Kirsi Hakaniemi IAB:n hallituksen puheenjohtajaksi
IAB Finlandin hallitus valitsi eilen uudeksi puheenjohtajaksi Keskisuomalainen Oyj:n CDO Kirsi Hakaniemen ja varapuheenjohtajaksi Relevant Digitalin CEO Petri Kokkosen. Hallitus valittiin marraskuussa syyskokouksessa ja sen toimikausi alkaa 1.1.2018.
”Hienoa päästä jatkamaan IAB:n muutostyötä näin asiantuntevan ja sitoutuneen hallituksen kanssa! IAB on muutoksentekijöiden yhteisö, jossa kehitetään yhdessä parempaa digitaalisen markkinoinnin ekosysteemiä. IAB on ollut tähän asti hyvin pääkaupunkikeskeinen. Niinpä minulla on tavoitteena tuoda toimintaa myös muualle Suomeen, missä on paljon yrityksiä ja digitaalisen markkinoinnin toimijoita, jotka eivät ole vielä mukana IAB:n yhteisössä.”, kertoo Kirsi.
IAB Finland ry:n hallitus
2018:
- DNA Oyj, Riikka Järvinen, Marketing Director
- Eversheds Asianajotoimisto Oy, Elli Laine, lakimies
- Kesko Oyj, Outi Nylund, Director, K-Plussa and Data-driven marketing
- Nordic Morning Oyj, Jukka Sundquist, Managing Director
- Relevant Digital Oy, Petri Kokkonen, CEO & Partner; IAB:n hallituksen varapuheenjohtaja
- Tori.fi, Schibsted Media Group, Mika Räihä, Commercial Director, Media Sales
2018-2019:
- Alma Media Oyj, Johanna Vartiainen, Director, Digital Ad Operations and Development
- Dentsu Aegis Network, Timo Petänen, Head of Amnet Finland
- Keskisuomalainen Oyj, Kirsi Hakaniemi, CDO; IAB:n hallituksen puheenjohtaja
- Sanoma Oyj, Timo Rinne, Vice President, Digital and Digital B2B Sales
- SEK Oy, Tommi Pelkonen, Strategy Director
- Otavamedia Oy, Jukka Pulkkinen, Head of Digital Media Sales
Vanha ja uusi hallitus vaihtoivat kapulaa joululounaan merkkeissä. Vasemmalla edestä Outi Nylund, Johanna Lehtonen, Riikka Järvinen, Birgitta Takala, Jukka Sundquist, Mika Räihä ja Minna Vehmas. Oikealla edestä Elli Laine, Kirsi Hakaniemi, Saku Sahramies, Petri Kokkonen, Timo Petänen, Tommi Pelkonen ja Päivi Tähtinen.
16.08.2024
Mittaa edes tätä!
Luova televisiomainos tai tykätty videoklippi somessa - tärkeitä keinoja rakentaa yrityksen brändiä ja saada yritys asiakkaiden ajatuksiin. Pidetty mainos tarkoittaa tunnistettua tuotetta ja yritystä! Tuloksellisen liiketoiminnan kannalta on myös ymmärrettävä sisältöjen toimivuus yrityksen omien tavoitteiden näkökulmasta, ja miten mitata onnistumista. Kokosimme tähän artikkeliin markkinoinnin ammattilaisten ajatuksia mittaamisen minimaalisesta työkalupakista: mitä kannattaa huomioida mittareiden valinnassa, mitä datan lähteitä tyypillisesti tarvitaan, ja mitä asioita ei mittaamalla suoraan havaitse.
lue lisää09.08.2024
Missä menet Retail media?
IAB Europen (2024) päivitetyn arvion mukaan Retail mediaan käytettävät investoinnit tulevat kasvamaan lähes 22:een miljardiin euroon vuoteen 2026 mennessä. Retail median kasvu Euroopassa vuodesta 2022 vuoteen 2023 arvioidaan olleen +30,2% samalla kun digitaalinen mainosmarkkina kasvoi +11.1%. Viime vuosina vahvaa kasvua osoittaneet video- ja sosiaalisen median mainonta kasvoivat niin ikään 20.9% ja 18.2%, josta saammekin kontekstin Retail median kulmaluvulle.
lue lisää02.07.2024
IAB Studio: Nostemediasta YOC - Digimarkkinan muutokset ja mahdollisuudet
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat YOC / Nostemedian Harri Virtanen ja Antti Kaiponen. Tässä jaksossa sukellamme digitaalisen mainonnan ajankohtaisiin trendeihin ja kuulemme Nostemedian perustamisesta, kasvusta ja muuttumisesta YOC:iksi.
lue lisää01.07.2024
IAB Jäsenesittely: Emmi Vilkanen ja SeenThis
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Emmi Vilkanen ja SeenThis
lue lisää