Icon
IAB:n verkkosivusto uudistui Uutiset & blogi

IAB:n verkkosivusto uudistui

30.04.2013

IAB Finland julkaisi maanantaina 29.4. uuden verkkosivuston. Sivustouudistuksen tavoitteena on palvella entistä paremmin IAB-yhteisöä mm. helpottamalla tärkeän tiedon löytymistä sivustolta, vähentämällä sähköpostiliikennettä sekä tarjoamalla näkyvyyttä jäsenyrityksille.

IAB:n jäsenten aktiivisen mobiilikäytön ansioista uusi sivusto toteutettiin responsiivisena. Verkkosivuston teknisestä toteutuksesta ja julkaisujärjestelmästä vastaa IAB:n jäsenyritys Koodiviidakko sekä käyttöliittymästä ja graafisesta ilmeestä suunnittelija Noora Iso-Kuusela.

IAB-jäsenet luomassa relevanttia sisältöä ja päivittämässä sivustoa
Verkkomainonta onmarkkinoinnin dynaamisin muoto. Alan huima kasvu ja kehitys edellyttävät jatkuvaa tiedon päivittämistä ja uuden sisällön luomista myös IAB:n verkkosivuilla. Sivustolla oleva ”Verkkomainonnan ABC” on tiukka tietopaketti, joka tarjoaa kaiken hyödyllisen ja tarpeellisen digitaalisen mainonnan alalta. IAB:n jäsenyritysten panos tämän tietopaketin jatkuvassa päivittämisessä on sivuston ajankohtaisuuden kannalta erittäin tärkeää. Asiantuntemustasi sivuston päivittämisessä tarvitaan - ilmoittauduthan toimistolle, jos haluat olla mukana kehittämässä sivustoa.

IAB-yhteisö palvelee aktiivisia jäseniä
Sähköpostiliikenteen vähentämiseksi IAB-toimiston ja jäsenkunnan välillä työryhmien kokousilmoittautumiset sekä työryhmien pöytäkirjojen ja muiden materiaalien jakaminen tapahtuu jatkossa verkkosivuston ”IAB-yhteisössä”. IAB-yhteisöön kirjaudutaan yrityskohtaisilla tunnuksilla, jotka ovat yhteisesti yrityksen koko henkilöstön käytössä. Jäsentunnukset lähetetään loppuviikon aikana sähköpostilla yritysten IAB-yhteyshenkilöille, joita pyydetään jakamaan ne organisaatioissa eteenpäin IAB-aktiiveille.

Jäsenyrityksille lisänäkyvyyttä
Jäsenyritysten logot on nostettu uuden sivuston etusivun karuselliin pyörimään. Myös entistä paremmin toteutettu jäsenhakemisto auttaa IAB-yhteisöä verkostoitumisessa ja digiekosysteemin tuntemisessa. Jäsenhakemiston tietojen päivittäminen on jokaisen jäsenyrityksen omalla vastuulla. Jäsenyrityksille on tarjolla myös ”Kuukauden IAB-yritys” -lisänäkyvyyspaketti. Muutokset jäsenhakemiston tietoihin sekä kyselyt lisänäkyvyydestä pyydetään lähettämään toimistolle.

Muistilista uuden IAB-sivuston käyttäjälle:
- Ilmoittaudu mukaan Verkkomainonnan ABC:n päivittämiseen
- Selvitä yrityksesi IAB-yhteyshenkilöltä sivuston tunnukset, joilla pääset:
     - ilmoittautumaan työryhmien kokouksiin
     - lataamaan kokousmateriaaleja
- Tarkasta yrityksesi tiedot jäsenhakemistossa ja ilmoita mahdolliset muutokset IAB-toimistolle

BLOGI
Digitaalisten ulkomainospintojen kartta

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä on koonnut kattavan kartan, joka kokoaa yhteen työryhmään kuuluvien yritysten kaikki digitaaliset ulkomainospinnat. Kartan avulla voit selata, rajata ja hakea mainospintoja toimijoiden, kaupunkien sekä ulkomainospintojen ominaisuuksien mukaan.

lue lisää

11.12.2025

Digitaalisten ulkomainospintojen kartta

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä on koonnut kattavan kartan, joka kokoaa yhteen työryhmään kuuluvien yritysten kaikki digitaaliset ulkomainospinnat. Kartan avulla voit selata, rajata ja hakea mainospintoja toimijoiden, kaupunkien sekä ulkomainospintojen ominaisuuksien mukaan.

lue lisää

10.12.2025

Pelimainonnan nykytila ja trendit Suomessa 2025 -kysely

Haluamme kartoittaa, missä pelimainonta Suomessa tällä hetkellä menee ja mitä trendejä on nousemassa. Pelimainonta kattaa sekä mobiilipelien mainospaikat, pelien sisäiset mainosratkaisut että e-urheilun.

lue lisää

04.12.2025

Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: Milloin ja miten sen käyttö pitäisi merkitä?

Tekoälystä on tullut markkinoijan oikea ja vasen käsi nopeammin kuin kukaan on osannut ennustaa. Se toimii usein huomaamattomasti taustalla ja auttaa optimoimaan sosiaalisen median kampanjoita. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly ei ole enää vain apuväline, vaan näkyvä osa mainossisältöjä? Pitääkö tästä kertoa kuluttajille ja jos pitää, niin miten?

lue lisää

20.11.2025

Mediamainonnan määrä laski -0,9 %, verkkomainonnassa hienoista kasvua

Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.

lue lisää