Icon
IAB Jäsenesittely: Ocean Outdoor Finland, Jukka Leskinen IABlogi

IAB Jäsenesittely: Ocean Outdoor Finland, Jukka Leskinen

30.11.2021 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Ocean Outdoor Finland ja Jukka Leskinen.

Jukka Leskinen, Country Manager, OCEAN OUTDOOR FINLAND

Kerro hieman itsestäsi ja Ocean Outdoorista yrityksenä?

Ocean Outdoor Finland on Suomessa 100% digitaalinen toimija ja olemme keskittyneet erityisesti kauppakeskusten digitaaliseen ulkomainontaan. Tällä hetkellä toimimme valtakunnallisesti Helsingistä Rovaniemelle 15 eri kaupungissa 25 kauppakeskuksella tarjoten asiakkaille monta erilaista tapaa kohdata ostovoimainen yleisö. Olen itse toiminut markkinoinnin ja median parissa toistakymmentä vuotta, joista Sanomalla ehti kulua reilu kymmenen vuotta eri tehtävissä ja nyt viimeisen vuoden Ocean Outdoorin maajohtajana.

Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?

Odotan IAB yhteistyöltä ennen kaikkea puolueetonta kanssakäymistä digitaalisen ulkomainonnan parissa, missä pääsemme yhdessä jakamaan, oppimaan ja puolesta puhumaan mitä valovoimaisimman mediaryhmän parissa.
Entä mitä Ocean Outdoor aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Pyrimme tuomaan uusia näkökulmia ja oppeja digitaalisesta ulkomainonnasta, mitä olemme mahdollisesti huomanneet esimerkiksi Ruotsin tai Englannin markkinasta.

Minkälaiset digimarkkinoinnin ja -mainonnan aiheet/projektit ovat nyt Ocean Outdoorin työpöydällä?

Olemme juuri lanseeranneet ensimmäisenä Suomessa kolmiulotteista teknologiaa hyödyntävän DeepScreenin, joka tuo täysin uusia vaikuttamisen mahdollisuuksia DOOH kampanjoihin. Tämän lisäksi pyrimme tuomaan ohjelmallisen ostamisen mahdolliseksi koko pohjoismaisella Ocean tasolla. Tämä tuo monelle kansainväliselle brändille loistavan mahdollisuuden näkyä laajasti koko Skandimarkkinalla.

Syksy ja pimeys valtaa alaa - haluatko loppuun antaa parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

Itselle varmaan paras tapaa palautumiseen syksyn pimetessä on pitää työkone kiinni mahdollisimman hyvin, sytyttää kynttilä ja avata hyvä vanhan maailman punaviini. Hektisen työn ohella on hyvä pitää jostain perinteikkäästä kiinni ja minulle se on Bordeaux tai Barolo :)

blogidigimarkkinointiiabfinlandpodcastsisältömarkkinointidatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

26.09.2025

IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?

Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?

lue lisää

23.09.2025

Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari

Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.

lue lisää

22.09.2025

Retail media selkeytyy: IAB Finlandin Retail median työryhmä määritteli alan keskeiset muodot ja hyödyt

Retail media on noussut vauhdilla yhdeksi digimarkkinoinnin puhutuimmista ilmiöistä. Se tarjoaa mainostajille mahdollisuuden tavoittaa kuluttajat suoraan ostopolun eri vaiheissa – aina myymälästä verkkosivuille ja ulkoisiin medioihin. IAB Finlandin retail median työryhmä on laatinut selkeät määritelmät alan keskeisistä muodoista (in-store, on-site ja off-site), avannut niiden hyödyt ja haasteet sekä koonnut ohjeistuksen markkinan kehittämisen tueksi.

lue lisää

12.09.2025

IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?

Retail media on noussut vauhdilla markkinoinnin kuumimmaksi ilmiöksi – ja hyvästä syystä. Kun kaupat muuttuvat mediataloiksi, mainostajille avautuu uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaat aivan ostopolun ytimessä. Mutta kuka tässä pelissä lopulta voittaa, ja mitä riskejä ja haasteita liittyy datan, kanavien ja kaupallisten kumppanuuksien hallintaan? Uusimmassa IAB Insider -podcast-jaksossa sukelletaan retail median maailmaan, avataan sen merkitys suomalaiselle markkinalle ja kerrotaan, mitä jokaisen markkinoijan tulisi tehdä pysyäkseen kehityksessä mukana.

lue lisää