Icon
IAB Jäsenesittely: Hilla Group ja Kirsi Kela IABlogi

IAB Jäsenesittely: Hilla Group ja Kirsi Kela

11.04.2022 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Hilla Group ja Kirsi Kela

 

Kirsi Kela, Myyntijohtaja

Kerro Kirsi hieman Hilla Groupista sekä myös itsestäsi?

Hilla Group on vahvasti kehittyvä monipuolinen mediatalo, jonka läsnäolo näkyy Pohjanmailla, Kainuussa, Koillismaalla ja Lapissa. Meillä on 25 mediaa, ja konsernia täydentävät mm. tapahtumatoiminta, mainos- ja markkinointitoimisto, lippupalvelu ja digitaalinen palvelualusta urheiluseuroille. Meillä on myös kaksi lehtitehdasta, kaksi digipainoa ja omat jakeluorganisaatiot Pohjanmailla ja Kainuussa. Työllistämme noin 500 henkilöä Pietarsaaresta Ivaloon. Meillä on syvät juuret ja katse tulevaisuudessa.

Itse olen tehnyt pitkän uran mediamyynnin parissa. Aloitin työt paikallislehden myyntineuvottelijana Suomussalmella, jatkoin aluemyyntipäällikkönä ja sittemmin myyntijohtajana ensin Kainuussa ja Lapissa. Viime vuodenvaihteessa tehtävä laajentui Hilla Groupin Julkaisut-liiketoiminnon yritysmyynnin myyntijohtajaksi. Olen saanut tutustua aivan uuteen toimintaympäristöön ja uusiin työkavereihin – siis upea vaihe urallani ja odotan kovasti tulevaa. Työtä on paljon, mutta Hilla-yhteisönä olemme vahvoja.

Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?

Saamme varmasti ajantasaista tietoa, joka on tärkeää kaikille toiminnoillemme. Lisäksi pystymme osallistumaan kehitystyöhön työryhmissä ja lisäämään koko henkilöstömme osaamista.

Mitä Hilla Group aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Olemme jo miettineet, mihin työryhmiin asiantuntijoitamme voisi sijoittua sekä tuomaan että keräämään tietoa. Samoin myös voimme tuoda ymmärrystä siitä, että mediataloissakin digitaalinen kehitys voi olla hyvin erilaisissa vaiheissa, joten monen tasoista koulutusta tarvitaan aina.

Mihin asioihin Hilla Group on keskittymässä vuonna 2022?

Yhtenä tärkeimmistä asioista on digitaalisen toiminnan kasvattaminen, koskipa se sisällön tuotantoa, kuluttajamyyntiä tai mediamyyntiä. Lisäksi henkilöstön hyvinvoinnin kasvattaminen on keskiössä, ja siihen eittämättä kuuluu kouluttaminen ja osaamisen kasvattaminen.

Kevät on jo pitkällä ja kiireiset viikon ovat edessä ennen kesälomia - haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

On hyvä muistaa, että työ on osa elämää, ei koko elämä. Kun molemmat ovat sopuisasti tasapainossa, pystymme antamaan parastamme. Siksi intensiivisen työn vastapainoksi on hyvä hakea niitä keinoja, joilla irtautuu työn kiireistä, olipa se sitten vaikka pilkkijäillä istumista tai konserttiin osallistumista. Joskus on hyvä vain olla!

blogidigimarkkinointiiabfinlandpodcastsisältömarkkinointidatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

12.09.2025

IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?

Retail media on noussut vauhdilla markkinoinnin kuumimmaksi ilmiöksi – ja hyvästä syystä. Kun kaupat muuttuvat mediataloiksi, mainostajille avautuu uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaat aivan ostopolun ytimessä. Mutta kuka tässä pelissä lopulta voittaa, ja mitä riskejä ja haasteita liittyy datan, kanavien ja kaupallisten kumppanuuksien hallintaan? Uusimmassa IAB Insider -podcast-jaksossa sukelletaan retail median maailmaan, avataan sen merkitys suomalaiselle markkinalle ja kerrotaan, mitä jokaisen markkinoijan tulisi tehdä pysyäkseen kehityksessä mukana.

lue lisää

29.08.2025

IAB Insider: Luovuuden merkitys digimainonnassa

Mainonnan vaikuttavuus syntyy usein luovuudesta – mutta mitä luovuus oikeastaan on, ja miten se voidaan kääntää mitattavaksi tulokseksi? Tässä IAB Insider -jaksossa dentsun Juha Halmesvaara ja Aleksi Auvinen keskustelevat luovuuden merkityksestä markkinoinnissa, Cannes Lions -festivaalin opeista sekä siitä, miten Suomi voisi ottaa askeleen kohti kansainvälistä luovuuden kärkeä.

lue lisää

15.08.2025

IAB Studio: Mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa?

Digitaalinen mainonta nähdään usein teknisenä tehokkuuspelinä, jossa klikit, näkyvyydet ja ROI hallitsevat keskustelua. Mutta mitä tapahtuu, kun mukaan tuodaan sana vastuullisuus? IAB Studion podcastissa juontaja Jannina Niskala ja vieraana ollut koulutusvastaava Heidi Blomberg IAB Finlandilta pureutuvat aiheeseen, joka koskettaa koko mainosalaa. Jaksossa käydään läpi, mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa, miksi se on ajankohtaisempaa kuin koskaan – ja miten jokainen alan toimija voi lähteä liikkeelle, vaikka täydellisyyteen ei kukaan pääsisikään.

lue lisää

13.08.2025

Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana

Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.

lue lisää