Icon
USA:ssa verkkomainontaan investoitiin 37 miljardia dollaria vuonna 2012 IABlogi

USA:ssa verkkomainontaan investoitiin 37 miljardia dollaria vuonna 2012

08.05.2013

USA:n verkkomainonnan määrä nousi 15 % edellisvuodesta huikeaan 37 mrd. dollariin (28 mrd. €).
Hakumainonnan osuus kokonaisuudesta on 46 %, displayn 21 %, mobiilin 9 % ja luokiteltujen ilmoitusten 7 %.

Vähittäiskauppan osuus verkkomainonnan kokonaisuudesta on vielä 20 %, vaikka se laskikin hieman edellisvuoden 22 %:sta. Operaattorien osuus on 11%, pankki- ja finanssialan 13 % ja autoalan 12 %.

Hinnoittelumalleista performanssiperusteisen verkkomainonnan osuus kokonaisuudesta on 66 %, ja cpm-mainonnan osuus 32 %.

Lue koko raportti

blogidigimarkkinointiiabfinlandsisältömarkkinointipodcastdatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

27.06.2025

IAB Insider: Snapchat 2025 – Miten alusta palvelee brändejä ja vaikuttajia nyt?

Snapchat ei ole katoamassa mihinkään – päinvastoin! Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten Snapchat toimii vaikuttajille ja brändeille vuonna 2025. Vieraana vaikuttaja Henny Harjusola ja Snapchatin Suomen kaupallinen edustaja Mimi Alén.

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

16.06.2025

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.

lue lisää

13.06.2025

IAB Insider: Boots-case ja totuuksia mainonnan mittaamisesta

Tässä IAB Insider -jaksossa pureudutaan vuoden puhutuimpaan markkinointiteemaan: mainonnan mittaamiseen. Juontaja Pasi Raassinan seurana on AudienceProjectin asiantuntijakaksikko Juha Ourila ja Martin Radford, joiden kanssa keskustellaan niin IAB Europe Adex 2024 -raportista kuin cross media -mittauksen ajankohtaisuudesta.

lue lisää