Icon
Vuoden muutoksentekijä 2019 on Inna-Pirjetta Lahti IABlogi

Vuoden muutoksentekijä 2019 on Inna-Pirjetta Lahti

13.12.2019

Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntijayhteisön IAB Finlandin jäsenet ja sidosryhmäläiset ovat valinneet järjestyksessään kolmannen Vuoden muutoksentekijän. Vuodesta 2017 jaettu Vuoden muutoksentekijä -titteli on kunnianosoitus, joka myönnetään alan ratkaisuhenkiselle asiantuntijalle, joka on tehnyt pioneerimaista työtä digitaalisen markkinoinnin sanansaattajana tai siihen liittyvän osaamisen tai tuotteistamisen kehittäjänä.

IAB Finlandin Hot or Not 2020 -seminaarissa 10.12.2019 valittu Vuoden muutoksentekijä 2019 on Inna-Pirjetta Lahti, joka on vastuullisen vaikuttajamarkkinoinnin edelläkävijä ja kasvuyritys PING Helsingin perustaja sekä toimitusjohtaja.

- Muutoksen tekeminen vaatii rohkeutta ja olen todella otettu tästä digitaalisen markkinoinnin edelläkävijöitä saamastani tunnustuksesta. PING Helsingissä uskomme siihen, että tulevaisuuden markkinointi on inhimillistä ja yhä useammin ihminen on media. Samaan aikaan digitaaliset ratkaisut ja tekoälyn mahdollisuudet kehittyvät huimaa vauhtia ja haluamme mahdollistaa kaikessa tekemisessämme digitaalisuuden ja inhimillisyyden onnistuneen liiton. On merkityksellistä saada tunnustusta muilta ammattilaisilta, se valaa uskoa, että teen oikeita asioita oikeista syistä, Lahti iloitsee.

- Kaikille vaikuttajamarkkinoinnin parissa työskenteleville tunnustus on osoitus siitä, että vastuullisen vaikuttajamarkkinoinnin kehittäminen ja somevaikuttajien yhteiskunnallisen roolin tiedostaminen on tärkeää kaiken kaupallisuuden rinnalla. Hyvä vaikuttajayhteistyö kunnioittaa ja palvelee kaikkia osapuolia, niin vaikuttajaa, markkinoijaa kuin yleisöjäkin.

Historian ensimmäinen Vuoden muutoksentekijä 2017 oli Nordic Morning Finlandin toimitusjohtaja Jukka Sundquist. Vuoden 2018 palkittu oli MarkkinointiKollektiivin perustaja, Sanomalla palkinnon saamisen aikaan luovaa tiimiä luotsannut ja nykyisin Leadoon CMO ja Partner, Santtu Kottila.

Vaikuttajamarkkinointi on näkynyt voimallisesti myös IAB Finlandin työryhmätoiminnassa ja julkaisuissa. Viimeksi alkuvuodesta 2019 julkaistiin Sisältömarkkinoinnin työryhmän asiantuntijoiden kattava ja ilmaiseksi ladattava Vaikuttajamarkkinoinnin opas, joka tehtiin yhteistyössä vaikuttajien, heitä edustavien toimistojen, medioiden sekä Kilpailu- ja kuluttajaviraston kanssa. Vuonna 2018 sama työryhmä julkaisi myös Poliittisen vaikuttajamarkkinoinnin suosituksen.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Inna-Pirjetta Lahti
toimitusjohtaja Ping Helsinki
050 376 0824 / inna@pinghelsinki.fi

Pasi Raassina
toiminnanjohtaja
IAB Finland
040 575 3726 / pasi.raassina@iab.fi

IAB Finland on digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin tulevaisuutta kehittävä yhteisö, joka tarjoaa koulutusta, kohtaamisia sekä puolueetonta asiantuntijatietoa. IAB Finland on osa kansainvälistä 27 Euroopan maan muodostamaan IAB Europe -yhteisöä.
www.iab.fi
www.iabeurope.eu

09.09.2021

Mitkä trendit vaikuttavat kodin ulkopuolisessa mediassa juuri nyt?

Tällä hetkellä markkinointipäättäjien yksi suurimpia haasteita on ymmärtää, mitkä koronakriisin tuomat muutokset ovat pysyviä ja mitkä eivät. Yhteiskunnan teknologinen murros on modernisoinut myös ulkomainosmedian toimintaympäristöä ja suunnittelutyökaluja. Listasin kolme digitaalisen ulkomainonnan trendiä, jotka ovat täällä jo nyt, valmiina brändien hyödynnettäväksi.

lue lisää

26.08.2021

Sosiaalisen median trendit: Osallistava markkinointi tunnettuuden kasvattajana – case vaikuttajamarkkinointi

IAB Finlandin sosiaalisen median trendityöryhmä kirjoittaa vuoden 2021 aikana mainostajille suunnatun blogisarjan sosiaalisen median trendeistä. Kolmannessa osassa syvennytään vaikuttajamarkkinointiin.

lue lisää

17.06.2021

Tuore tutkimus paljastaa, mitä mainostajat toivovat digiulkomainonnalta

Digiulkomainonnan työryhmä toteutti kyselyn markkinaan tavoitteena kartoittaa mainostajien tarpeita sekä toiveita, jotta voimme kehittää digitaalisesta ulkomainonnasta yhä toimivampaa.

lue lisää

15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää