TNS Ad Intelligence: Vuoden 2013 kolmannen kvartaalin aikana verkkomainonnan kokonaiskasvu oli 6 %
Verkkomainonnan osalta TNS Ad Intelligencen kuukausiseurannassa ovat display- ja luokiteltumainonta, joista display kasvoi peräti 17 %. Verkkomainonnan suhteen panostuksiaan kasvattivat muun muassa elintarvikkeiden ja kosmetiikan mainostajat sekä kaupan ja matkailualan toimijat.
Verkkomainonnan kokonaiskasvu oli 6 % viime vuoden kolmanteen kvartaaliin verrattuna.
Verkkomainonnan suhteen panostuksiaan kasvattivat muun muassa elintarvikkeiden ja kosmetiikan
mainostajat sekä kaupan ja matkailualan toimijat. Liitteenä olevassa graafissa on esitetty verkkomainonnan
muutosprosentti TNS Ad Intelligencen kuukausiseurannan mukaan. Suhdanneherkkä luokiteltu mainonta laski
14 %.
IAB Finland raportoi hakumainonnan, sähköisten hakemistojen sekä Facebook-mainonnan panostukset
kvartaaleittain. Panostukset hakumainontaan kasvoivat 3,6 % ja sähköisiin hakemistoihin 12,5 %.
Facebook-mainontaan panostukset laskivat lähes 11 % vuoden 2012 kolmanteen kvartaalin verraten.
22.03.2024
IAB Studio: IAB Finlandin kulissien takana - Haastattelussa Antti Kallio ja Pasi Raassina
Tässä jaksossa IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Antti Kallio ja IAB:n toiminnanjohtaja Pasi Raassina paljastavat henkilökohtaisia digitaalisia suosikkejaan - mistä podcasteista he saavat inspiraationsa, mitkä uutissivustot pitävät heidät ajan tasalla, ja mitä sarjoja, elokuvia tai pelejä he rakastavat rentoutuessaan.
lue lisää07.03.2024
Ohjelmallinen Gaming 2024
Ohjelmallisessa ostamisessa Gaming eli pelimainonta on yksi tämän vuoden kiinnostavimpia aiheita. Uutta inventaaria mainospaikoille on kertynyt runsaasti ja myös kohderyhmien osalta on monenlaista kattavuutta. Minun oli ilo haastatella RTL AdAlliancen asiantuntijaa Aleksi Ylitaloa aiheesta. Itse toimin ohjelmallisena asiantuntijana Kinessolla (IPG Mediabrands). Päätimme yhdessä Aleksin kanssa koostaa kaikille uutuutta huokuvan gaming aiheen ympärille key pointit.
lue lisää05.03.2024
Mainostajat ja toimistot mainonnan hiilijalanjäljillä
Digitalisaation ja mainonnan alati kasvavassa maailmassa on yhä tärkeämpää keskittyä vastuullisuuteen. Tämä artikkeli tarjoaa ohjeistuksen siitä, miten yritykset voivat lähteä liikkeelle mainonnan hiilijalanjäljen kanssa.
lue lisää28.02.2024
Pelimainonnan myytinmurtajat
Pelimainonta on nopeasti muuttumassa yhdeksi dynaamisimmista ja monipuolisimmista mainonnan muodoista, rikkoen perinteisiä käsityksiä ja avaten uusia ovia mainostajille eri toimialoilla. Viimeaikaiset tutkimukset ja tilastot haastavat vallalla olevat myytit, kuten käsityksen siitä, että gaming mainonta tavoittaa vain nuoria miehiä. Todellisuudessa casual gaming tai ajanvietepelaaminen on noussut pelaamisen suosituimmaksi muodoksi, joka tavoittaa laajasti eri ikäryhmiä ja sukupuolia. Yli 80%:n suomalaisista pelaa digitaalisia pelejä. Mainonnan strateginen sijoittelu peliympäristöihin tarjoaa brändeille ainutlaatuisen mahdollisuuden tavoittaa oman kohderyhmänsä. Tämä artikkeli purkaa yleisimpiä myyttejä pelimainonnasta, valottaen sen todellista potentiaalia ja monipuolisuutta markkinointikanavana. Kanavana joka kykenee tavoittamaan ja sitouttamaan kohderyhmiä uudella ja innovatiivisella tavalla.
lue lisää