Icon
Kirsi Hakaniemi IAB:n hallituksen puheenjohtajaksi IABlogi

Kirsi Hakaniemi IAB:n hallituksen puheenjohtajaksi

13.12.2017

IAB Finlandin hallitus valitsi eilen uudeksi puheenjohtajaksi Keskisuomalainen Oyj:n CDO Kirsi Hakaniemen ja varapuheenjohtajaksi Relevant Digitalin CEO Petri Kokkosen. Hallitus valittiin marraskuussa syyskokouksessa ja sen toimikausi alkaa 1.1.2018.

”Hienoa päästä jatkamaan IAB:n muutostyötä näin asiantuntevan ja sitoutuneen hallituksen kanssa! IAB on muutoksentekijöiden yhteisö, jossa kehitetään yhdessä parempaa digitaalisen markkinoinnin ekosysteemiä. IAB on ollut tähän asti hyvin pääkaupunkikeskeinen. Niinpä minulla on tavoitteena tuoda toimintaa myös muualle Suomeen, missä on paljon yrityksiä ja digitaalisen markkinoinnin toimijoita, jotka eivät ole vielä mukana IAB:n yhteisössä.”, kertoo Kirsi.

IAB Finland ry:n hallitus
2018:

  • DNA Oyj, Riikka Järvinen, Marketing Director
  • Eversheds Asianajotoimisto Oy, Elli Laine, lakimies
  • Kesko Oyj, Outi Nylund, Director, K-Plussa and Data-driven marketing
  • Nordic Morning Oyj, Jukka Sundquist, Managing Director
  • Relevant Digital Oy, Petri Kokkonen, CEO & Partner; IAB:n hallituksen varapuheenjohtaja
  • Tori.fi, Schibsted Media Group, Mika Räihä, Commercial Director, Media Sales

2018-2019:

  • Alma Media Oyj, Johanna Vartiainen, Director, Digital Ad Operations and Development
  • Dentsu Aegis Network, Timo Petänen, Head of Amnet Finland
  • Keskisuomalainen Oyj, Kirsi Hakaniemi, CDO; IAB:n hallituksen puheenjohtaja
  • Sanoma Oyj, Timo Rinne, Vice President, Digital and Digital B2B Sales
  • SEK Oy, Tommi Pelkonen, Strategy Director
  • Otavamedia Oy, Jukka Pulkkinen, Head of Digital Media Sales

Vanha ja uusi hallitus vaihtoivat kapulaa joululounaan merkkeissä. Vasemmalla edestä Outi Nylund, Johanna Lehtonen, Riikka Järvinen, Birgitta Takala, Jukka Sundquist, Mika Räihä ja Minna Vehmas. Oikealla edestä Elli Laine, Kirsi Hakaniemi, Saku Sahramies, Petri Kokkonen, Timo Petänen, Tommi Pelkonen ja Päivi Tähtinen.

18.11.2022

Videomainonnalla menee kovaa Euroopassa ja Suomessa

IAB Europe julkaisee vuosittain AdEx Bencmark raportin, joka mittaa ja arvioi Euroopan digitaalisen mainonnan panostuksia kattaen kaikkiaan 28 eri markkinaa. Tästä täydessä AdEx raportissa kuvataan eri formaattien ja kanavien vaikutukset Euroopan digitaaliseen mainontaan, joka päätyi 30,5 prosentin vuotuiseen kasvuun vuonna 2021. Euroopan koko digitaalisen mainonnan panostukset olivat vuonna 2021 92 miljardia euroa.

lue lisää

15.11.2022

IAB Jäsenesittely: Aste Helsinki ja Teemu Martikainen

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Aste Helsinki ja Teemu Martikainen

lue lisää

01.11.2022

Miten julkaisija voi aloittaa brand safety -työn?

Bränditurvallisuus eli brand safety on ollut digitaalisessa mainonnassa puheenaiheena jo vuosia. Sen tärkeys on vain korostunut viime vuosien tapahtumien - maailmanlaajuisen pandemian sekä Ukrainassa sodittavan sodan – takia. Varsinkin uutismediat ovat joutuneet arvioimaan tarkasti millaisessa sisällössä on sopivaa näyttää mainontaa, ja onko asiassa niin sanottuja harmaan sävyjä. Toinen tärkeä alue bränditurvallisuuden kannalta ovat palvelut, joissa sisältö on kävijöiden itse tekemää ja julkaisemaa, kuten myynti-ilmoitukset, blogit, vlogit yms., jotka kaikessa runsaudessaan voivat olla aivan laidasta laitaan; erittäin turvallista, tai erittäin haitallista brändeille.

lue lisää

24.10.2022

Brand Safetyn customointi mainostajaa varten

IAB Finlandin Mainonnan laatu -työryhmä toteuttaa syksyn aikana bränditurvallisuuteen liittyviä infograafeja, joiden tarkoitus on antaa mainostajille, toimistoille sekä julkaisijoille konkreettisia vinkkejä siitä, miten Brand Safetyn kanssa päästään konkreettisesti liikkeelle.

lue lisää