Icon
Konversi0-0ptimistit: (D)OOH - digitaalisen ulkomainonnan loistavat mahdollisuudet 2/2 Uutiset & blogi

Konversi0-0ptimistit: (D)OOH - digitaalisen ulkomainonnan loistavat mahdollisuudet 2/2

10.01.2023

Kaupallinen yhteistyö JCDecaux

Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. 

Tässä KonversiO-Optimistien jaksossa Pasilla on vieraana JCDecaux Finlandin Jenni Heinonen Head of Trading ja Sonja Sundberg Key Account Manager. Jenni vastaa JCDecauxilla tuotetarjoamasta, hinnoittelusta ja vuosisopimuksista ja Sonja työskentelee myynnin puolella. 

JCDecaux on läsnä jopa 85 maassa, aidosti kansainvälinen ja Suomen osalta valtakunnallinen näkyvyys 61 kaupungissa Rovaniemeltä Helsinkiin. Digitaalisia näyttöjä on tällä hetkellä 16 Suomen suurimman kaupungin keskustassa. JCDecauxilla panostetaan vahvasti Suomessa molempiin pintoihin, klassiseen ulkomainontaan eli julisteihin sekä digitaalisiin pintoihin. 

Tuplajakson toisessa osassa kuullaan mitä ajatuksia ajelu länsimetrolla herätti vieraissa. Ensimmäisessä jaksossa kuultiin Dagmarin Mari Riipisen ääniraita, jossa hän kertoi milloin digitaalinen ulkomainonta on parhaimmillaan. Toisessa jaksossa jatkettiin ääniraitojen parissa ja näiden välityksellä ääneen pääsi studiovieraiden lisäksi myös IAB Europen pääekonomisti Daniel Knapp ja Dom Kozak JCDecaux UK:sta. Saimme jaksoon mukaan myös Sanoman Anu Tuomelan ajatuksia mainostajan puolelta. Kuuntelemalla selviää mitä heillä oli lisättävää aiheeseen. 

Ensimmäisen jakson voit kuunnella TÄSTÄ

Kuuntele mielenkiintoinen jakso alta ja tutustu myös muihin KonversiO-Optimistien jaksoihin!

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



BLOGI
IAB Finland 2023 - Kattoteemana vastuullisuus

IAB:n vuoden 2023 painopistealueet tukevat niin mainostajien, julkaisijoiden kuin palveluntarjoajien liiketoimintaa. Kattoteemana on digimainonnan vastuullisuus ja muut painopisteet ovat digitaalisen osaamisen ja ymmärryksen kasvattaminen, verkkokauppamarkkinointi sekä mainonnan kohdentaminen ja mittaaminen. IAB:n toiminnassa on tänä vuonna mukana ennätysmäärä jäseniä sekä Industry ja Premium -kumppaneita.

lue lisää

13.01.2023

IAB Finland 2023 - Kattoteemana vastuullisuus

IAB:n vuoden 2023 painopistealueet tukevat niin mainostajien, julkaisijoiden kuin palveluntarjoajien liiketoimintaa. Kattoteemana on digimainonnan vastuullisuus ja muut painopisteet ovat digitaalisen osaamisen ja ymmärryksen kasvattaminen, verkkokauppamarkkinointi sekä mainonnan kohdentaminen ja mittaaminen. IAB:n toiminnassa on tänä vuonna mukana ennätysmäärä jäseniä sekä Industry ja Premium -kumppaneita.

lue lisää

07.12.2022

Verkkomainonnan määrä jatkaa kasvu-uralla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2022 kolmannella kvartaalilla oli ennätyksellisen suuri, noin 173 milj. euroa. Lähes 60 prosenttia mediamainonnasta on jo digitaalista. Vuoden 2021 kolmanteen kvartaaliin verrattuna digimainonta kasvoi 7 %

lue lisää

05.12.2022

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa 2023

IAB Finlandin syyskokouksessa 30.11.2022 päätettiin tulevan vuoden painopisteistä ja valittiin yhdistykselle uusi hallitus. Vuonna 2023 IAB Finlandin kattoteema on digimainonnan vastuullisuus ja IAB:n kaksitoistahenkisessä hallituksessa on medioiden sekä palveluntarjoajien lisäksi mukana ennätysmäärä mainostajia.

lue lisää

31.08.2022

IAB selvitti digitaalisen audiomainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin Digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudion kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2021 oli noin 5,6 miljoonaa euroa. Arvio digiaudion kokonaismarkkinasta tehtiin nyt ensimmäistä kertaa. IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää