Icon
IAB Studio: Metaversumi - matka tulevaisuuden virtuaalimaailmoihin IABlogi

IAB Studio: Metaversumi - matka tulevaisuuden virtuaalimaailmoihin

21.03.2023 | iab

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Kristiina Banda ja Kalle Heinonen Adobelta. Jaksossa Pasi keskustelee vieraiden kanssa metaversumista ja sen käyttömahdollisuuksista. Mikä on metaversumi ja miten se palvelee esimerkiksi mainostajaa?

Mikä on metaversumi?

Metaversumi on virtuaalinen maailma tai ekosysteemi, jossa käyttäjät voivat luoda, jakaa ja kokea sisältöä tietokoneella tai muilla laitteilla. Metaversumit ovat yleensä kolmiulotteisia ja interaktiivisia, ja niitä käytetään monenlaisiin tarkoituksiin, kuten pelaamiseen, sosiaaliseen vuorovaikutukseen, kaupankäyntiin ja oppimiseen. Metaversumin käyttäjät voivat mm. luoda virtuaalisia hahmoja, käyttää ja ostaa virtuaalisia esineitä ja kommunikoida muiden käyttäjien kanssa reaaliajassa. Metaversumi on käsite, joka on saanut paljon huomiota viime aikoina, ja se liittyy tiiviisti kasvavaan virtuaalitodellisuuden ja laajennetun todellisuuden kehitykseen. 

Kuuntele jakso niin saat vastauksia kysymyksiin mitä suomalaisen mainostajan pitäisi tietää metaversumista? ja minkälaisiin mainostajiin voi metaversumissa jo törmätä?

 

Kuuntele koko jakso tästä:

 

Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



21.03.2025

Mediatoimistojen DOOH suositukset julkaisijoille 2025

IAB:n DOOH-työryhmä on laatinut suositukset siitä, mitä tietoja tarjouksista olisi hyvä löytyä. Suositusten tarkoituksena on helpottaa suunnittelijoiden työtä, vähentää sähköpostiliikennettä ja edistää yhteisten standardien vakiinnuttamista, hyödyttäen kaikkia osapuolia

lue lisää

19.03.2025

KonversiO-Optimistit: Totta vai tarua? High Impact -displaymainonnan faktat pöytään

Tervetuloa kuuntelemaan IAB Finlandin podcastia KonversiO-Optimisteja, jossa sukelletaan syvälle digitaalisen mainonnan maailmaan! Tällä kertaa käsittelyssä on kuuma aihe, joka muokkaa Suomen 130 miljoonan euron display-markkinaa: High Impact -mainosformaatit.

lue lisää

12.03.2025

Näin Suomi bidaa: Alma Media tutki ohjelmallisen mainonnan kenttää Suomessa

Tammikuussa 2025 toteutettu kyselytutkimus keräsi vastauksia 95 ohjelmallisen mainonnan ammattilaiselta, jotka työskentelevät niin mediatoimistoissa kuin mainostajien omissa tradingdeskeissä. Tässä blogikirjoituksessa avaamme tutkimuksen taustoja ja nostamme esiin keskeiset tulokset, jotka valottavat ohjelmallisen mainonnan nykytilaa ja tulevaisuutta Suomen markkinoilla.

lue lisää

11.03.2025

KonversiO-Optimistit: Televisio mullistuu – HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat mainonnan!

Tervetuloa IAB:n KonversiO-Optimistit-podcastiin! Tänään sukellamme televisiomainonnan tulevaisuuteen ja siihen, miten HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat koko pelikenttää. Miten tämä vaikuttaa mainostajiin, katsojiin ja TV-yhtiöihin? Onko perinteinen lineaarinen TV kuolemassa vai syntyykö nyt entistäkin parempi Total TV -kokemus?

lue lisää