Icon
Konversi0-0ptimistit: (D)OOH - digitaalisen ulkomainonnan loistavat mahdollisuudet 2/2 Uutiset & blogi

Konversi0-0ptimistit: (D)OOH - digitaalisen ulkomainonnan loistavat mahdollisuudet 2/2

10.01.2023

Kaupallinen yhteistyö JCDecaux

Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. 

Tässä KonversiO-Optimistien jaksossa Pasilla on vieraana JCDecaux Finlandin Jenni Heinonen Head of Trading ja Sonja Sundberg Key Account Manager. Jenni vastaa JCDecauxilla tuotetarjoamasta, hinnoittelusta ja vuosisopimuksista ja Sonja työskentelee myynnin puolella. 

JCDecaux on läsnä jopa 85 maassa, aidosti kansainvälinen ja Suomen osalta valtakunnallinen näkyvyys 61 kaupungissa Rovaniemeltä Helsinkiin. Digitaalisia näyttöjä on tällä hetkellä 16 Suomen suurimman kaupungin keskustassa. JCDecauxilla panostetaan vahvasti Suomessa molempiin pintoihin, klassiseen ulkomainontaan eli julisteihin sekä digitaalisiin pintoihin. 

Tuplajakson toisessa osassa kuullaan mitä ajatuksia ajelu länsimetrolla herätti vieraissa. Ensimmäisessä jaksossa kuultiin Dagmarin Mari Riipisen ääniraita, jossa hän kertoi milloin digitaalinen ulkomainonta on parhaimmillaan. Toisessa jaksossa jatkettiin ääniraitojen parissa ja näiden välityksellä ääneen pääsi studiovieraiden lisäksi myös IAB Europen pääekonomisti Daniel Knapp ja Dom Kozak JCDecaux UK:sta. Saimme jaksoon mukaan myös Sanoman Anu Tuomelan ajatuksia mainostajan puolelta. Kuuntelemalla selviää mitä heillä oli lisättävää aiheeseen. 

Ensimmäisen jakson voit kuunnella TÄSTÄ

Kuuntele mielenkiintoinen jakso alta ja tutustu myös muihin KonversiO-Optimistien jaksoihin!

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



Artikkeli Kvartaalitiedotteet Uutiset
Mediamainonnan määrä laski -0,9 %, verkkomainonnassa hienoista kasvua

Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.

lue lisää

20.11.2025

Mediamainonnan määrä laski -0,9 %, verkkomainonnassa hienoista kasvua

Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.

lue lisää

19.11.2025

DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?

Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.

lue lisää

05.11.2025

REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland

Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.

lue lisää

23.09.2025

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.

lue lisää