Icon
TNS Ad Intelligence: Vuoden 2013 kolmannen kvartaalin aikana verkkomainonnan kokonaiskasvu oli 6 % IABlogi

TNS Ad Intelligence: Vuoden 2013 kolmannen kvartaalin aikana verkkomainonnan kokonaiskasvu oli 6 %

12.11.2013

Verkkomainonnan osalta TNS Ad Intelligencen kuukausiseurannassa ovat display- ja luokiteltumainonta, joista display kasvoi peräti 17 %. Verkkomainonnan suhteen panostuksiaan kasvattivat muun muassa elintarvikkeiden ja kosmetiikan mainostajat sekä kaupan ja matkailualan toimijat.

Verkkomainonnan kokonaiskasvu oli 6 % viime vuoden kolmanteen kvartaaliin verrattuna. 
Verkkomainonnan suhteen panostuksiaan kasvattivat muun muassa elintarvikkeiden ja kosmetiikan
mainostajat sekä kaupan ja matkailualan toimijat. Liitteenä olevassa graafissa on esitetty verkkomainonnan
muutosprosentti TNS Ad Intelligencen kuukausiseurannan mukaan. Suhdanneherkkä luokiteltu mainonta laski
14 %.

IAB Finland raportoi hakumainonnan, sähköisten hakemistojen sekä Facebook-mainonnan panostukset
kvartaaleittain. Panostukset hakumainontaan kasvoivat 3,6 % ja sähköisiin hakemistoihin 12,5 %.
Facebook-mainontaan panostukset laskivat lähes 11 % vuoden 2012 kolmanteen kvartaalin verraten.

Lataa TNS:n tietote

23.05.2024

IAB Jäsenesittely: Teads ja Niklas Kevin

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Teads ja Niklas Kevin

lue lisää

22.05.2024

Alma Media tarjoaa ohjelmallisen mainonnan tilannekatsauksen: Näin Suomi bidaa vuonna 2024

Alman vuoden 2024 alussa toteutettu Näin Suomi bidaa -kyselytutkimus on jälleen saanut paljon huomiota valottaessaan ohjelmallisen mainonnan tilan Suomen markkinoilla. Kyselyyn vastasi yli sata ohjelmallista mainontaa ammattimaisesti toteuttavaa henkilöä, kattavasti niin mediatoimistoista kuin mainostajan trading deskeissä.

lue lisää

22.05.2024

IAB Jäsenesittely: Kuuki ja Ulla Ristkari-Ryynänen

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Kuuki ja Ulla Ristkari-Ryynänen

lue lisää

16.05.2024

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä 7 % kasvussa vuonna 2023

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2023 oli 56,1 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua oli noin 7 %.

lue lisää