Icon
SMART MARKETING - Tätä on martech 2020! IABlogi

SMART MARKETING - Tätä on martech 2020!

02.10.2019

 

Markkinointiteknologiat toimeenpanevat entistä tehokkaammin yritysten markkinointitoimenpiteitä. Digitaalisen markkinoinnin kiihtyvässä kehittyessä syntyy uusia logiikoita, teknologiatoimittajia sekä toimintatapoja päivittäin. Samalla mainostajien sekä kuluttajien keskuudessa nousevat trendit kuten läpinäkyvyys, luottamus, vastuullisuus ja turvallisuus haastavat sekä palvelutoimittajien että mainostavien yritysten tietotaitoa.

Ymmärryksemme digitaalisesta ekosysteemistä on koetuksella. Verkkopalvelut tunnistavat tarpeemme jo ennen kuin itse sitä havaitsemme ja älykäs markkinointi noutaa meidät ostotapahtumaan tarvittaessa jopa aivan toiselta verkkosivulta. Kuulumistemme perään kysellään, jos emme ole avanneet uutiskirjeitä tavanomaiseen tapaamme. Kännykkään kilahtaa muistutus, kun pitäisi lähteä matkaan tapahtumaan, jonne olemme ilmoittautuneet. Ja jos ulkona sataa, käyttämämme uutispalvelu kehottaa ottamaan sateenvarjon mukaan. Ihan varmuuden vuoksi.

Pienillä ja suurilla yrityksillä on tietotulvan ja kasvavien vaatimusten keskellä paineita löytää omaan toimintaan sopivia automaation tuottajia, saatavilla olevaa dataa pitäisi osata hyödyntää ja sen perusteella myös tuottaa ja ostaa tuloksellisesti. Oikeiden ratkaisujen tekeminen edellyttää perusteellista kartoitusta, mitä tulee käytettäviin resursseihin, palveluntuottajiin ja yrityksen tavoiteisiin jatkuvasti muuttuvassa markkinassa. Eväät toimivien päätösten tekoon tulee ymmärryksen kasvattamisesta, jolloin vaikealta tuntuva martech-kieli alkaa kuulostaa selkokielisemmältä.

IAB Finlandin Smart Marketing -seminaari avaa perusteellisesti ja selvästi kaiken tarpeellisen markkinointiteknologiasta ja valmistaa meidät vuoteen 2020. Seminaarissa keskitymme koti- ja kansainvälisten asiantuntijoiden johdattamana siihen, kuinka onnistumme digitaalisessa markkinoinnissa paremmin sopivaa teknologiaa hyödyntäen. Liput IAB:n ja MARK:n jäsenille 0 €, ei-jäsenille 80 € + alv / kpl, 150 € + alv / 3 kpl.

Lue lisää Smart Marketing -seminaarista ja ilmoittaudu mukaan!

01.07.2022

IAB Studio: Ulkomainonnan kirkas tulevaisuus

IAB studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista digimarkkinasta ja tällä kertaa meillä on studiossa Pasin vieraana, puhumassa digitaalisen ulkomainonnan tulevaisuudesta Jesse Jussila Clear Channelilta, Jenni Heinonen JCDecauxilta ja Outi Pekkala dentsulta.

lue lisää

23.06.2022

IAB Jäsenesittely: Meltwater ja Noora Suni

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Meltwater ja Noora Suni

lue lisää

14.06.2022

Suomessa 36 miljoonaa DOOH-euroa vuonna 2021

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää

07.06.2022

Interact 2022 terveisinä mm. ympäristövastuu ja kuluttajan käyttäytymisen muutokset

IAB Europen lippulaivatapahtumassa julkaistiin Euroopan digimarkkinan luvut sekä käsiteltiin ajankohtaisia aiheita

lue lisää