Icon
TIEDOTE: IAB Finland vuonna 2021 – painopisteinä ROI, osaaminen ja data IABlogi

TIEDOTE: IAB Finland vuonna 2021 – painopisteinä ROI, osaaminen ja data

27.11.2020

IAB Finlandin syyskokouksessa 26.11.2020 käytiin läpi jäsentutkimus, esitettiin vuoden 2021 toiminnan painopisteet ja valittiin uusi hallitus. Ensi vuoden painopisteet kiteytyvät kolmeen teeman: ROI, osaaminen ja data.

Vuonna 2021 IAB Finland painottaa toiminnassaan erityisesti markkinoinnin tuloksellisuutta, Suomen digimarkkinoinnin osaamista sekä markkinan tukemista mainosteknologioiden uusissa ratkaisuissa.

"IAB Finlandilla on takana pari muutosten täytteistä vuotta ja koko yhteisön toiminta on kehittynyt harppauksin. Olemme tiivistäneet kansainvälistä yhteistyötä niin naapurimaiden kuin muiden IAB yhteisöjen kanssa. Kotimarkkinalla kiinnostus IAB:n toimintaa kohtaan on vahvistunut, ja yleisesti haastavasta vuodesta huolimatta jäsenmäärämme on kasvanut. Myös jäsenten palaute kehityksestä on ollut positiivista, mutta kova työ toiminnan kehittämiseksi jatkuu.

IAB:lta toivotaan tukea erityisesti liiketoiminnan kehittämiseen, digimarkkioinnin osaamisen kasvattamiseen sekä tulevaisuuden mittaus ja kohdistus teknologioiden kartoittamiseen ja niiden implementoinnissa auttamiseen. Aktiiviset jäsenemme ovat antaneet uudelle hallitukselle selkeät tavoitteet, ja niitä kohti suuntaamme.

Uuden hallituksen kokoonpanossa yhdistyy mainiosti myynti- osto- suunnittelu- ja teknologiaosaaminen juridiikkaa unohtamatta sekä innostus ja halu kehittää koko toimialaa. Odotamme innolla uuden hallituskauden alkua!" kommentoi IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Petri Kokkonen.

 

IAB Finlandin työryhmätoiminta täydentyi vuonna 2020 Sosiaalisen median markkinoinnin työryhmällä ja alkuvuodesta 2021 starttaa myös uusi SEM/SEO -työryhmä. Jos olet kiinnostunut liittymään johonkin työryhmistä, niin olethan yhteydessä IAB:n toimistoon.

IAB Finlandin työryhmät 2021:

  • Tietosuoja (pj Anna Paimela, Iconics Oy)
  • Markkinointiteknologia (pj Heini Nuutinen, Dagmar Oy)
  • Mainonnan laatu (pj Janne Muhonen, Alma Media Oyj)
  • Ohjelmallinen ostaminen (pj Maarit Toivonen, Alma Media Oyj)
  • Sisältömarkkinointi (pj Julia Isoniemi, Dagmar Stories)
  • Videomainonta (pj Aki Ronkainen, Smartclip Nordics)
  • Digitaalinen audio (pj Elsa Kalervo, Bauer Media)
  • Digitaalinen ulkomainonta (pj Janne Lohvansuu, Doohlabs Oy) 
  • Sosiaalisen median markkinointi (pj Anna-Liisa Kupiainen, Kesko Oyj)
  • SEO / SEM (starttaa alkuvuonna 2021)

 

IAB Finland ry:n hallitus 2021

 

2021 hallituksessa jatkavat

Alma Media Oyj, Johanna Vartiainen
Dagmar / Salomaa Yhtiöt Oy, Antti Kallio
GroupM Finland Oy, Timo Petänen
Mediatalo Keskisuomalainen Oyj, Maija Syyrakki
Sanoma Oyj, Jaakko Kuivalainen
SOK Media, Hannaleena Koskinen

Vuosille 2021-2022 valittiin

Elisa Oyj, Eliisa Puikkonen
Iconics Oy, Anna Paimela
IPG Mediabrands Finland Oy, Christopher Fernandez
Kesko Oyj, Caroline Nykter
Posti Group Oyj, Teemu Suominen
Relevant Digital Oy, Petri Kokkonen

Uuden hallituksen toimintakausi alkaa 1.1.2021 ja hallitus valitsee uuden puheenjohtajan sekä varapuheenjohtajan vuoden ensimmäisessä kokouksessa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Pasi Raassina
toiminnanjohtaja
IAB Finland
040 575 3726 / pasi.raassina@iab.fi

Petri Kokkonen
Hallituksen puheenjohtaja
040 833 5077 / petri.kokkonen@relevant.fi

IAB Finland on digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin tulevaisuutta kehittävä yhteisö, joka tarjoaa koulutusta, kohtaamisia sekä puolueetonta asiantuntijatietoa. IAB Finland on osa kansainvälistä 27 Euroopan maan muodostamaan IAB Europe -yhteisöä.
www.iab.fi
www.iabeurope.eu

04.10.2022

IAB Studio: somekanavien salat 1/2 - TikTok, Snapchat ja Jodel

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Pasin vieraana Ira Vihma Improve Medialta, Joona Haatainen Trootilta ja Riina Ahonen Httpoolilta. Tässä jaksossa puhutaan erilaisista sosiaalisen median kanavista, kuten Jodelista, TikTokista ja Snapchatista. Pasi selvitti myös mikä uusi markkinoille pompannut ilmiö, BeReal, oikein on.

lue lisää

13.09.2022

IAB Studio: Sisältömarkkinointi ja kuumat trendit

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Miran vieraana Ria Vaahto Sanomalta ja Martti Penttilä dentsulta. Tässä jaksossa Ria ja Martti tuovat terveisiä maailmalta sisältömarkkinoinnin seminaareista. Mitä sisältömarkkinoinnille kuuluu ja minkälaisia trendejä maailmalla on nähtävissä.

lue lisää

07.09.2022

Mainoseurojen vaikuttavuus videomainonnan eri kanavissa

Mainoseurojen tuotto on varmasti asia, joka on jokaisen markkinoijan huulilla kampanjasuunnitelmia ja mediavalikkoa rakentaessa - mistä mediakanavista ja ympäristöistä tavoittaa se yleisö sekä ne potentiaaliset asiakkaat, jotka ovat omalle yritykselle kaikista arvokkaimpia?

lue lisää

31.08.2022

IAB selvitti digitaalisen audiomainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin Digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudion kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2021 oli noin 5,6 miljoonaa euroa. Arvio digiaudion kokonaismarkkinasta tehtiin nyt ensimmäistä kertaa. IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää