Icon
IAB Studio: Metaversumi - matka tulevaisuuden virtuaalimaailmoihin IABlogi

IAB Studio: Metaversumi - matka tulevaisuuden virtuaalimaailmoihin

21.03.2023 | iab

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Kristiina Banda ja Kalle Heinonen Adobelta. Jaksossa Pasi keskustelee vieraiden kanssa metaversumista ja sen käyttömahdollisuuksista. Mikä on metaversumi ja miten se palvelee esimerkiksi mainostajaa?

Mikä on metaversumi?

Metaversumi on virtuaalinen maailma tai ekosysteemi, jossa käyttäjät voivat luoda, jakaa ja kokea sisältöä tietokoneella tai muilla laitteilla. Metaversumit ovat yleensä kolmiulotteisia ja interaktiivisia, ja niitä käytetään monenlaisiin tarkoituksiin, kuten pelaamiseen, sosiaaliseen vuorovaikutukseen, kaupankäyntiin ja oppimiseen. Metaversumin käyttäjät voivat mm. luoda virtuaalisia hahmoja, käyttää ja ostaa virtuaalisia esineitä ja kommunikoida muiden käyttäjien kanssa reaaliajassa. Metaversumi on käsite, joka on saanut paljon huomiota viime aikoina, ja se liittyy tiiviisti kasvavaan virtuaalitodellisuuden ja laajennetun todellisuuden kehitykseen. 

Kuuntele jakso niin saat vastauksia kysymyksiin mitä suomalaisen mainostajan pitäisi tietää metaversumista? ja minkälaisiin mainostajiin voi metaversumissa jo törmätä?

 

Kuuntele koko jakso tästä:

 

Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



02.05.2025

IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa1

Tässä IAB Finlandin podcastjaksossa pureudumme pelimainonnan ympärillä pyöriviin sitkeisiin myytteihin ja selvitämme, mikä pitää oikeasti paikkansa. Studiossa äänessä Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Janna Laiho Azerionilta, Patrik Hautala GroupM:ltä – napakalla otteella ja rennolla fiiliksellä.

lue lisää

28.04.2025

IAB Jäsenesittely: Broman Group Oy ja Seppo Niemelä

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Broman Group Oy ja Seppo Niemelä

lue lisää

25.04.2025

KonversiO-Optimistit: Näin suomalaiset käyttävät mediaa

KonversiO-Optimistit sukeltaa syvälle suomalaisen mediankäytön, hinnoittelun ja markkinointistrategioiden ytimeen – pohjoismaisessa kontekstissa. Tässä jaksossa pohditaan, mitä iso B2C-mainostaja oikeasti tarvitsee mediatoimistokilpailutuksessa menestyäkseen ja miten erottautua älykkäästi markkinassa, jossa data, asiakasymmärrys ja tekoäly kohtaavat käytännön tekemisen.

lue lisää

24.04.2025

IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus

Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,

lue lisää