SMART MARKETING - Tätä on martech 2020!
Markkinointiteknologiat toimeenpanevat entistä tehokkaammin yritysten markkinointitoimenpiteitä. Digitaalisen markkinoinnin kiihtyvässä kehittyessä syntyy uusia logiikoita, teknologiatoimittajia sekä toimintatapoja päivittäin. Samalla mainostajien sekä kuluttajien keskuudessa nousevat trendit kuten läpinäkyvyys, luottamus, vastuullisuus ja turvallisuus haastavat sekä palvelutoimittajien että mainostavien yritysten tietotaitoa.
Ymmärryksemme digitaalisesta ekosysteemistä on koetuksella. Verkkopalvelut tunnistavat tarpeemme jo ennen kuin itse sitä havaitsemme ja älykäs markkinointi noutaa meidät ostotapahtumaan tarvittaessa jopa aivan toiselta verkkosivulta. Kuulumistemme perään kysellään, jos emme ole avanneet uutiskirjeitä tavanomaiseen tapaamme. Kännykkään kilahtaa muistutus, kun pitäisi lähteä matkaan tapahtumaan, jonne olemme ilmoittautuneet. Ja jos ulkona sataa, käyttämämme uutispalvelu kehottaa ottamaan sateenvarjon mukaan. Ihan varmuuden vuoksi.
Pienillä ja suurilla yrityksillä on tietotulvan ja kasvavien vaatimusten keskellä paineita löytää omaan toimintaan sopivia automaation tuottajia, saatavilla olevaa dataa pitäisi osata hyödyntää ja sen perusteella myös tuottaa ja ostaa tuloksellisesti. Oikeiden ratkaisujen tekeminen edellyttää perusteellista kartoitusta, mitä tulee käytettäviin resursseihin, palveluntuottajiin ja yrityksen tavoiteisiin jatkuvasti muuttuvassa markkinassa. Eväät toimivien päätösten tekoon tulee ymmärryksen kasvattamisesta, jolloin vaikealta tuntuva martech-kieli alkaa kuulostaa selkokielisemmältä.
IAB Finlandin Smart Marketing -seminaari avaa perusteellisesti ja selvästi kaiken tarpeellisen markkinointiteknologiasta ja valmistaa meidät vuoteen 2020. Seminaarissa keskitymme koti- ja kansainvälisten asiantuntijoiden johdattamana siihen, kuinka onnistumme digitaalisessa markkinoinnissa paremmin sopivaa teknologiaa hyödyntäen. Liput IAB:n ja MARK:n jäsenille 0 €, ei-jäsenille 80 € + alv / kpl, 150 € + alv / 3 kpl.
Lue lisää Smart Marketing -seminaarista ja ilmoittaudu mukaan!
08.04.2024
IAB Jäsenesittely: Superlines ja Jere Meriluoto
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Superlines ja Jere Meriluoto
lue lisää05.04.2024
High Impact ja video valtaavat perinteiset display mainonnan muodot
Digitaalinen mainonta kokee murroksen, kun useat merkittävät toimijat siirtävät budjettejaan pois perinteisistä display-mainosmuodoista. Samaan aikaan kasvaa tarve mainosmuodoille, jotka tarjoavat brändeille parempaa vaikuttavuutta, laajempia mainospintoja ja mahdollisuuden mitata kampanjoiden vaikuttavuutta (attention). Siirtyminen kohti high impact ja videopohjaisia mainoksia merkitsee myös irtautumista perinteisistä kampanjoiden mittaus- ja vaikutusmetriikoista.
lue lisää05.04.2024
Uuuh… dooh-mainonta jatkoi kasvukäyrällä myös 2023
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2023 oli noin 53,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua on reippaat 16 %, kun vastaavana aikana Kantarin raportoima koko ulkomainonnan markkina kasvoi 9 %. Kaiken mediamainonnan määrä Suomessa laski vuonna 2023 2,4 %.
lue lisää22.03.2024
IAB Studio: IAB Finlandin kulissien takana - Haastattelussa Antti Kallio ja Pasi Raassina
Tässä jaksossa IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Antti Kallio ja IAB:n toiminnanjohtaja Pasi Raassina paljastavat henkilökohtaisia digitaalisia suosikkejaan - mistä podcasteista he saavat inspiraationsa, mitkä uutissivustot pitävät heidät ajan tasalla, ja mitä sarjoja, elokuvia tai pelejä he rakastavat rentoutuessaan.
lue lisää