Icon
IAB:n ja MTL:n ensimmäinen yhteisseminaari keräsi ennätysyleisön Uutiset & blogi

IAB:n ja MTL:n ensimmäinen yhteisseminaari keräsi ennätysyleisön

15.04.2013

Markkinointialan liittojen yhteistyö osoitti voimansa 26.2. Astoria-salissa järjestetyssä digiseminaarissa. ”Kovimmat Paukut Digimenestykseen 2013!” -seminaari esitteli verkkomarkkinoinnin uusimmat trendit sekä tulevan vuoden selviytymiskeinot huikealle yleisömäärälle eli yli 180 digiorientoituneelle markkinoinnin ammattilaiselle. Tiukan tietopaketin jälkeen digipöhinä jatkui vielä vapaan verkostoitumisen merkeissä.

Seminaariyleisö äänesti verkkoviestinnän kohdentamisen ja sisältömarkkinoinnin ensisijaisiksi panostuksen kohteiksi vuoden 2013 – 2014 markkinointi-investoineissa. Ääniä annettiin peräti 93 kpl.

BLOGI
Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää

04.06.2025

Verkkomainonta kasvussa Q1/2025

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 169 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi noin kolme prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa hidasta kasvua, ollen Q1/2025 aikana 59 %.

lue lisää

20.05.2025

Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?

Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?

lue lisää

24.04.2025

IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus

Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,

lue lisää