Icon
Iso-Britanniassa verkkomainonta kasvoi 12,5 % lähes 6,4 miljardiin euroon vuonna 2012 IABlogi

Iso-Britanniassa verkkomainonta kasvoi 12,5 % lähes 6,4 miljardiin euroon vuonna 2012

18.04.2013

Mobiilimainonnan kasvu Iso-Britanniassa on huimaa – se kattaa jo 10 % koko verkkomainonnan kokonaisuudesta. Vuonna 2009 mobiilin osuus kokonaisuudesta oli 1,1 %. Muita kovia nousijoita ovat muun maailman tyyliin videomainonta, joka kasvoi 46 % ja sosiaalisen median mainonta, jonka kasvuprosentti on 24.

Vuonna 2002 Iso-Britanniassa verkkomainontaan käytettiin 200 milj. £ (n. 230 milj. €), ja nyt kymmenen vuotta myöhemmin luku on tavoittanut 5,5 miljardin £ (n. 6,4 mrd. €) rajan.

Display-mainonta kasvoi vuodentakaiseen verrattaessa 12,4 %. Video- ja some-mainonnan vauhdittaman displayn osuus verkkomainonnan kokonaisuudesta on 24 %.

Hakumainonta kasvoi 14,5 % ja sen osuus verkkomainonnan kokonaisuudesta on 58 %.

Luokiteltujen ilmoitusten kasvu jäi 6,3 %:in, mutta sillä on yhä vahva 16 %:n osuus koko verkkomainonnasta.

Lue lisää

Lataa koko raportti

23.04.2024

IAB Studio: Retail Media - Suomi vs. Eurooppa 1/2

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Miran vieraana on retail media työryhmän puheenjohtajat, Sami Hiirsalmi SOK Smart Marketingilta ja Mari Riipinen Dagmarilta

lue lisää

23.04.2024

IAB Studio: Retail Median mahdollisuudet ja tulevaisuuden näkymät 2/2

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Miran vieraana on retail media työryhmän puheenjohtajat, Sami Hiirsalmi SOK Smart Marketingilta ja Mari Riipinen Dagmarilta

lue lisää

08.04.2024

IAB Jäsenesittely: Superlines ja Jere Meriluoto

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Superlines ja Jere Meriluoto

lue lisää

05.04.2024

High Impact ja video valtaavat perinteiset display mainonnan muodot

Digitaalinen mainonta kokee murroksen, kun useat merkittävät toimijat siirtävät budjettejaan pois perinteisistä display-mainosmuodoista. Samaan aikaan kasvaa tarve mainosmuodoille, jotka tarjoavat brändeille parempaa vaikuttavuutta, laajempia mainospintoja ja mahdollisuuden mitata kampanjoiden vaikuttavuutta (attention). Siirtyminen kohti high impact ja videopohjaisia mainoksia merkitsee myös irtautumista perinteisistä kampanjoiden mittaus- ja vaikutusmetriikoista.

lue lisää