Icon
IDM-tutkintojen nimet uudistuvat Uutiset & blogi

IDM-tutkintojen nimet uudistuvat

04.02.2014

IAB Finland kouluttaa digimarkkinoinnin huippuosaajia kansainvälisessä IDM-koulutusohjelmassa. Sertifikaattitasoista digitaalisen markkinoinnin koulutusta on järjestetty vuodesta 2007 alkaen yhteistyössä Englannin johtavan markkinointi-instituutin IDM Digital Marketingin kanssa.

IAB:n tarjoamien koulutusten nimet ovat muuttuneet alkuvuodesta 2014. Aiemmin The IDM Certificate in Digital Marketing (Cert DigM) -tutkinnon nimellä kulkenut koulutusohjelma on nykyään The Professional Diploma in Digital Marketing. Vuoden mittaiseen koulutusohjelmaan osallistuneet ja tutkinnon suorittaneet voivat käyttää Dip DigM -nimikettä. Koulutus antaa valmiudet digitaalisen markkinoinnin ymmärtämiseen, suunnittelemiseen ja toteuttamiseen. Se sopii kaikille median ja markkinoinnin ammattilaisille, jotka haluavat vahvistaa verkkomainonnan ja -markkinoinnin osaamistaan.

Dip DigM tai entisellä nimellä Cert DigM -tutkinnon suorittaneet voivat kehittää digimarkkinoinnin taitojaan edelleen koulutusohjelmassa, jonka uusi nimi on The Post Graduate Diploma in Digital Marketing (PG Dip DigM). Aiemmin IDM Diploma in Digital Marketing (Dip DigM) -nimellä tunnettu koulutusohjelma on suunnattu markkinoinnin päättäjille, jotka ovat vastuussa digitaalisen ja integroidun markkinoinnin suunnittelusta, hallinnoinnista ja resursoinnista.

Lisätietoa laadukkaista koulutuksista voit lukea täältä!

BLOGI
Suomessa 36 miljoonaa DOOH-euroa vuonna 2021

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää

14.06.2022

Suomessa 36 miljoonaa DOOH-euroa vuonna 2021

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää

07.06.2022

Interact 2022 terveisinä mm. ympäristövastuu ja kuluttajan käyttäytymisen muutokset

IAB Europen lippulaivatapahtumassa julkaistiin Euroopan digimarkkinan luvut sekä käsiteltiin ajankohtaisia aiheita

lue lisää

27.04.2022

55 % mediamainonnasta digitaalista vuoden ensimmäisellä kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2022 ensimmäisellä kvartaalilla oli 161,8 milj. euroa ja reilusti yli puolet (55 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Vuoden 2021 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna kaikki suurimmat digimainonnan momentit olivat yli 10 % kasvussa.

lue lisää

26.04.2022

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä yli 40 % kasvussa vuonna 2021

IAB Finlandin ja Kantarin alkuvuonna 2022 yhdessä tekemän selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin määrä Suomessa oli vuonna 2021 noin 39,4 miljoonaa euroa. Vuoteen 2020 verrattuna kasvua on peräti 41 %. Markkina-arvio perustuu osin sekä vaikuttajatoimistoilta että vaikuttajilta kerättyihin tietoihin, ja osin arvioihin markkinan eri toimijoiden suuruusluokasta.

lue lisää