
Interact 2018 Super Early Bird hintaan IAB Finlandin jäsenille
Säästät 290 eur kun ilmoittaudut 31.1.2018 mennessä
Vuoden 2018 Interact-konferenssi järjestetään 23.-24. toukokuuta, jolloin Euroopan digitaalisen mainonnan ekosysteemin johtavat toimijat kokoontuvat Milanossa.
Digitaalinen mainonta on talouskasvun kriittinen tekijä, joka on kasvanut Euroopassa kaksinumeroisesti viimeiset seitsemän vuotta huolimatta toimialan nopeista muutoksista ja epävakaasta poliittisesta ja sääntelyn ilmapiiristä.
IAB Europe Interact 2018 -konferenssi tarjoaa ainutlaatuisen näkökulman kaikkiin digitaalista maailmaa muokkaaviin voimiin: GDPR:n merkityksestä kriittiseen ePrivacy-keskusteluun Euroopassa, digitaalisen mainonnan todellisesta tilasta nopeasti kehittyvien teknologioiden todennäköisiin vaikutuksiin. Kahden päivän aikana paneudutaan näiden suuntausten vaikutuksiin samalla kun korostetaan strategioita, jotka auttavat yrityksiä menestymään digitaalisella aikakaudella.
Digitaalinen ilmapiiri on muutoksessa - ja se voi merkitä ainoastaan muutosta myös yritysmaailmalle. Osallistu Interact 2018 -konferenssiin ja tule tutustumaan strategioihin, jotka varmistavat menestyksen tulevalla digitaalisella aikakaudella.
Hyödynnä Super Early Birdin hinta 475 euroa (+ alv 22%) 31.1.2018 mennessä ja säästä 290 euroa.
Super Early Bird -passi sisältää puheenvuorot, sivuohjelman sekä gaalaillallisen MIXX Awards Europe & IAB Europe Research Awards -juhlallisuuksineen.
Syötä ilmoittautuessasi IAB Finlandin jäsenkoodi FINIAB.
Tapahtuman nettisivuilla on lisätietoa ohjelmasta, puhujista ja palkintokilpailuista.
Miksi Milano 2018?
Online-mainonta on yhä merkittävämpää, hyödyllisempää ja punoutunut eurooppalaisten kuluttajien elämään. Mutta kasvu tuo mukanaan myös monia haasteita alalle. Interact-konferenssi tarjoaa ohjeistusta, näkemyksiä, keskustelua ja inspiraatiota digitaalisen mainonnan johtavilta tekijöiltä ja vertaansa vailla olevia verkostoitumismahdollisuuksia. Juuri tapahtuman aikaan ajoittuva EU:n uuden tietosuoja-asetuksen (GDPR) voimaantulo on vain yksi toimialaa koskevista muutoksista, joita on odotettavissa tulevaisuudessa. Tilaisuuden agendalle on tulossa alan asiantuntijoiden keskustelua nykyisistä DGPR- ja ePrivacy-haasteista casejen, parhaiden käytäntöjen ja koulutusten kautta.
Digitaalinen mainonta on vakiinnuttanut itsensä mainosalan konehuoneeksi - ja kriittiseksi taloudellisen kasvun edistäjäksi. Se on tehnyt kaksinumeroista kasvua viimeisten seitsemän vuoden ajan ja tuo EU:n talouteen vuosittain huikeat 526 miljardia euroa mainostuloina, brändien kasvuna ja innovaatioina.
Tuleva liiketoiminnan kasvu voi riippua digitaalisesta mainonnasta - mutta ilmasto on epävakaa. Johdon on totuteltava siihen, että kanava, jonka varaan he ovat luottaneet tulevat tulot, on nopean muutoksen kourissa. Uusien alustoiden ja datan uudenlainen käyttö törmää merkittäviin sääntelyuudistuksiin, kansainvälisen kilpailun uusiin muotoihin ja laajoihin globaalin kaupan muutosten näkymiin. Johtajien on selvittävä organisaatioidensa digitaalisesta muutoksesta samaan aikaan kun digitaalisuus itsessään muuttuu.
Interactin yhteydessä juhlistetaan myös parasta digitaalista mainontaa gaalaillallisella MIXX Awards Europe ja IAB Europe Research Awards -seremonioissa.
- AdEx Benchmark Report -vertailuraportin tulokset antavat kiistattoman näkemyksen digitaalisen mainonnan tilanteesta Euroopassa
- Kärkipään markkinoijat jakavat kokemuksensa GDPR:n täytäntöönpanosta yhdessä useiden EU:n virkamiesten kanssa, kun toimiala luo parhaita käytäntöjä vaatimustenmukaisuuden edistämiseksi
- EU:n tietosuoja-asiantuntijat esittelevät sähköisen viestinnän tietosuojalainsäädännön potentiaaliset vaikutukset digitaaliseen mainontaan Euroopassa ja miten IAB Europe käsittelee asiaa
- Markkinoinnin edelläkävijät avaavat tekoälyn, virtuaalisen ja lisätyn todellisuuden ja esineiden internetin viimeaikaisen kehityksen, keskustelevat niiden merkityksestä ja paljastavat todelliset liiketoimintamahdollisuudet
- Parhaat markkinoijat ja toimistojen vetäjät keskustelevat parhaasta tavasta tuottaa ja kehittää taitoja seuraavalle digitaaliselle aikakaudelle
- MIXX Awards Europe juhlistaa alueen parhaita digitaalisia mainoskampanjoita ja paljastaa strategiat, jotka tuovat tuloksia digitaalisilla alustoilla.
- IAB Europe Research Awards esittelee kuinka digitaalinen tutkimus edistää mainosalan kehittämistä.
Miksi Interact?
Interact on Euroopan digitaalisen mainonnan toimialan korkealuokkainen kokoontuminen, jossa Euroopan digitaalisen mainosekosysteemin johdon kerma kohtaa – niin mainostajat, kustantajat, virastot kuin teknologiantarjoajat.
- Saat toimivia näkemyksiä nykypäivän arvokkaista interaktiivisista keskusteluista liiketoiminnasta, menettelytavoista ja teknisestä kehityksestä oman yrityksesi strategian avuksi
- Saat ainutlaatuisen yleiseurooppalaisen ja globaalin näkökulman nopeasti muuttuvaan ja monimutkaiseen toimialaan
- Saat näkemystä päättäjiltä ja sääntelyviranomaisilta, analyytikoilta, medialta ja muilta vaikuttajilta
- Tutki liiketoimintamahdollisuuksia epävirallisessa ja luottamuksellisessa ilmapiirissä, verkostoidu korkeatasoisesti, luo uusia, arvokkaita yhteyksiä ja tapaa uudelleen aiempia tuttavuuksia
- Luo brändillesi näkyvyyttä omilla kommenteillasi ja puhuja- ja sponsorointiohjelmien kautta
- Tuo mukaan oma panoksesi yhteisen tarkoituksen ja nopean ja monimutkaisen toimialan eteenpäin viemiseksi
- Saat tunnustusta tiimeillesi osallistumalla MIXX Awards Europe ja IAB Europe Research Awards -kilpailuihin
MIXX Awards Europe 2018 ja IAB Europe Research Awards ilmoittautumiset auki
MIXX Awards Europe etsii ja juhlistaa Euroopan parhaita digitaalisia mainoskampanjoita. Voittajat esitellään markkinalle showcaseina siitä, mikä digitaalisessa markkinoinnissa toimii ja miksi, sekä innostaa toimialaa nostamalla uusia ideoita ja tulevaisuutta suuntauksia. Ilmoita työt mukaan tämän IAB Finlandin linkin kautta.
IAB Europe Research Awards puolestaan nostaa esille eurooppalaisia digitaalisen tutkimuksen hankkeita ja sitä vaikutusta, jonka ne ovat aikaansaavat digitaalisen mainonnan kehittämiseksi. Voittajat tulevat osaksi IAB Europen datapankkia, joka on toimialan ammattilaisten käytössä päivittäisessä työssä ja strategioita mietittäessä. Ilmoita työt mukaan tämän IAB Finlandin linkin kautta.
MIXX Awards ja Research Awards -osallistujille Interact-lippu -30 %.

IAB Europen fasilitoima vuoden 2024 AdEx Benchmark -raportti tarjoaa kattavan kuvan Euroopan digitaalisen mainonnan kehityksestä – nyt jo 19. kertaa. Tänä vuonna mukana oli ennätykselliset 30 maata, joista uusimpana tulokkaana Portugal. Raportti osoittaa, että digitalisoituminen ja digitaalisen mainonnan vahva kasvu jatkuu. Digitaaliset mainosinvestoinnit Euroopassa kasvoivat 16% edellisvuoteen verrattuna ja saavuttivat huikean 118,9 miljardin euron tason. Kaiken kaikkiaan 67 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista vuonna 2024.
lue lisää16.06.2025
Euroopan digitaalinen mainonta huippukasvussa vuonna 2024
IAB Europen fasilitoima vuoden 2024 AdEx Benchmark -raportti tarjoaa kattavan kuvan Euroopan digitaalisen mainonnan kehityksestä – nyt jo 19. kertaa. Tänä vuonna mukana oli ennätykselliset 30 maata, joista uusimpana tulokkaana Portugal. Raportti osoittaa, että digitalisoituminen ja digitaalisen mainonnan vahva kasvu jatkuu. Digitaaliset mainosinvestoinnit Euroopassa kasvoivat 16% edellisvuoteen verrattuna ja saavuttivat huikean 118,9 miljardin euron tason. Kaiken kaikkiaan 67 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista vuonna 2024.
lue lisää16.06.2025
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024
IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.
lue lisää05.06.2025
Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?
Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?
lue lisää04.06.2025
Verkkomainonta kasvussa Q1/2025
Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 169 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi noin kolme prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa hidasta kasvua, ollen Q1/2025 aikana 59 %.
lue lisää