Icon
Jäsenkirje 2/15: Brändi digimainonnan keskiöön, Interact 2015 lähestyy IABlogi

Jäsenkirje 2/15: Brändi digimainonnan keskiöön, Interact 2015 lähestyy

10.03.2015

Brändi digimainonnan keskiöön

Mainonnan teho ja brändimainonnan vahvistaminen digitaalisessa ympäristössä ovat kevään kuumia aiheita Euroopassa. Mainostajista yli 80 prosenttia haluaisi ymmärtää paremmin, miten digissä voidaan tehdä brändimainontaa, selvisi IAB Europen tuoreessa kyselyssä.

IAB Europe lanseerasi tällä viikolla mainonnan tehon mittaamiseen keskittyvän case-kirjaston. The Library of Ad Effectiveness Case Studies -kokoelmasta löytyy mielenkiintoisia esimerkkejä tehokkaasta online-brändimainonnasta ympäri Eurooppaa. Kirjastossa on niin mobiili- ja videototeutuksia, monikanavaista mainontaa kuin ohjelmallisesti ostettua mainontaa. Casekirjaston kasvattaminen jatkuu edelleen, ja IAB Finlandin jäsenet voivat lähettää omia kampanjoitaan ehdolle osoitteeseen puffett@iabeurope.eu.

Muista myös IAB Europen Viewable Impressions White Paper!

Mainonnan tehon mittaamiseen paneudutaan tänä vuonna myös Suomessa. IAB Finlandin uudistuneen mittaustyöryhmän toiminta on päässyt hyvään vauhtiin, ja mielenkiintoisia keskustelunavauksia on luvassa pitkin vuotta!

Jäsenhinnalla Interactiin ja Gulltaggeniin

Interact-kongressi järjestetään tänä vuonna Berliinissä 19.-21.5. IAB Europen vuoden päätapahtumassa kuullaan mielenkiintoisia puheenvuoroja, julkistetaan Euroopan mainosmäärät keräävä AdEx-tutkimus sekä juhlitaan maanosan parhaita digicaseja. Puhujiksi ovat varmistuneet mm. WPP:n toimitusjohtaja Sir Martin Sorrell sekä The Huffington Postin toimitusjohtaja Jimmy Maymann.

Lähde mukaan IAB Finlandin delegaatioon! IAB:n jäsenet saavat 15 % alennusta kongressilipuista koodilla IABEU2015. Kerrothan myös IAB:n toimistolle lähdöstäsi osoitteeseen lotta.heikkeri@iab.fi, niin tiedämme keitä Suomen-delegaatioon kuuluu.

Norjan suurin digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin tapahtuma Gulltaggen järjestetään 28.-29.4. Oslossa teemalla "Celebrating all things digital". IAB Finlandin jäsenenä pääset englanninkieliseen konferenssiin etuhinnalla: kaksipäiväinen tapahtuma ja yksi yö hotellissa 9000 norjan kruunua (noin 1050 euroa, normaalihinta 12 500 NOK eli 1450 euroa). Lisätiedot IAB-edusta täältä.

Jäsen! Etkö saa jäsenkirjeitä ja muita IAB:n tiedotteita sähköpostiisi? Laita yhteystietosi osoitteeseen toimisto(at)iab.fi, niin lisäämme sinut postituslistalle!

22.03.2024

IAB Studio: IAB Finlandin kulissien takana - Haastattelussa Antti Kallio ja Pasi Raassina

Tässä jaksossa IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Antti Kallio ja IAB:n toiminnanjohtaja Pasi Raassina paljastavat henkilökohtaisia digitaalisia suosikkejaan - mistä podcasteista he saavat inspiraationsa, mitkä uutissivustot pitävät heidät ajan tasalla, ja mitä sarjoja, elokuvia tai pelejä he rakastavat rentoutuessaan.

lue lisää

07.03.2024

Ohjelmallinen Gaming 2024

Ohjelmallisessa ostamisessa Gaming eli pelimainonta on yksi tämän vuoden kiinnostavimpia aiheita. Uutta inventaaria mainospaikoille on kertynyt runsaasti ja myös kohderyhmien osalta on monenlaista kattavuutta. Minun oli ilo haastatella RTL AdAlliancen asiantuntijaa Aleksi Ylitaloa aiheesta. Itse toimin ohjelmallisena asiantuntijana Kinessolla (IPG Mediabrands). Päätimme yhdessä Aleksin kanssa koostaa kaikille uutuutta huokuvan gaming aiheen ympärille key pointit.

lue lisää

05.03.2024

Mainostajat ja toimistot mainonnan hiilijalanjäljillä

Digitalisaation ja mainonnan alati kasvavassa maailmassa on yhä tärkeämpää keskittyä vastuullisuuteen. Tämä artikkeli tarjoaa ohjeistuksen siitä, miten yritykset voivat lähteä liikkeelle mainonnan hiilijalanjäljen kanssa.

lue lisää

28.02.2024

Pelimainonnan myytinmurtajat

Pelimainonta on nopeasti muuttumassa yhdeksi dynaamisimmista ja monipuolisimmista mainonnan muodoista, rikkoen perinteisiä käsityksiä ja avaten uusia ovia mainostajille eri toimialoilla. Viimeaikaiset tutkimukset ja tilastot haastavat vallalla olevat myytit, kuten käsityksen siitä, että gaming mainonta tavoittaa vain nuoria miehiä. Todellisuudessa casual gaming tai ajanvietepelaaminen on noussut pelaamisen suosituimmaksi muodoksi, joka tavoittaa laajasti eri ikäryhmiä ja sukupuolia. Yli 80%:n suomalaisista pelaa digitaalisia pelejä. Mainonnan strateginen sijoittelu peliympäristöihin tarjoaa brändeille ainutlaatuisen mahdollisuuden tavoittaa oman kohderyhmänsä. Tämä artikkeli purkaa yleisimpiä myyttejä pelimainonnasta, valottaen sen todellista potentiaalia ja monipuolisuutta markkinointikanavana. Kanavana joka kykenee tavoittamaan ja sitouttamaan kohderyhmiä uudella ja innovatiivisella tavalla.

lue lisää