Icon
Mobiilimainonnan ohjelmallisen ostamisen whitepaper julkaistu IABlogi

Mobiilimainonnan ohjelmallisen ostamisen whitepaper julkaistu

14.08.2017

Mobiili vauhdittaa median kulutusta ja käyttöä, ja siksi myös mainonnan panostusten kasvua. Vuonna 2016 mobiilimainonta kasvoi Euroopassa 52,9 % IAB Europen 2016 AdEx Bencmark -raportin mukaan. Maailmanlaajuisessa mittakaavassa kehittyvät markkinat kehittyvät aidosti mobile first -markkinoiksi, kuten Aasia ja Afrikka.

Mobiili-display on "kaikkein ohjelmallisin" mainonnan muoto uusimman European Programmatic Market Sizing -raportin mukaan. Programmatic Mobile White Paper  esittelee mobiilimainonnan ohjelmallisen ostamisen erityispiirteet, antaa vinkkejä ohjelmallisen ostamisen mobiilistrategian maksimoimiseksi ja listaa aihealueet, jotka kannattaa ottaa huomioon tarkasteltaessa mobiilia osana monikanavaista startegiaa sekä keskittyy mobiilimainonnan ohjelmallisen ostamisen samankaltaisuuksien ja eroavaisuuksien tarkasteluun muihin ostotapoihin verrattuna. White paperissa tarkastellaan mobiilimainonnan uusia mahdollisuuksia ja nousevia kehitystrendejä, miten niitä voidaan hyödyntää ohjelmallisesti ja kuinka mobiilia tulisi ajatella osaa ohjelmallisen ostamisen kokonaisuutta. Se tutkii myös sitä miten mobiilin kasvu on vaikuttanut suunnittelu- ja ostoprosesseihin ja miten se kehittyy jatkossa. 

Lataa IAB Europe White Paper: Programmatic Mobile täältä. 

17.06.2021

Tuore tutkimus paljastaa, mitä mainostajat toivovat digiulkomainonnalta

Digiulkomainonnan työryhmä toteutti kyselyn markkinaan tavoitteena kartoittaa mainostajien tarpeita sekä toiveita, jotta voimme kehittää digitaalisesta ulkomainonnasta yhä toimivampaa.

lue lisää

15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää

14.06.2021

Mitä kohderyhmiä eri somekanavissa tavoittaa?

IAB Finlandin sosiaalisen median trendityöryhmä kirjoittaa vuoden 2021 aikana mainostajille suunnatun blogisarjan sosiaalisen median trendeistä. Toisessa osassa tarkastellaan eri somekanavien tavoittavia kohderyhmiä.

lue lisää

09.06.2021

Kaupan media auttaa mainostajia vaikeinakin aikoina ja ui mediamarkkinassa vastavirtaan

Maailman suurimmat mediayhtiöt ovat tällä hetkellä kauppoja. Amazonin, Krogerin, CVS:n ja Targetin kaltaiset kaupat näyttävät suuntaa markkinoinnille. Suomalaisille mainostajille kaupan media on vielä uusi tuttavuus. Olemme tutkineet kaupan median tunnettuutta Suomessa ja havainneet, että nousujohteisesta kehityksestä huolimatta sitä voitaisiin hyödyntää entistä enemmän.

lue lisää