IAB Jäsenesittely: Aste Helsinki ja Teemu Martikainen
Tässä jäsenesittely -blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Aste Helsinki ja Teemu Martikainen
Teemu Martikainen, Tuotevastaava |
Kerro hieman Aste Helsingistä sekä myös itsestäsi?
Olemme 140 asiantuntijan yhteisö ja tehtävämme on tehdä asioista entistä sujuvampia, tehokkaampia ja tuottavampia yhdessä asiakkaidemme kanssa. Teemme yhteistyötä useiden eri brändien, kustantajien, järjestöjen sekä liittojen kanssa.
Omat työtehtävät ovat vaihdelleet vuosien varrella eri asiakkuuksien sekä projektien mukaan. Viime vuodet olen ollut projektien vetovastuussa, kouluttanut erilaisia kokonaisuuksia, sekä ollut auttamassa asiakkaita kehittyvässä ja muuttuvassa median ja markkinoinnin kentässä.
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
Digitalisaation trendit vaikuttavat kaikkeen tekemiseen, prosesseissa suunnittelusta tuotantoon. Suunnittelemme, rakennamme ja ylläpidämme toimivia ja tehokkaita palveluratkaisuja eri käyttötarpeisiin. Arjen sujuvat prosessit edellyttävät systeemistä ajattelua ja monen asian standardointia, automaatiota ja yhdessä sovittuja toimintatapoja. Tähän liittyy myös roolien ja vastuiden selkeät määrittelyt.
IAB:n jäsenenä voimme olla mukana vaikuttamassa ja kehittämässä digimarkkinointia entistä sujuvammaksi kokonaisuudeksi. Tulevaisuuden toimintamallit tulevat sisältämään entistä enemmän eri osaamisten hyödyntämistä verkostoissa, eri kanavissa ja eri tavoilla.IAB:n tarjoamat seminaarit, webinaarit sekä työryhmät mahdollistavat Asteen ammattilaisten mukanaolon, muiden ammattilaisten joukossa. Kuten jokainen yksittäinen tekijä sekä yritys, mekin haluamme kasvaa ja oppia uutta.
Entä mitä Aste Helsinki aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Aste tunnetaan vahvana designin, aineistonhallinnan, prosessien ja tuotannon sekä monenlaisen digikehityksen osaajana. Rakennamme markkinoinnin ja median kokonaisratkaisuja ja olemme innokkaana mukana IAB:n jäsenenä kuuntelemassa, kehittämässä sekä innovoimassa sekä tuomassa omaa näkemystämme.
Vuosi 2023 on jo oven takana, mihin asioihin Aste Helsinki on keskittymässä ensi vuonna?
V. 2023 keskitymme siihen, että asiakkaiden kanssa yhteistyössä tehdyt palvelukokonaisuudet tuottavat asiakkaalle mahdollisimman hyvän ja tavoitellun lopputuloksen. Tämä voi tarkoittaa monenlaista tekemistä, esim. erilaisten järjestelmien, verkkopalvelujen, integraatioiden, aineisto- ja sisällönhallinnan sekä analytiikan kehittämistä. Niin prosessien, kuin teknisen kehityksen puolelta.
Hyvä asiakaskokemus edellyttää ammattimaisesti tuotettua sisältöä, sekä halutulle julkaisu- markkinointikanavalle sopivan visuaalisen ja houkuttelevan esitystavan. Tähän liittyy oleellisena osana kanavanhallinta, eli tiedämme mikä toimii missäkin. Teknisten prosessien ja yksityiskohtien toimiessa voimme tuottaa asiakkaille ja loppukäyttäjille entistä parempia kokemuksia eri kanavissa.
Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen
Palautuminen alkaa yleensä hyvällä ruoalla ja juomalla parhaassa seurassa, tietysti sopiva määrä liikuntaa sen vastapainoksi.
Näin saa hyvin ajatukset pois työasioista, jotta on hyvin energinen ennen seuraavan työviikon alkua. : )
20.01.2025
IAB Studio: Ohjelmallisen mainonnan myytit - Totta vai tarua?
Tervetuloa kuuntelemaan uusinta IAB Studio podcast-jaksoa, jossa syvennymme ohjelmallisen mainonnan ajankohtaisiin teemoihin ja trendeihin! Pasin kanssa studiossa mukana ovat alan asiantuntijat Juuli Pelkonen Adformilta ja Miia Salmi Sanomalta.
lue lisää20.01.2025
Uusi IAB:n jäsenetu vuodelle 2025: Foorumit
IAB Finland aloittaa uudet jäsenille suunnatut foorumit helmikuussa 2025. Ensimmäiset foorumit keskittyvät kahteen IAB:n jäsenkyselyssä erittäin tärkeäksi koettuun teemaan: tekoälyyn sekä mainonnan tuloksellisuuteen. Foorumit keskittyvät 100% osallistujien omaan oppimiseen ja ne ovat avoinna kaikille IAB:n jäsenille. Pidämme yhteisen infotilaisuuden foorumeista tiistaina 11.2.2025 klo 9:00 Teamsissa. Tule mukaan tutustumaan foorumeihin ja lue myös alta yleisimmät kysymykset foorumeihin liittyen.
lue lisää16.01.2025
IAB Jäsenesittely: Singularity Designs Oy ja Jyri Kyllönen
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Singularity Designs Oy ja Jyri Kyllönen
lue lisää15.01.2025
IAB Finland 2025 - Painopisteet, jäsenedut ja kumppanit
IAB Finlandin vuosi 2025 on rakennettu jäsenten toiveiden pohjalle. Työryhmien, tapahtumien ja täysin uutena jäsenetuna aloittavien foorumeiden teemat pohjautuvat syksyllä 2024 tehtyyn jäsentutkimukseen. Yhteistyökumppanina IAB koetaan yhä kiinnostavampana, sillä yhteensä 19 digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin toimijaa on Industry Partnerina tai Premium Partnerina IAB Finlandin kanssa.
lue lisää