
Kaksi kolmasosaa suomalaisista yrityksistä suunnittelee markkinointibudjetin leikkauksia koronan seurauksena
IAB Finland tutki yhdessä Avauksen sekä ASML:n kanssa, miten koronaepidemia on vaikuttamassa suomalaisten yritysten markkinointipanostuksiin tämän vuoden aikana. Tutkimus toteutettiin 3.4.2020.–7.4.2020 välisenä ajanjaksona ja siihen vastasi kaiken kaikkiaan 190 markkinointipäättäjää.
Tutkimuksen tärkeimmät löydökset
- 66 % vastanneista yrityksistä suunnittelee markkinointipanostusten leikkaamista
- 15 % vastanneista yrityksistä suunnittelee supistuksia markkinoinnin henkilöstömäärään
- Mediakanavista suhteellisia voittajia näyttävät olevan markkinoijien omat kanavat, sosiaalinen media, sisältömarkkinointi ja hakumainonta
- Suomalaisyritysten tärkeimmät prioriteetit tällä hetkellä ovat omasta henkilöstöstä huolehtiminen, asiakkaiden auttaminen sekä yrityksen liikevaihdon varmistaminen
Tutkimus oli esillä myös Marmaissa
Lisätiedot: pasi.raassina@iab.fi
040 575 3726
04.04.2025
Millä tavoin voit ohjata kuluttajan valitsemaan juuri sinun brändisi tuotteen kaupan ympäristössä?
Retail Media on noussut keskiöön markkinoinnin strategioissa – erityisesti oston hetkellä vaikuttaminen on noussut tärkeimmäksi tavoitteeksi. Oikea-aikainen ja tarkasti kohdennettu mainonta voi ratkaista, mitä kuluttaja päätyy ostamaan. Tässä artikkelissa pureudumme siihen, miten mainostajat voivat hyödyntää Retail Mediaa tehokkaasti juuri ostopäätöksen kriittisellä hetkellä – niin verkkokaupassa kuin kivijalassa – ja miten Smart Marketingin tarjoamat ratkaisut auttavat saavuttamaan maksimaalisen näkyvyyden ja vaikuttavuuden.
lue lisää02.04.2025
IAB Jäsenesittely: MMA ja Tuula Sirén
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa MMA ja Tuula Sirén.
lue lisää28.03.2025
IAB Finlandin toiminnanjohtaja vaihtuu – uuden vetäjän haku käynnissä
IAB Finlandin pitkäaikainen toiminnanjohtaja Pasi Raassina on ilmoittanut eroavansa tehtävästään. Raassina jättää tehtävänsä ottaakseen vastaan uuden uramahdollisuuden. Hän jatkaa kuitenkin toiminnanjohtajana elokuun puoleenväliin asti varmistaakseen sujuvan siirtymävaiheen seuraajalleen.
lue lisää27.03.2025
KonversiO-Optimistit: Hakusanamainonnan uudet pelisäännöt - End of siniset linkit!
Tervetuloa KonversiO-Optimistit podcastiin. Tässä jaksossa sukelletaan syvälle hakusanamainonnan murrokseen, jonka taustalla on Googlen massiiviset muutokset ja osittain myös kiristyvä kilpailu muiden alustojen kanssa. Studiossa IAB:n Pasin kanssa keskustelevat S360:n Tommi Karvinen ja Iiro Turkki , jotka avaavat pelin sääntöjä uudella tasolla
lue lisää