Icon
IAB Studio: Erotu joukosta pelimainonnalla IABlogi

IAB Studio: Erotu joukosta pelimainonnalla

14.06.2024 | iab

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studioon päästettiin pelimainonnan ammattilaisia: Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Patrik Hautala GroupM:ltä ja Stina Bäckman Telialta.

Tervetuloa uuteen IAB Studio jakson pariin, jossa sukellamme pelien maailmaan ja niiden kasvavaan rooliin mainos- ja mediaympäristössä! Tässä jaksossa Aleksi, Patrik ja Stina puhuu pelien roolista mainos- ja mediaympäristönä, sekä kuinka peliympäristöt otetaan osaksi mediasuunnittelua. He murtavat mm. kohderyhmämyytin, jonka mukaan pelimainonnalla tavoittaa vain nuoria miehiä eikä se sovi brändimainostajalle. Keskustelemme mobiilipelien valtavasta potentiaalista tavoittavuuden näkökulmasta ja pohdimme, miksi mainostajat eivät uskalla lähteä isommin testaamaan. 

Liity keskusteluun ja kuule, miten pelit ovat muuttumassa keskeiseksi osaksi mainosmaailmaa ja miten brändit voivat hyödyntää tätä kasvavaa alustaa parhaalla mahdollisella tavalla. Tämä jakso on täynnä oivalluksia ja vinkkejä niin markkinoijille kuin kaikille peleistä kiinnostuneille!

Kuuntele koko jakso tästä:

 

 

blogidigimarkkinointisisältömarkkinointiiabfinlandpodcastdatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontadigimainontaDingle

30.05.2025

IAB Insider: New Life of the Living Room – mitä suomalainen katsoo?

Tervetuloa uuden IAB Insider jakson pariin. Tästä starttaa IAB Podcastien 3. tuotantokausi! Tässä jaksossa sukelletaan syvälle olohuoneeseen – tai tarkemmin sanottuna sen ruutuun. Aiheena on televisiomainonnan tulevaisuus ja Connected TV:n (CTV) kasvava merkitys suomalaisessa mediamaisemassa.

lue lisää

23.05.2025

IAB Studio: Mitä kuuluu digitaaliselle ulkomainonnalle?

Digitaalinen ulkomainonta eli DOOH on yksi digimainonnan nopeimmin kasvavista osa-alueista – mutta miksi? IAB Studion tuoreessa jaksossa sukelletaan syvälle digitaalisesti toteutetun ulkomainonnan nykytilaan, haasteisiin ja tulevaisuuden mahdollisuuksiin.

lue lisää

20.05.2025

Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?

Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?

lue lisää

09.05.2025

IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa2

Onko pelimainonta vaikeaa, kallista tai liian erikoistunutta? Tässä IAB Finlandin podcast-jaksossa pureudumme pelimainontaan liittyviin käytännön myytteihin ja uskomuksiin. Kuka tekee, miten tehdään – ja mitä kaikkea oikeasti voi mitata?

lue lisää