
Kaupallisuus, trendit, sisällöt - Kotimaisen podcast-markkinan kuulumisia
Asennestudion Audio Creative Miikkael Anttila ja Bauer Median Digital Audio Manager Elsa Kalervo kertovat videolla näkemyksiään kotimaisen podcast-markkinan kuulumisista.
Vaikka viime aikoina markkinalla on puhuttu paljon kuluttajamaksullisista podcasteista, sekä Anttila että Kalervo vakuuttavat, että podcasteja tehdään edelleen myös mainosrahoitteisesti.
- Jos jotain, niin maksumuuripalvelut ovat kirittäneet koko markkinaa hiomaan sisältöjä entistä paremmiksi ja mainostajat ovat edelleen kiinnostuneita mainostamaan podcasteissa, Anttila toteaa.
Asennestudio ja Bauer Media kaupallistavat podcasteja monilla eri tavoilla. Bauer Medialla podcasteja myydään pääasiallisesti osana digitaalisen audioverkoston tarjontaa, kun taas Asennestudiolla podcasteja kaupallistetaan pääosin vaikuttajavetoisesti, eli juontajien itsensä lukemana ja luontaisena osana itse sisältöä.
- Podcasteissa on perinteisesti totuttu sisältöyhteistyömallisiin mainoksiin, mutta yhtenä trendinä markkinalla voidaan havaita, että spottimainontaa tehdään yhä enemmän myös podcastien yhteyteen, Kalervo toteaa.
Anttila ja Kalervo listaavat videon lopussa myös podcastien sisältötrendejä. Kuuntele koko haastattelu videolta!
09.11.2023
Loppuvuoden must-know: Tulos Helsingin digimarkkinoinnin webinaarit
Digimarkkinointi nyt: trendit ja kuumimmat puheenaiheet – Tulos Helsingin webinaarisarja tarjoaa kattavan läpileikkauksen loppuvuoden ajankohtaisimmista digimarkkinoinnin aiheista. Valitse itseäsi kiinnostavin tai ilmoittaudu kaikkiin!
lue lisää02.11.2023
Tule mukaan menestykseen – MIXX Awards hakee yhteistyökumppaneita ensi kevään tapahtumaan!
IAB MIXX Awards on värikäs ja iloinen tapahtuma, joka kokoaa yhteen digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät juhlimaan alansa huippusaavutuksia. Keväällä 2023 ensimmäistä kertaa järjestetty tapahtuma keräsi huiman suosion ja sai osakseen paljon kiitoksia niin osallistujilta kuin järjestäjiltäkin. Tämän myötä on päätetty järjestää tapahtuma myös ensi keväänä.
lue lisää31.10.2023
Digimarkkinoinnin huipulla: Haastattelussa IAB:n sertifikaattikoulutuksen käyneet ammattilaiset
Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme toisessa osassa tapaamme Sanna Uusivirran, joka työskentelee HILLA GROUPILLA markkinointipäällikkönä ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.
lue lisää24.10.2023
Digimarkkinoinnin huipulla: Haastattelussa IAB:n sertifikaattikoulutuksen käyneet ammattilaiset
Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme ensimmäisessä osassa tapaamme Titta Toivasen, joka työskentelee HILLA GROUPILLA Kainuun ja Koillismaan myyntiryhmän vetäjänä ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.
lue lisää