ja sitä edeltävänä vuonna 2022 7,1 miljoonaa euroa.

lue lisää

11.11.2024

Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!