Icon
Konversi0-0ptimistit: Attention - vaikuttavaa digimarkkinointia Q&A osa 2 Uutiset & blogi

Konversi0-0ptimistit: Attention - vaikuttavaa digimarkkinointia Q&A osa 2

29.05.2024

Jakso on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä dentsun kanssa

Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. Pasin kanssa studiossa on Dina Abdel-Hamid ja Juha Halmesvaara dentsulta. Kaksoisjakson toisessa osassa vieraiden kanssa vastataan IAB jäseniltä tulleisiin kysymyksiin ja pohditaan miten mainostaja pääsee alkuun attentionin kanssa.

Attention, mikä se on?

Attention viittaa kuluttajan huomion herättämiseen ja ylläpitämiseen digitaalisessa ympäristössä. Huomion kiinnittäminen voi tapahtua useilla eri tavoilla, kuten visuaalisesti houkuttelevilla mainoksilla, kiinnostavilla sisällöillä, persoonoiduilla viesteillä tai interaktiivisilla elementeillä. Tärkeää on myös oikea ajoitus ja konteksti, jotta viesti resonoi kuluttajan tarpeiden ja toiveiden kanssa. Huomion saaminen ja sen säilyttäminen vaativat jatkuvaa optimointia ja ymmärrystä kohdeyleisön käyttäytymisestä ja mieltymyksistä. Attentionin vaikutusta voidaan mitata silmänliiketutkimuksen kautta. 

Kuuntele jaksot ja saat vastauksia moniin attentionkysymyksiin.

Kaksoisjakson ensimmäinen osa TÄSSÄ

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

 

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 


 

BLOGI
Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää

04.06.2025

Verkkomainonta kasvussa Q1/2025

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 169 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi noin kolme prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa hidasta kasvua, ollen Q1/2025 aikana 59 %.

lue lisää

20.05.2025

Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?

Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?

lue lisää

24.04.2025

IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus

Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,

lue lisää