
IAB Studio: Vaikuttajamarkkinointi kovassa nosteessa!
Pasin kanssa IAB Studiossa oli tällä kertaa asiantuntijavieraina Inna-Pirjetta Lahti PING Helsingiltä ja Jessica Rantala Content Cornerilta. Studiossa puhuttiin tuoreesta Vaikuttajamarkkinoinnin määrä -tutkimuksesta ja pohdittiin muun muassa kasvun vaikututusta Suomen työllisyystilanteeseen ja vaikuttajien ammattikunnan arvostukseen.
Tutkimuksen tulokset julkaistiin IAB Finlandin huhtikuun Sisällöstä kasvua -webinaarissa, jossa myös julkaistiin uusi Branded Content -opas. Vaikuttajamarkkinoinnin estimaatti tehtiin yhteistyössä vaikuttajamarkkinoinnin toimistojen, vaikuttajien ja Kantarin kanssa. Vaikuttajamarkkinointi kasvoi huikeasti yli 40 % vuonna 2021, kasvu oli odotettua ja erittäin iloinen ja kaivattu tunnustus vaikuttajien toimialalle. Jaksossa selviää myös mitä ihmettä vaikuttajien maailmassa tarkoitetaan termeillä arvojohtaja, arvoilmentäjä, arvomyötäilijä.
Käy kuuntelemassa tämä vaikuttava jakso ja lataa itselleni uusi Branded Content - opas
Kuuntele koko jakso tästä:
10.04.2017
Vaikuttajamarkkinointiin kannattaa nyt satsata
Pasin kanssa IAB Studiossa oli tällä kertaa asiantuntijavieraina Inna-Pirjetta Lahti PING Helsingiltä ja Jessica Rantala Content Cornerilta. Studiossa puhuttiin tuoreesta Vaikuttajamarkkinoinnin määrä -tutkimuksesta ja pohdittiin kasvun vaikutusta Suomen työllisyystilanteeseen ja vaikuttajien ammattikunnan arvostukseen.
lue lisää14.03.2018
Yhteisöt ja ihmiset digimainonnan keskiössä?
Pasin kanssa IAB Studiossa oli tällä kertaa asiantuntijavieraina Inna-Pirjetta Lahti PING Helsingiltä ja Jessica Rantala Content Cornerilta. Studiossa puhuttiin tuoreesta Vaikuttajamarkkinoinnin määrä -tutkimuksesta ja pohdittiin kasvun vaikutusta Suomen työllisyystilanteeseen ja vaikuttajien ammattikunnan arvostukseen.
lue lisää06.03.2019
Onko vaikuttajamarkkinoinnin keskustelu kutistunut kiukutteluksi?
Pasin kanssa IAB Studiossa oli tällä kertaa asiantuntijavieraina Inna-Pirjetta Lahti PING Helsingiltä ja Jessica Rantala Content Cornerilta. Studiossa puhuttiin tuoreesta Vaikuttajamarkkinoinnin määrä -tutkimuksesta ja pohdittiin kasvun vaikutusta Suomen työllisyystilanteeseen ja vaikuttajien ammattikunnan arvostukseen.
lue lisää15.05.2019
Vaikuttajamarkkinointi e-urheilussa
Pasin kanssa IAB Studiossa oli tällä kertaa asiantuntijavieraina Inna-Pirjetta Lahti PING Helsingiltä ja Jessica Rantala Content Cornerilta. Studiossa puhuttiin tuoreesta Vaikuttajamarkkinoinnin määrä -tutkimuksesta ja pohdittiin kasvun vaikutusta Suomen työllisyystilanteeseen ja vaikuttajien ammattikunnan arvostukseen.
lue lisää25.03.2025
Mainostaja - ostatko vaikuttajamarkkinointia vain irtonaisena mediana?
Vaikuttajamarkkinointi on mainostajien perustyökaluja, kun tavoitteena on sitouttaa yleisö brändin markkinointiviestintään. Se houkuttelevuus perustuu vaikuttajan ja tämän yleisön väliseen luottamussuhteeseen. Vaikuttajamarkkinoinnin käyttö yksin ei välttämättä takaa parhaita tuloksia mainostajalle, vaan se kannattaa integroida osaksi markkinointistrategiaa.
lue lisää16.05.2024
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä 7 % kasvussa vuonna 2023
IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2023 oli 56,1 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua oli noin 7 %.
lue lisää13.09.2023
Vaikuttajamarkkinoinnin pulssikysely: Vaikuttajamarkkinoinnin onnistumisen keskiössä arvopohjainen yhteistyö - vastuullisuus ja inhimillisyys korostuvat
Vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntäminen osana yrityksen tai organisaation muuta markkinointia ja viestintää on monipuolistunut ja käsiteltävät teemat ovat laajentuneet. Vaikuttajamarkkinointi nähdään nykyään myös merkittävänä vastuullisuusviestinnän keinona ja yritykset etsivät yhteistyökumppaniksi vaikuttajia, jotka jakavat samanlaiset arvot ja näkemykset.
lue lisää11.05.2023
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä lähes 20% kasvussa
IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2022 oli 52,5 miljoonaa euroa. Vuoteen 2021 verrattuna kasvua oli noin 19 %.
lue lisää