Icon
IAB Jäsenesittely: Neste, Antti Ellonen IABlogi

IAB Jäsenesittely: Neste, Antti Ellonen

30.11.2021 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Seuraavaksi vuorossa Neste ja Antti Ellonen.

Antti Ellonen, Senior Manager, Marketing Technologies

Neste

Kerro hieman itsestäsi ja Nesteestä yrityksenä?

Olen Antti Ellonen, useamman vuoden digimarkkinoinnin ja -myynnin, datan, ja konsultoinnin parissa touhunnut Restonomi ja suurtalouskokki. Kyllä, meistä suurtalouskokeista on moneksi. Hyppäsin heinäkuusta 2021 alkaen Nesteelle lyhyen konsulttiuran jälkeen dentsulta. Nesteellä aikaani vievät useat eri projektit markkinointiteknologioista, verkkoanalytiikasta, hakukoneoptimointiin ja -markkinointiin. Toimin osittain myös sisäisenä konsulttina Nesteellä digimarkkinoinnin koulutuksen ja mahdollisuuksien osalta.

Neste tuottaa uusiutuvia ja kiertotalousratkaisuja tieliikenteeseen, ilmailuun, kemian- ja muoviteollisuuteen. Puhutaan sitten uusiutuvasta dieselistä, uusiutuvasta lentopolttoaineesta tai uusiutuvasta ja kierrätysmuovista, kaikkien näiden avulla pystymme auttamaan asiakkaitamme pienentämään hiilijalanjälkeään ja pääsemään kunnianhimoisiin ilmastotavoitteisiin.

Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?

IAB on tuttu minulle aiemmasta työelämästä jo vuosien takaa. IAB:n kautta olen saanut aina töihin uusia mietteitä, ajatuksia, että myös oppia alalta. Uskon vahvasti, että myös jatkossa IAB:lta voimme saada Nesteelle koulutuksia, tiedonjakoa, että kansainvälistä näkemystä eri digimarkkinointitrendien osalta. Itse odotan eniten tulevalta IAB-yhteistyöltä eri työryhmätyöskentelyä, että verkostoitumista eri yritysten edustajien kanssa.

Entä mitä Neste aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

IAB:lle tuomme mukanamme B2B-digimarkkinoinin parhaita kokemuksia niin Pohjoismaista, kuin myös ulkomailta. Meillä etenkin sisältömarkkinoinnin osalta palkittua tekemistä, mistä voimme jakaa kokemuksia että parhaita oppeja.

Minkälaiset digimarkkinoinnin ja -mainonnan aiheet/projektit ovat nyt Nesteen työpöydällä?

Teemme jatkuvasti arviointeja eri markkinointiteknologiatyökaluista, löytääksemme parhaan kokoonpanon tukemaan liiketoiminnan tavoitteita. Seuraamme myös vahvasti markkinatrendiä, ja olemme esimerkiksi keskittämässä Nesteen omaan omistajuuteen useat eri mainonnantyökalut, joita sitten kumppanimme käyttävät. Valmistaudumme hyvää vauhtia evästeettömään maailmaan, miksi fokuksessa on vahvasti kaiken datan oma omistajuus.

Syksy ja pimeys valtaa alaa - haluatko loppuun antaa parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

Rankan työviikon jälkeen on hyvä nollata nopea tempoisella urheilusuorituksella. Itse käyn perjantaisin aikuisten kiekkokoulussa opettelemassa jääkiekon saloja. Tämän 1,5h urheilusuorituksen jälkeen on helppo valua kohti viikonloppua - suosittelen!

23.05.2024

IAB Jäsenesittely: Teads ja Niklas Kevin

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Teads ja Niklas Kevin

lue lisää

22.05.2024

Alma Media tarjoaa ohjelmallisen mainonnan tilannekatsauksen: Näin Suomi bidaa vuonna 2024

Alman vuoden 2024 alussa toteutettu Näin Suomi bidaa -kyselytutkimus on jälleen saanut paljon huomiota valottaessaan ohjelmallisen mainonnan tilan Suomen markkinoilla. Kyselyyn vastasi yli sata ohjelmallista mainontaa ammattimaisesti toteuttavaa henkilöä, kattavasti niin mediatoimistoista kuin mainostajan trading deskeissä.

lue lisää

22.05.2024

IAB Jäsenesittely: Kuuki ja Ulla Ristkari-Ryynänen

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Kuuki ja Ulla Ristkari-Ryynänen

lue lisää

16.05.2024

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä 7 % kasvussa vuonna 2023

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2023 oli 56,1 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua oli noin 7 %.

lue lisää