Icon
Digimarkkinoinnin huipulla: Haastattelussa IAB:n sertifikaattikoulutuksen käyneet ammattilaiset IABlogi

Digimarkkinoinnin huipulla: Haastattelussa IAB:n sertifikaattikoulutuksen käyneet ammattilaiset

24.10.2023 | iab

Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme ensimmäisessä osassa tapaamme Titta Toivasen, joka työskentelee HILLA GROUPILLA Kainuun ja Koillismaan myyntiryhmän vetäjänä ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.

Miksi päätit osallistua IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen?

Markkinat siirtyvät nyt vauhdilla verkkoon ja tarvitsen tietoa ja osaamista sekä hyviä yhteyksiä kehittyäkseni digimyyjänä, että voin tehdä työtäni hyvin ja laadukkaasti. Omat asiakkaani tarvitsevat asiantuntijaosaamistani digimarkkinoinnin osalta, tärkein syy kaikista.

Miten koit koulutuksen sisällön ja rakenteen? Oliko se kattava ja relevantti?

Se oli todella kattava, liiankin suuri kerralla käsiteltäväksi, mutta kunnon sukellus teki tehtävänsä ja toi itsevarmuutta omaan muutokseen.

Kuinka vertaisit tätä koulutusta muihin vastaaviin koulutuksiin, joihin olet osallistunut?

En voi verrata, tämä on laatuaan ensimmäinen vakuuttava kouluttautuminen.

Mitkä olivat kolme tärkeintä oppimasi asiaa kurssilta?

Oman Hilla-verkoston uskottavuus ja luotettavuus. Ulkopuolisten yhteistyöverkostojen tarpeellisuus ratkaisumyynnin tekemiselle. Ostamisen tekeminen asiakkaalle ymmärrettäväksi.

Miten koulutus on vaikuttanut työskentelyysi tai uraasi?

Vahvasti eteenpäinvievänä voimana ja terveenä. digi-itsevarmuutena. Vaikka digi on muuttuva järkäle, se on silti aivan mahdollinen myytävä. Asiakkaat ovat sinne itsensä äänestäneet ja siellähän sitä meidän markkinoinnin myyjienkin täytyy olla läsnä. Asia kerrallaan edelleen mutta uuden ajan ympäristössä. En jännitä enkä pelkää uusia kysymyksiä - minulla on tämänkin koulutuksen myötä jo monta hyvää yhteyttä josta kysellä tai etsiä vastauksia.

Oletko käyttänyt koulutuksessa opittuja tietoja ja taitoja käytännössä? 

Evästemaailman muuttumisen ymmärrettäväksi tekeminen, oman Hilla-verkoston luotettavuuden kirkastaminen.

Kenelle suosittelisit tätä koulutusta ja miksi?

Ostajapersoonille sekä digimyyjäpersoonille. Yrittäjille tekisi hyvää sukeltaa samalla tavoin.

Mitä neuvoja antaisit tuleville osallistujille, jotta he saavat parhaan mahdollisen hyödyn koulutuksesta?

Paloittele tieto ja luota siihen, että tämä luottokanava on yksi todella hyvä, joka auttaa sinua ratkaisujen löytämisessä.

Titta Toivanen
Kainuun & Koillismaan myyntiryhmän vetäjä HILLA GROUP

Seuraava IAB Finlandin digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus alkaa 7.11.2023 klo 9:00. Lue lisää TÄSTÄ ja ilmoittaudu mukaan.

16.05.2024

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä 7 % kasvussa vuonna 2023

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2023 oli 56,1 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua oli noin 7 %.

lue lisää

08.05.2024

Datan laadun arviointi: Tekniikoita ja käytäntöjä

Data on nykyaikaisen liiketoiminnan valuutta, ja sen laatu on kriittinen tekijä menestyksen kannalta. Datan arvo määräytyy pitkälti sen laadun kautta, ja jotta siitä saadaan maksimaalinen arvo, tulee sitä hallita tehokkaasti. Näin datan hallinnasta tulee prosessi, joka mahdollistaa organisaation datan hyödyntämisen strategisessa päätöksenteossa ja liiketoiminnan tulosten parantamisessa sen eri prosessien kautta, kuten markkinoinnin ja myynnin.

lue lisää

23.04.2024

IAB Studio: Retail Media - Suomi vs. Eurooppa 1/2

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Miran vieraana on retail media työryhmän puheenjohtajat, Sami Hiirsalmi SOK Smart Marketingilta ja Mari Riipinen Dagmarilta

lue lisää

23.04.2024

IAB Studio: Retail Median mahdollisuudet ja tulevaisuuden näkymät 2/2

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Miran vieraana on retail media työryhmän puheenjohtajat, Sami Hiirsalmi SOK Smart Marketingilta ja Mari Riipinen Dagmarilta

lue lisää