IAB Jäsenesittely: Aste Helsinki ja Teemu Martikainen
Tässä jäsenesittely -blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Aste Helsinki ja Teemu Martikainen
|
|
|
Teemu Martikainen, Tuotevastaava |
Kerro hieman Aste Helsingistä sekä myös itsestäsi?
Olemme 140 asiantuntijan yhteisö ja tehtävämme on tehdä asioista entistä sujuvampia, tehokkaampia ja tuottavampia yhdessä asiakkaidemme kanssa. Teemme yhteistyötä useiden eri brändien, kustantajien, järjestöjen sekä liittojen kanssa.
Omat työtehtävät ovat vaihdelleet vuosien varrella eri asiakkuuksien sekä projektien mukaan. Viime vuodet olen ollut projektien vetovastuussa, kouluttanut erilaisia kokonaisuuksia, sekä ollut auttamassa asiakkaita kehittyvässä ja muuttuvassa median ja markkinoinnin kentässä.
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
Digitalisaation trendit vaikuttavat kaikkeen tekemiseen, prosesseissa suunnittelusta tuotantoon. Suunnittelemme, rakennamme ja ylläpidämme toimivia ja tehokkaita palveluratkaisuja eri käyttötarpeisiin. Arjen sujuvat prosessit edellyttävät systeemistä ajattelua ja monen asian standardointia, automaatiota ja yhdessä sovittuja toimintatapoja. Tähän liittyy myös roolien ja vastuiden selkeät määrittelyt.
IAB:n jäsenenä voimme olla mukana vaikuttamassa ja kehittämässä digimarkkinointia entistä sujuvammaksi kokonaisuudeksi. Tulevaisuuden toimintamallit tulevat sisältämään entistä enemmän eri osaamisten hyödyntämistä verkostoissa, eri kanavissa ja eri tavoilla.IAB:n tarjoamat seminaarit, webinaarit sekä työryhmät mahdollistavat Asteen ammattilaisten mukanaolon, muiden ammattilaisten joukossa. Kuten jokainen yksittäinen tekijä sekä yritys, mekin haluamme kasvaa ja oppia uutta.
Entä mitä Aste Helsinki aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Aste tunnetaan vahvana designin, aineistonhallinnan, prosessien ja tuotannon sekä monenlaisen digikehityksen osaajana. Rakennamme markkinoinnin ja median kokonaisratkaisuja ja olemme innokkaana mukana IAB:n jäsenenä kuuntelemassa, kehittämässä sekä innovoimassa sekä tuomassa omaa näkemystämme.
Vuosi 2023 on jo oven takana, mihin asioihin Aste Helsinki on keskittymässä ensi vuonna?
V. 2023 keskitymme siihen, että asiakkaiden kanssa yhteistyössä tehdyt palvelukokonaisuudet tuottavat asiakkaalle mahdollisimman hyvän ja tavoitellun lopputuloksen. Tämä voi tarkoittaa monenlaista tekemistä, esim. erilaisten järjestelmien, verkkopalvelujen, integraatioiden, aineisto- ja sisällönhallinnan sekä analytiikan kehittämistä. Niin prosessien, kuin teknisen kehityksen puolelta.
Hyvä asiakaskokemus edellyttää ammattimaisesti tuotettua sisältöä, sekä halutulle julkaisu- markkinointikanavalle sopivan visuaalisen ja houkuttelevan esitystavan. Tähän liittyy oleellisena osana kanavanhallinta, eli tiedämme mikä toimii missäkin. Teknisten prosessien ja yksityiskohtien toimiessa voimme tuottaa asiakkaille ja loppukäyttäjille entistä parempia kokemuksia eri kanavissa.
Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen
Palautuminen alkaa yleensä hyvällä ruoalla ja juomalla parhaassa seurassa, tietysti sopiva määrä liikuntaa sen vastapainoksi.
Näin saa hyvin ajatukset pois työasioista, jotta on hyvin energinen ennen seuraavan työviikon alkua. : )
04.12.2025
Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: Milloin ja miten sen käyttö pitäisi merkitä?
Tekoälystä on tullut markkinoijan oikea ja vasen käsi nopeammin kuin kukaan on osannut ennustaa. Se toimii usein huomaamattomasti taustalla ja auttaa optimoimaan sosiaalisen median kampanjoita. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly ei ole enää vain apuväline, vaan näkyvä osa mainossisältöjä? Pitääkö tästä kertoa kuluttajille ja jos pitää, niin miten?
lue lisää27.11.2025
IAB Insider: Miten Tokmanni laajentaa retail median markkinoille ja haastaa perinteisen mediakentän?
Kauppa ei enää tee katetta pelkästään myymällä tuotteita vaan yhä useampi ketju alkaa kaupallistaa myös kaupan dataa, asiakaskohtaamisia ja myymäläympäristöjä. Jaksossa opit, millaisia mahdollisuuksia avoin retail media tarjoaa kaupan toimijoille ja miten brändit voivat tavoittaa kuluttajia hyödyntämällä kaupan ostosdataa. Jakson vieraina ovat retail-median konkari Janne Lehtinen Aller ReTALEsta ja Tokmannin kaupallinen johtaja Veli-Pekka “VeePee” Ääri.
lue lisää20.11.2025
IAB Insider: Retail median ajankohtaiset trendit
IAB:n tuoreessa podcast-jaksossa syvennytään retail median kuumimpiin ilmiöihin: ekosysteemien avautumiseen, commerce median kiihtyvään kasvuun, datan uusiin rooleihin sekä in-store-median nouseviin mahdollisuuksiin.
lue lisää19.11.2025
DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?
Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.
lue lisää
