Icon
Konversi0-0ptimistit: Attention - vaikuttavaa digimarkkinointia osa 1 Uutiset & blogi

Konversi0-0ptimistit: Attention - vaikuttavaa digimarkkinointia osa 1

29.05.2024

Jakso on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä dentsun kanssa

Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. Pasin kanssa studiossa on Dina Abdel-Hamid ja Juha Halmesvaara dentsulta. Kaksoisjakson ensimmäisessä osassa vieraiden kanssa puhutaan attentionista:

  • Mitä se on?
  • Miksi se on tärkeää?
  • Miten attention muuttaa markkinointia?

Attention, mikä se on?

Attention viittaa kuluttajan huomion herättämiseen ja ylläpitämiseen digitaalisessa ympäristössä. Huomion kiinnittäminen voi tapahtua useilla eri tavoilla, kuten visuaalisesti houkuttelevilla mainoksilla, kiinnostavilla sisällöillä, persoonoiduilla viesteillä tai interaktiivisilla elementeillä. Tärkeää on myös oikea ajoitus ja konteksti, jotta viesti resonoi kuluttajan tarpeiden ja toiveiden kanssa. Huomion saaminen ja sen säilyttäminen vaativat jatkuvaa optimointia ja ymmärrystä kohdeyleisön käyttäytymisestä ja mieltymyksistä. Attentionin vaikutusta voidaan mitata silmänliikentutkimuksen kautta. 

Kuuntele jaksot ja saat vastauksia moniin attentionkysymyksiin.

Kasoisjakson toinen osa TÄSSÄ

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

 

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 


 

Artikkeli Kvartaalitiedotteet Uutiset
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.

lue lisää

23.09.2025

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.

lue lisää

23.09.2025

Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari

Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.

lue lisää

13.08.2025

Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana

Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää