Icon
Mobiilimainonnan ohjelmallisen ostamisen whitepaper julkaistu IABlogi

Mobiilimainonnan ohjelmallisen ostamisen whitepaper julkaistu

14.08.2017

Mobiili vauhdittaa median kulutusta ja käyttöä, ja siksi myös mainonnan panostusten kasvua. Vuonna 2016 mobiilimainonta kasvoi Euroopassa 52,9 % IAB Europen 2016 AdEx Bencmark -raportin mukaan. Maailmanlaajuisessa mittakaavassa kehittyvät markkinat kehittyvät aidosti mobile first -markkinoiksi, kuten Aasia ja Afrikka.

Mobiili-display on "kaikkein ohjelmallisin" mainonnan muoto uusimman European Programmatic Market Sizing -raportin mukaan. Programmatic Mobile White Paper  esittelee mobiilimainonnan ohjelmallisen ostamisen erityispiirteet, antaa vinkkejä ohjelmallisen ostamisen mobiilistrategian maksimoimiseksi ja listaa aihealueet, jotka kannattaa ottaa huomioon tarkasteltaessa mobiilia osana monikanavaista startegiaa sekä keskittyy mobiilimainonnan ohjelmallisen ostamisen samankaltaisuuksien ja eroavaisuuksien tarkasteluun muihin ostotapoihin verrattuna. White paperissa tarkastellaan mobiilimainonnan uusia mahdollisuuksia ja nousevia kehitystrendejä, miten niitä voidaan hyödyntää ohjelmallisesti ja kuinka mobiilia tulisi ajatella osaa ohjelmallisen ostamisen kokonaisuutta. Se tutkii myös sitä miten mobiilin kasvu on vaikuttanut suunnittelu- ja ostoprosesseihin ja miten se kehittyy jatkossa. 

Lataa IAB Europe White Paper: Programmatic Mobile täältä. 

28.02.2024

Pelimainonnan myytinmurtajat

Pelimainonta on nopeasti muuttumassa yhdeksi dynaamisimmista ja monipuolisimmista mainonnan muodoista, rikkoen perinteisiä käsityksiä ja avaten uusia ovia mainostajille eri toimialoilla. Viimeaikaiset tutkimukset ja tilastot haastavat vallalla olevat myytit, kuten käsityksen siitä, että gaming mainonta tavoittaa vain nuoria miehiä. Todellisuudessa casual gaming tai ajanvietepelaaminen on noussut pelaamisen suosituimmaksi muodoksi, joka tavoittaa laajasti eri ikäryhmiä ja sukupuolia. Yli 80%:n suomalaisista pelaa digitaalisia pelejä. Mainonnan strateginen sijoittelu peliympäristöihin tarjoaa brändeille ainutlaatuisen mahdollisuuden tavoittaa oman kohderyhmänsä. Tämä artikkeli purkaa yleisimpiä myyttejä pelimainonnasta, valottaen sen todellista potentiaalia ja monipuolisuutta markkinointikanavana. Kanavana joka kykenee tavoittamaan ja sitouttamaan kohderyhmiä uudella ja innovatiivisella tavalla.

lue lisää

23.02.2024

IAB Studio: Jäsenet kysyy ja IAB vastaa - Ohjelmallinen ostaminen.

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Juuli Pelkonen Adformilta ja Miia Salmi Sanomalta. Jaksossa vastataan IAB jäseniltä tulleisiin kiperiin kysymyksiin, koskien ohjelmallista ostamista. Tule kuuntelemaan!

lue lisää

16.02.2024

Julkaisijat mainonnan hiilijalanjäljillä

Vastuullisuus ja ympäristötietoisuus ovat nykyisin yhä tärkeämpiä arvoja – myös mainonnassa. On siis tärkeää, että julkaisijat kiinnittävät tähän riittävästi huomiota. Julkaisijan sitoutuminen vastuullisen toimintaan on tärkeää sekä mainostaja- että kuluttaja-asiakkaille, mutta myös muille markkinoinnin sidosryhmille.

lue lisää

15.02.2024

IAB Jäsenesittely: Kuubi ja Toni Kallio

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Kuubi ja Toni Kallio

lue lisää