Icon
Suositus HTML5-bannereista on julkaistu IABlogi

Suositus HTML5-bannereista on julkaistu

07.10.2015

Flashin käyttäminen bannereissa on vaihtunut suurilta osin HTML5:een, koska bannereiden toteuttaminen Flashilla ei ole enää yhtä kannattavaa. Tämä johtuu siitä että Flashin toimivuus eri selaimissa ja päätelaitteissa on huomattavasti huonompi kuin HTML5:n. Flash-tuki mobiililaitteilla on ollut jo pitkään huono sekä viime aikoina tulleet päivitykset selaimiin ovat vielä ennestään rajoittaneet flash-bannerien näkyvyyttä.

HTML5-bannerien tuottaminen ja sivustoille upottaminen on kuitenkin monimutkaisempaa kuin Flash-bannerien, joten yleinen ohjeistus on tärkeä ja helpottaa kaikkien osapuolien työskentelyä. Suositusta ovat olleet laatimassa seuraavat yritykset: Alma Media, Dagmar, Klikki, Mirum Agency, Sanoma ja SOK.

Lataa suositus täältä!

Muihin IAB Finlandin suosituksiin voi tutustua täällä.

22.01.2021

DOOH -työryhmän uuden puheenjohtajan terveiset

Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän keskiössä on alusta saakka ollut alan yhteisten toimintatapojen terävöitys ja myös toimialaa hyödyntävän tiedon jakaminen ja tällä tiellä jatkamme edelleen. Alkaneeseen vuoteen lähdemme etenkin tavoitteenamme kehittää ja edistää digitaalisen ulkomainonnan toimialaa ja kasvattaa ymmärrystä sitä kohtaan.

lue lisää

12.01.2021

Outstream on avainasemassa liiketoiminnan kasvulle vuonna 2021

Online -videoiden kulutus kasvaa Suomessa nopeasti. Ihmiset käyttävät yhä enemmän online-videosisältöjä pysyäkseen ajan tasalla, viihdyttääkseen itseään ja ollakseen yhteyksissä muihin. Ennusteen mukaan vuonna 2022 yli 80 prosenttia kuluttajien internetliikenteestä ajetaan maailmanlaajuisesti nettivideolla.

lue lisää

16.12.2020

Lyhyt essee evästeistä ja ankoista

Wikipedian mukaan eroosio on kallioperän ja maaperän kulumista veden. Luonnossa tapahtuvan eroosion lisäksi eroosiota voi tapahtua myös muualla, esimerkiksi kolmannen osapuolen evästeissä… ainakin IAB Finlandin mielestä. Google ilmoitti tammikuussa 2020 parantavansa Chrome-selaimen käyttäjien yksityisyyttä estämällä kolmannen osapuolen evästeet kahden vuoden sisällä. Miltä evästeiden tilanne näyttää tällä hetkellä, lähes vuosi Googlen ilmoituksen jälkeen?

lue lisää

15.12.2020

Läpinäkyvyys, yksityisyys, vastuullisuus ja paljon muuta: 5 ennustetta kasvaville videomainonnan markkinoille vuonna 2021

Päivittäisiä uutisia hallitsi maailmanlaajuinen pandemia, mutta videomainonnan toimiala ei jäänyt pimentoon. Vaikka epävarmuustekijöitä on vielä paljon jäljellä on uusi vuosi jo kovaa vauhtia alkamassa, voimme jo selkeästi nähdä mitkä trendit tulevat vahvemmin näkyville vuonna 2021. Tässä meidän mielestä viisi tärkeintä videomainonnan trendiä tulevalle vuodelle.

lue lisää