Icon
IAB:n verkkosivu-uudistus ”toimii” Uutiset & blogi

IAB:n verkkosivu-uudistus ”toimii”

12.09.2013

IAB uudisti verkkosivunsa kuluvan vuoden maaliskuussa. Sivustouudistuksen tavoitteita oli muun muassa vähentää sähköpostiliikennettä IAB-toimiston ja jäsenkunnan välillä sekä tarjota entistä enemmän näkyvyyttä jäsenyrityksille. Tavoitteena oli myös tehdä jäsenkunnalle tärkeistä sisällöistä helpommin löydettäviä, ja sitä varten jäsenille toteutettiin oma osio.

Jäsenistölle teetetyn palautekyselyn tuloksista selvisi, että noin puolet vastaajista oli jo hyödyntänyt jäsenosion toiminnallisuuksia.

Kyselyn mukaan uuden verkkosivuston ilme on miellyttävänä silmälle sekä sisältöä pidetään ajantasaisena ja hyödyllisenä.

Käyttökokemuksia responsiivisesta käyttöliittymästä muilla päätelaitteilla kuin tietokoneella ei kyselyyn vastanneille ollut vielä kertynyt. Yleisinä kommentteina todettiin, että sivustouudistus ”toimii”!

Kyselyyn vastanneista 24 % vieraili verkkosivustolla useamman kerran kuukaudessa ja 43 % kerran kuukaudessa. Jopa 81 % piti erittäin todennäköisenä, että vierailee sivustolla vielä uudestaankin.

BLOGI
Uuuh… dooh-mainonta jatkoi kasvukäyrällä myös 2023

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2023 oli noin 53,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua on reippaat 16 %, kun vastaavana aikana Kantarin raportoima koko ulkomainonnan markkina kasvoi 9 %. Kaiken mediamainonnan määrä Suomessa laski vuonna 2023 2,4 %.

lue lisää

06.02.2024

Mediamainonnan määrä päättyi -2,4 % laskuun vuonna 2023

Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1 336 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja mainonnan määrä laski -2,4 % edellisvuoteen verrattuna.

lue lisää

06.02.2024

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2024 - IAB Finlandin Industry Partnerit esittelyssä

IAB Finlandin Industry Partnereina vuonna 2024 toimivat Adform, Alma Media, Clear Channel, RTL, Sanoma ja SOK Smart Marketing. Esittelemme heidät kaikki kahdessa osassa ja alotamme nyt kolmikolla Adform, RTL ja SOK Smart Marketing. Loput kumppanit esitellään kahden viikon päästä.

lue lisää

26.01.2024

Antti Kallio ja Christopher Fernandez IAB Finlandin hallituksen PJ-kaksikoksi

Dagmarin Chief Business Officer Antti Kallio valittiin tammikuun kokouksessa yksimielisesti IAB Finlandin hallituksen puheenjohtajaksi vuodelle 2024. Varapuheenjohtajan nuijaa tänä vuonna heiluttaa viime vuoden tapaan Kinesson Pohjoismaiden liiketoiminnasta vastaava Christopher Fernandez.

lue lisää

22.09.2023

Digitaalisen audiomainonnan markkina kasvaa Suomessa: Estimaatti näyttää jopa 27% kasvua

IAB Finland on jälleen kerran estimoinut digitaalisen audiomainonnan markkinaa Suomessa. Vuonna 2022 digiaudion kokonaismarkkinan arvo on noin 7,1 miljoonaa euroa, mikä merkitsee 27% kasvua verrattuna vuoteen 2021. Digitaalisen audion markkina-arvio vuonna 2021 oli oli 5,6 miljoonaa euroa.

lue lisää