
IAB Jäsenesittely: Meltwater ja Noora Suni
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Meltwater ja Noora Suni
|
Noora Suni, Digital Marketing Manager Nordics |
Kerro Noora hieman Meltwaterista sekä myös itsestäsi?
Meltwater on globaali vuonna 2001 perustettu SaaS-alan yritys, joka tarjoaa all-in-one -ratkaisun markkinointi- ja viestintätiimeille. Meltwaterin alustan avulla mm. seuraat brändisi mainetta sekä toimialan uusia trendejä, hallinnoit sosiaalisen median kanavia, lähetät tiedotteita ja teet vaikuttajamarkkinointia. Alustamme avulla voit tehdä myös kuluttaja- ja markkinatutkimusta ulkoista dataa hyödyntäen. Olemme siis monipuolinen sekä kansainvälinen viestinnän ja markkinoinnin kumppani.
Minusta lyhyesti, olen Noora Suni, ja vastaan Meltwaterilla Pohjoismaiden digitaalisesta markkinoinnista. Talossa olen ollut kohta 1,5 vuotta ja koulutukseltani olen kauppatieteiden maisteri. Markkinoinnissa minua kiinnostaa erityisesti datan hyödyntäminen monipuolisesti mm. strategiatyössä sekä kohderyhmien analysoinnissa.
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
Odotamme yhteistyöltä IAB:n verkoston mahdollistamia mielenkiintoisia uusia kohtaamisia ja keskusteluja markkinoinnin ammattilaisten kanssa. Odotamme myös IAB:n monipuolisia tapahtumia, joihin voimme myös kontribuoida omien puheenvuorojemme kautta.
Mitä Meltwater aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Tuomme IAB-yhteisöön asiantuntijuutta mm. sosiaaliseen mediaan, vaikuttajamarkkinointiin tai mediaseurantaan liittyvissä kysymyksissä. Tuotamme paljon IAB:n jäseniä hyödyttävää materiaalia (mm. oppaita, webinaareja, blogeja) kyseisiin aiheisiin liittyen sekä tuomme myös asiantuntijuuttamme IAB:n tapahtumiin puheenvuorojen muodossa.
Mitkä ovat Meltwaterin tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2022?
Yksi tärkeimmistä painopisteistämme on sosiaalinen media ja sen kautta kerätyn datan hyödyntäminen mm. markkinoinnin kehittämisessä, kuluttajien ymmärtämisessä, trendien tunnistamisessa sekä vaikuttajien löytämisessä.
Tässä vaiheessa kannattaa myös ehdottomasti tutustua Meltwaterin tuoreeseen YouTube markkinoinnin oppaaseen. Oppaassa käydään step-by-step läpi kaikki vaiheet tilin aloittamisesta kampanjoiden suunnitteluun. Oppaaseen pääset TÄSTÄ!
Kesälomat ovat ihan ovella, elleivät jo alkaneet… haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi kesälomapalautumiseen?
Toki! Itse palaudun parhaiten tapaamalla ystäviä, lukemalla hyvää kirjaa tai urheilemalla. Toivottavasti pääsen pian myös nauttimaan aurinkoisista keleistä mökkilaiturille!
27.06.2025
IAB Insider: Snapchat 2025 – Miten alusta palvelee brändejä ja vaikuttajia nyt?
Snapchat ei ole katoamassa mihinkään – päinvastoin! Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten Snapchat toimii vaikuttajille ja brändeille vuonna 2025. Vieraana vaikuttaja Henny Harjusola ja Snapchatin Suomen kaupallinen edustaja Mimi Alén.
lue lisää19.06.2025
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi
IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää16.06.2025
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024
IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.
lue lisää13.06.2025
IAB Insider: Boots-case ja totuuksia mainonnan mittaamisesta
Tässä IAB Insider -jaksossa pureudutaan vuoden puhutuimpaan markkinointiteemaan: mainonnan mittaamiseen. Juontaja Pasi Raassinan seurana on AudienceProjectin asiantuntijakaksikko Juha Ourila ja Martin Radford, joiden kanssa keskustellaan niin IAB Europe Adex 2024 -raportista kuin cross media -mittauksen ajankohtaisuudesta.
lue lisää