TIEDOTE: Pasi Raassinasta IAB Finlandin uusi toiminnanjohtaja
Suomen johtavan digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntijayhteisön IAB Finlandin uusi toiminnanjohtaja on Pasi Raassina, joka siirtyi tehtävään työskenneltyään aiemmin MTV:n vastuullisissa digitaalisissa tehtävissä sekä mediastartup INEZ Mediassa.
- IAB Finlandin asiantuntijaprofiili on kasvanut huomattavasti viime vuosina. Muun muassa seminaarit, koulutukset ja työryhmät ovat poikkeuksetta erinomaisia. Tuntuu erittäin innostavalta päästä jatkamaan ja kehittämään IAB:ta sekä samalla perehtymään entistä syvemmin ja uudella kulmalla digitaalisen mainonnan kokonaismarkkinaan, Raassina kommentoi.
- Suhtaudun tuleviin vuosiin erittäin optimistisesti. IAB:lla on hieno mahdollisuus muodostua vielä nykyistäkin voimakkaammin toimijaksi, joka kerää kaikki digimarkkinan toimijat yhteen, auttaen yhteisöllisesti kaikkia jäseniään löytämään optimaaliset ratkaisut digimarkkinoinnin ja -myynnin haasteisiin, Raassina jatkaa.
Elokuun ajan Raassina toimii IAB Finlandin toiminnanjohtajan paikalta uusiin haasteisiin siirtyvän Birgitta Takalan perehdytyksessä. Takala on rakentanut ja luotsannut IAB:ta viimeiset 13 vuotta.
- IAB-polkuni on ollut aivan uskomattoman upea kokemus urallani ja olen erittäin onnellinen voidessani luottavaisin mielin jättää IAB:n Pasin ammattimaiseen huomaan. Tuntuu erittäin luontevalta siirtää kapula nyt hänelle, siirtyessäni uuteen elämänvaiheeseen, Takala kertoo.
Myös IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Petri Kokkonen on valintaan tyytyväinen.
- Pasi saa luotsattavakseen arvostetun, pidetyn ja jatkuvasti kasvavan yhteisön, lämpimät kiitokset siitä Birgitalle! IAB:n toiminnanjohtajan työssä menestyminen vaatii laajaa tuntemusta sekä kotimaisen että kansainvälisen digimarkkinan tilasta ja kehityksestä. Pasin valintaa puolsivat erityisesti hänen vahva kokemuksensa digitaalisen liiketoiminnan kehittämisestä, osaamisen laaja-alaisuus ja ennen kaikkea ponteva halu auttaa jäseniämme kartuttamaan liiketoimintansa kasvun eväitä IAB:n toimintaan osallistumalla.
Lue Pasi Raassinan tuore haastattelu.
Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Pasi Raassina
toiminnanjohtaja
IAB Finland
040 575 3726 / pasi.raassina@iab.fi
Petri Kokkonen
Hallituksen puheenjohtaja
040 833 5077 / petri.kokkonen@relevant.fi
IAB Finland on digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin tulevaisuutta kehittävä yhteisö, joka tarjoaa koulutusta, kohtaamisia sekä puolueetonta asiantuntijatietoa. IAB Finland on osa kansainvälistä 27 Euroopan maan muodostamaan IAB Europe yhteisöä.
www.iab.fi
www.iabeurope.eu
16.08.2024
Mittaa edes tätä!
Luova televisiomainos tai tykätty videoklippi somessa - tärkeitä keinoja rakentaa yrityksen brändiä ja saada yritys asiakkaiden ajatuksiin. Pidetty mainos tarkoittaa tunnistettua tuotetta ja yritystä! Tuloksellisen liiketoiminnan kannalta on myös ymmärrettävä sisältöjen toimivuus yrityksen omien tavoitteiden näkökulmasta, ja miten mitata onnistumista. Kokosimme tähän artikkeliin markkinoinnin ammattilaisten ajatuksia mittaamisen minimaalisesta työkalupakista: mitä kannattaa huomioida mittareiden valinnassa, mitä datan lähteitä tyypillisesti tarvitaan, ja mitä asioita ei mittaamalla suoraan havaitse.
lue lisää09.08.2024
Missä menet Retail media?
IAB Europen (2024) päivitetyn arvion mukaan Retail mediaan käytettävät investoinnit tulevat kasvamaan lähes 22:een miljardiin euroon vuoteen 2026 mennessä. Retail median kasvu Euroopassa vuodesta 2022 vuoteen 2023 arvioidaan olleen +30,2% samalla kun digitaalinen mainosmarkkina kasvoi +11.1%. Viime vuosina vahvaa kasvua osoittaneet video- ja sosiaalisen median mainonta kasvoivat niin ikään 20.9% ja 18.2%, josta saammekin kontekstin Retail median kulmaluvulle.
lue lisää02.07.2024
IAB Studio: Nostemediasta YOC - Digimarkkinan muutokset ja mahdollisuudet
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat YOC / Nostemedian Harri Virtanen ja Antti Kaiponen. Tässä jaksossa sukellamme digitaalisen mainonnan ajankohtaisiin trendeihin ja kuulemme Nostemedian perustamisesta, kasvusta ja muuttumisesta YOC:iksi.
lue lisää01.07.2024
IAB Jäsenesittely: Emmi Vilkanen ja SeenThis
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Emmi Vilkanen ja SeenThis
lue lisää