KonversiO-Optimistit: Näin suomalaiset käyttävät mediaa
Kaupallinen yhteistyö: NØRR3
KonversiO-Optimistit sukeltaa syvälle suomalaisen mediankäytön, hinnoittelun ja markkinointistrategioiden ytimeen – pohjoismaisessa kontekstissa. Tässä jaksossa pohditaan, mitä iso B2C-mainostaja oikeasti tarvitsee mediatoimistokilpailutuksessa menestyäkseen ja miten erottautua älykkäästi markkinassa, jossa data, asiakasymmärrys ja tekoäly kohtaavat käytännön tekemisen.
Mukana keskustelussa ovat strateginen sparraaja ja NØRR3:n perustaja Antti Ujainen sekä monikanavaisten kampanjoiden taituri Julia Rautakoski Tre Kronor Medialta. Juontajana toimii IAB Finlandin Pasi Raassina. Pohjana toimii kattava Nordic-tason tutkimus, joka tarjoaa tuoreen näkökulman suomalaisen mediankäytön erikoisuuksiin ja kanavavalintojen logiikkaan. Mitä tämä tarkoittaa mediabudjetin allokoinnissa? Mikä rooli on brändillä, mitä data paljastaa – ja miksi Antin "150K€ sääntö" jää taatusti mieleen?
Tämä jakso kannattaa laittaa kuunteluun, jos olet tekemässä mediastrategisia valintoja, kehittämässä kilpailutusta tai haluat yksinkertaisesti ymmärtää, miten suomalaiset oikeasti käyttäytyvät eri kanavissa.
Katso koko jakso tästä:
Kuuntele koko jakso tästä:
IABlogin Facebook kommentit
BLOGI
IAB Finlandille valittiin uusi hallitus, samalla vahvistettiin ensi vuoden painopisteet.
lue lisää12.12.2025
IAB Finlandin syyskokous: uudet hallituksen jäsenet vahvistavat yhdistyksen asemaa digimainonnan ekosysteemin edelläkävijänä
IAB Finlandille valittiin uusi hallitus, samalla vahvistettiin ensi vuoden painopisteet.
lue lisää11.12.2025
Digitaalisten ulkomainospintojen kartta
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä on koonnut kattavan kartan, joka kokoaa yhteen työryhmään kuuluvien yritysten kaikki digitaaliset ulkomainospinnat. Kartan avulla voit selata, rajata ja hakea mainospintoja toimijoiden, kaupunkien sekä ulkomainospintojen ominaisuuksien mukaan.
lue lisää10.12.2025
Pelimainonnan nykytila ja trendit Suomessa 2025 -kysely
Haluamme kartoittaa, missä pelimainonta Suomessa tällä hetkellä menee ja mitä trendejä on nousemassa. Pelimainonta kattaa sekä mobiilipelien mainospaikat, pelien sisäiset mainosratkaisut että e-urheilun.
lue lisää04.12.2025
Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: Milloin ja miten sen käyttö pitäisi merkitä?
Tekoälystä on tullut markkinoijan oikea ja vasen käsi nopeammin kuin kukaan on osannut ennustaa. Se toimii usein huomaamattomasti taustalla ja auttaa optimoimaan sosiaalisen median kampanjoita. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly ei ole enää vain apuväline, vaan näkyvä osa mainossisältöjä? Pitääkö tästä kertoa kuluttajille ja jos pitää, niin miten?
lue lisää