
IAB:n verkkosivusto uudistui
IAB Finland julkaisi maanantaina 29.4. uuden verkkosivuston. Sivustouudistuksen tavoitteena on palvella entistä paremmin IAB-yhteisöä mm. helpottamalla tärkeän tiedon löytymistä sivustolta, vähentämällä sähköpostiliikennettä sekä tarjoamalla näkyvyyttä jäsenyrityksille.
IAB:n jäsenten aktiivisen mobiilikäytön ansioista uusi sivusto toteutettiin responsiivisena. Verkkosivuston teknisestä toteutuksesta ja julkaisujärjestelmästä vastaa IAB:n jäsenyritys Koodiviidakko sekä käyttöliittymästä ja graafisesta ilmeestä suunnittelija Noora Iso-Kuusela.
IAB-jäsenet luomassa relevanttia sisältöä ja päivittämässä sivustoa
Verkkomainonta onmarkkinoinnin dynaamisin muoto. Alan huima kasvu ja kehitys edellyttävät jatkuvaa tiedon päivittämistä ja uuden sisällön luomista myös IAB:n verkkosivuilla. Sivustolla oleva ”Verkkomainonnan ABC” on tiukka tietopaketti, joka tarjoaa kaiken hyödyllisen ja tarpeellisen digitaalisen mainonnan alalta. IAB:n jäsenyritysten panos tämän tietopaketin jatkuvassa päivittämisessä on sivuston ajankohtaisuuden kannalta erittäin tärkeää. Asiantuntemustasi sivuston päivittämisessä tarvitaan - ilmoittauduthan toimistolle, jos haluat olla mukana kehittämässä sivustoa.
IAB-yhteisö palvelee aktiivisia jäseniä
Sähköpostiliikenteen vähentämiseksi IAB-toimiston ja jäsenkunnan välillä työryhmien kokousilmoittautumiset sekä työryhmien pöytäkirjojen ja muiden materiaalien jakaminen tapahtuu jatkossa verkkosivuston ”IAB-yhteisössä”. IAB-yhteisöön kirjaudutaan yrityskohtaisilla tunnuksilla, jotka ovat yhteisesti yrityksen koko henkilöstön käytössä. Jäsentunnukset lähetetään loppuviikon aikana sähköpostilla yritysten IAB-yhteyshenkilöille, joita pyydetään jakamaan ne organisaatioissa eteenpäin IAB-aktiiveille.
Jäsenyrityksille lisänäkyvyyttä
Jäsenyritysten logot on nostettu uuden sivuston etusivun karuselliin pyörimään. Myös entistä paremmin toteutettu jäsenhakemisto auttaa IAB-yhteisöä verkostoitumisessa ja digiekosysteemin tuntemisessa. Jäsenhakemiston tietojen päivittäminen on jokaisen jäsenyrityksen omalla vastuulla. Jäsenyrityksille on tarjolla myös ”Kuukauden IAB-yritys” -lisänäkyvyyspaketti. Muutokset jäsenhakemiston tietoihin sekä kyselyt lisänäkyvyydestä pyydetään lähettämään toimistolle.
Muistilista uuden IAB-sivuston käyttäjälle:
- Ilmoittaudu mukaan Verkkomainonnan ABC:n päivittämiseen
- Selvitä yrityksesi IAB-yhteyshenkilöltä sivuston tunnukset, joilla pääset:
- ilmoittautumaan työryhmien kokouksiin
- lataamaan kokousmateriaaleja
- Tarkasta yrityksesi tiedot jäsenhakemistossa ja ilmoita mahdolliset muutokset IAB-toimistolle

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?
lue lisää05.06.2025
Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?
Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?
lue lisää04.06.2025
Verkkomainonta kasvussa Q1/2025
Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 169 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi noin kolme prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa hidasta kasvua, ollen Q1/2025 aikana 59 %.
lue lisää20.05.2025
Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?
Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?
lue lisää24.04.2025
IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus
Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,
lue lisää