
IAB Jäsenesittely: Kaikki Somesta ja Noora Verronen
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Kaikki Somesta ja Noora Verronen.
|
Noora Verronen Sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin strategi, CEO |
Kerro Noora hieman Kaikki Somesta -yrityksestä sekä myös itsestäsi?
Kaikki Somesta Oy on sosiaalisen mediaan ja vaikuttajamarkkinointiin keskittyvä yritys, jonka missio on auttaa yrityksiä ja sisällöntuottajia luomaan parempaa sisältöä ja aidompaa läsnäoloa sosiaaliseen mediaan. Käytännössä toteutan sosiaalisen median strategiaan, konseptointiin, koulutukseen ja konsultointiin liittyviä töitä sekä sparraan sisällöntuottajia, jotka haluavat kasvattaa vaikuttavuuttaan somessa.
Perustin yrityksen vuoden 2020 lopussa, sillä halusin hyödyntää monipuolisemmin 10 markkinointivuoden aikana kerrytettyä osaamistani. Taustani on matkailualalla, jonne olen kouluttautunut. Toimin Finnairin, Aurinkomatkojen ja Tallink Siljan markkinointiviestinnän tiimeissä vuosina 2013-2018, jonka jälkeen kehitin vaikuttajamarkkinoinnin liiketoimintaa A-lehdillä kaksi vuotta. Tallink Siljalla ja Aurinkomatkoilla johdin ja kehitin sosiaalisen median strategista tekemistä sekä siellä tapahtuvia organisaatiota läpileikkaavia aiheita liittyen asiakaskokemukseen ja työnantajamielikuvaan.
Yrittäjänä keskityn auttamaan yrityksiä sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin roolin hahmottamisessa isossa kuvassa ja kehittämään kanavissa toimimista liiketoimintatavoitteet kirkkaana mielessä.
Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?
Olen ollut IAB:n toiminnassa mukana vuodesta 2014 ja nyt välivuoden jälkeen sain mahdollisuuden liittää oman yritykseni sen jäseneksi. Toiminnan osalta odotan eniten työryhmätyöskentelyä sosiaalisen median ja sisältömarkkinoinnin aiheiden parissa. Työryhmät antavat erinomaisen mahdollisuuden vaihtaa ajatuksia ja oppia uutta työlleni keskeisistä aiheista. Alan ammattilaisten parissa verkostoituminen tuo uusia näkökulmia, haastaa omaa ajattelua sekä muistuttaa tärkeistä asioista, jotka muuten joskus saattavat unohtua. Haluan olla aktiivisesti kehittämässä sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin käytäntöjä sekä tuomassa uusia tahoja niihin liittyvän tärkeän tiedon äärelle.
Mitä aiot tuoda IAB-yhteisöön?
Tuon mukanani vahvaa asiantuntijuutta sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin parissa työskentelystä eri näkökulmista. Olen toiminut aiheiden osalta mainostajan ja toimiston puolella sekä vahvassa linkissä vaikuttajien kanssa. Pyrin aina tarkastelemaan alaani liittyviä kysymyksiä kaikkien kannalta ja lisäämään tahojen välistä keskinäistä ymmärrystä.
Mihin asioihin Kaikki Somesta Oy on keskittymässä vuonna 2022?
Kaikki Somesta keskittyy auttamaan yrityksiä ja sisällöntuottajia ennen kaikkea ison kuvan hahmottamisessa oman tekemisen kehittämiseksi ja eteenpäin viemiseksi. Tavoitteena on myös kehittää Kaikki Somesta Oy:n omaa strategiaa ja suunnitella yrityksen toimintaa pidemmällä aikajänteellä.
Vuosi on vaihtunut ja lomat ovat vain haaleita muistoja - haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
Pyrin käymään arkisin valoisan aikaan ulkoilemassa, sillä töitä voi tehdä pimeälläkin. Viikonloput kuluvat tällä hetkellä ladulla metsissä ja pelloilla, joka on itselleni erinomainen keino unohtaa työhön liittyvät asiat ja keskittyä luonnosta ja liikunnasta nauttimiseen. Kesällä sukset vaihtuvat polkujuoksulenkkareihin. Vinkkinä muille on tehdä sellaisia asioita, joista itse nauttii ja olla rohkeasti myös tekemättä mitään, jos tuntuu siltä.
12.09.2025
IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?
Retail media on noussut vauhdilla markkinoinnin kuumimmaksi ilmiöksi – ja hyvästä syystä. Kun kaupat muuttuvat mediataloiksi, mainostajille avautuu uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaat aivan ostopolun ytimessä. Mutta kuka tässä pelissä lopulta voittaa, ja mitä riskejä ja haasteita liittyy datan, kanavien ja kaupallisten kumppanuuksien hallintaan? Uusimmassa IAB Insider -podcast-jaksossa sukelletaan retail median maailmaan, avataan sen merkitys suomalaiselle markkinalle ja kerrotaan, mitä jokaisen markkinoijan tulisi tehdä pysyäkseen kehityksessä mukana.
lue lisää29.08.2025
IAB Insider: Luovuuden merkitys digimainonnassa
Mainonnan vaikuttavuus syntyy usein luovuudesta – mutta mitä luovuus oikeastaan on, ja miten se voidaan kääntää mitattavaksi tulokseksi? Tässä IAB Insider -jaksossa dentsun Juha Halmesvaara ja Aleksi Auvinen keskustelevat luovuuden merkityksestä markkinoinnissa, Cannes Lions -festivaalin opeista sekä siitä, miten Suomi voisi ottaa askeleen kohti kansainvälistä luovuuden kärkeä.
lue lisää15.08.2025
IAB Studio: Mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa?
Digitaalinen mainonta nähdään usein teknisenä tehokkuuspelinä, jossa klikit, näkyvyydet ja ROI hallitsevat keskustelua. Mutta mitä tapahtuu, kun mukaan tuodaan sana vastuullisuus? IAB Studion podcastissa juontaja Jannina Niskala ja vieraana ollut koulutusvastaava Heidi Blomberg IAB Finlandilta pureutuvat aiheeseen, joka koskettaa koko mainosalaa. Jaksossa käydään läpi, mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa, miksi se on ajankohtaisempaa kuin koskaan – ja miten jokainen alan toimija voi lähteä liikkeelle, vaikka täydellisyyteen ei kukaan pääsisikään.
lue lisää13.08.2025
Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana
Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.
lue lisää