Icon
KonversiO-Optimistit, jakso 2: Puhutaan yrityksen arvokkaimmasta pääomasta, asiakasdatasta Uutiset & blogi

KonversiO-Optimistit, jakso 2: Puhutaan yrityksen arvokkaimmasta pääomasta, asiakasdatasta

19.05.2020

Kaupallinen yhteistyö TietoEVRY

Uuden IAB:n podcast-sarjan toisessa jaksossa digitaalisesta asiakkuudesta sekä asiakasdatan hyödyntämisestä. Vieraamme Elina Kukkosen sanoin: "Nyt on viimeinen hetki saada asiakas digitaalisen langan päähän!"

Alman viestintä- ja brändijohtaja Elina Kukkonen sekä TietoEvryn johtava konsultti Marko Saarinen vastailevat kysymyksiin, kuten: Kuinka arvokasta asiakasdata on? Miten sitä hyödynnetään oikein? Miten datan kautta kehitetään markkinointia?

”Asiakasdatan käyttö tulee aina tavoitteistaa. Lähde liikkeelle asiakkaan odotuksista ja jos et niitä vielä tiedä, niin niitä on nykyään helppo selvittää!"

Keskustelemme jaksossa muun muassa siitä, kuinka dataa on helppo kerätä, mutta sen hyödyntäminen niin, että se luo arvoa asiakkaalle ei taas olekaan niin helppoa. Yrityksen kannattaa huomioida kaikki kohtaamispisteet ja maksimoida arvonluonti. Jokaisessa kohtaamispisteessä voidaan joko tuottaa positiivista, sitouttavaa kokemusta, joka vie asiakaspolulla eteenpäin tai aiheuttaa pettymys asiakkaalle. 

Miten asiakkaasi liikkuu ja mistä he ovat kiinnostuneet? Miten markkinointisi palvelee asiakasta? Miten luon arvoa asiakkailleni?

Kysyimme näkökulmaa jakson sisältöön Dagmarin Digital Strategist Miikka Rahikaiselta: 

"Erinomainen yleiskatsaus asiakasdataan ja sen hyödyntämiseen. Nyt on viimeinen hetki alkaa kerätä dataa kirjautumisen tai muun vähän kovemman tunnistautumisen kautta, jotta keksien rapautuminen ei vaikuta datan keräämiseen niin voimakkaasti. On myös hyvä huomata, että datan arvo syntyy vain sen hyödyntämisestä, joten datan tallentaminen ilman selkeää visiota on usein turhaa. Nykyaikana hyvän ja arvoa tuottavan asiakasdatasetin saa kasaan ketterästi palapalalta, joten ei kannata pysähtyä, vaikka nyt tuntuisi, että haluttua asiakasdataa ei tällä hetkellä olisi vielä tarpeeksi tarjolla."

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen. Jokaisessa jaksossa on teeman mukaisesti vaihtuvat vieraat, aiheet ja näkökulmat sekä sokerina pohjalla piinapenkki!

Sarjan ensimmäiset jaksot on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä TietoEVRYn kanssa ja jaksoissa keskusteluissa mukana on TietoEVRYn johtava konsultti Marko Saarinen ja podin hosteina toimii IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



BLOGI
MIXX Awards - Usein kysytyt kysymykset

Älä jätä hakemusta laittamatta. Tässä on useimmin kysytyt kysymykset koskien IAB MIXX Awards kilpailua. Jos kysymyksiä herää lisää, laitathan viestiä Miralle.

lue lisää

21.03.2023

MIXX Awards - Usein kysytyt kysymykset

Älä jätä hakemusta laittamatta. Tässä on useimmin kysytyt kysymykset koskien IAB MIXX Awards kilpailua. Jos kysymyksiä herää lisää, laitathan viestiä Miralle.

lue lisää

06.03.2023

Digitaalinen ulkomainonta 30 % kasvussa vuonna 2022

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2022 oli noin 46,5 miljoonaa euroa. Vuoteen 2021 verrattuna kasvua on hieman alle 30 % kun vastaavana aikana koko ulkomainonnan markkina kasvoi 21 %.

lue lisää

03.02.2023

Verkkomainonta 10 % kasvussa vuonna 2022

Mediamainontaan käytettiin vuonna 2022 yhteensä 1 328 miljoonaa euroa, mikä on 4,1% enemmän kuin edellisvuonna. Verkkomedia oli suurin mediaryhmä (53%) ja verkkomainonnan (+9,8 %) lisäksi kasvussa oli myös radiomainonta (+3,6 %), ulkomainonta (+20,7 %) sekä elokuvamainonta (+76,8 %).

lue lisää

13.01.2023

IAB Finland 2023 - Kattoteemana vastuullisuus

IAB:n vuoden 2023 painopistealueet tukevat niin mainostajien, julkaisijoiden kuin palveluntarjoajien liiketoimintaa. Kattoteemana on digimainonnan vastuullisuus ja muut painopisteet ovat digitaalisen osaamisen ja ymmärryksen kasvattaminen, verkkokauppamarkkinointi sekä mainonnan kohdentaminen ja mittaaminen. IAB:n toiminnassa on tänä vuonna mukana ennätysmäärä jäseniä sekä Industry ja Premium -kumppaneita.

lue lisää