Icon
IAB Jäsenesittely: Aija Rainio ja Telia IABlogi

IAB Jäsenesittely: Aija Rainio ja Telia

12.12.2023 | IAB Finland

Tässä jäsenesittely -blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Telia ja Aija Rainio.

 

 Aija Vainio, Head of Online Media

Kerro hieman Teliasta sekä myös itsestäsi?

Telia on viime vuosina kasvanut perinteisestä teleoperaattorista nykyaikaiseksi teknologia- ja mediayhtiöksi, joka tarjoaa laajan kirjon tietoliikenne-, it- ja digipalveluita miljoonille kuluttaja- ja yritysasiakkailleen. Telialla on Suomessa 4000 työntekijää ja lähes 4,5 miljoonaa liittymäasiakasta. Tietoliikenneverkkoja Telia rakentaa Suomeen joka vuosi noin 200 miljoonalla eurolla. Telia Finland on osa Telia Companya, joka toimii Pohjoismaissa ja Baltiassa. Telia Companyn liikevaihto oli vuonna 2022 oli 8,5 miljardia euroa. Yhtiö on sitoutunut olemaan päästötön ja jätteetön koko arvoketjussaan tavarantoimittajista asiakkaisiin vuoteen 2030 mennessä.

Olen markkinoinnin, mainonnan ja viestinnän monipuolinen ammattilainen, taustaa +15 vuotta laaja-alaisesti monikanavaisesta markkinoinnista sekä strategisella että operatiivisella tasolla, ammatillisena intohimona ihmiset ja tulokset. Vedän Telialla Online Media -tiimiä, joka koostuu digimediasuunnittelun ja -ostamisen timanttisista ammattilaisista sekä lahjakkaista luovista suunnittelijoista. Tiimimme vastaa Telian online-mainonnan suunnittelusta, toteutuksesta, mittaamisesta ja kehittämisestä.

Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?

Näkemyksellisyyttä, kiinnostavia tapahtumia ja koulutuksia sekä verkostoitumista meidän osaavan henkilöstön tueksi ja inspiraatioksi tukemaan meidän liiketoiminnan kasvua digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin avulla.

Entä mitä aiotte tuoda IAB-yhteisöön?

Näkemyksellisyyttä työryhmiin & innokasta osallistumista tapahtumiin ja koulutuksiin.

Mitkä ovat teidän yrityksen tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2023?

Haemme kannattavaa kasvua ja erotumme markkinassa turvallisuudella ja vastuullisuudella, joka on osa ydinliiketoimintaamme. Toimivat ja kilpailukykyiset verkot luovat pohjan kasvullemme.

Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi intensiivisestä työviikosta palautumiseen?

Ylös, ulos ja lenkille.

11.10.2024

Luovuudella tehokkuutta ulkomainontaan – miksi?

Viime viikon tiistaina järjestimme yhdessä IAB:n kanssa webinaarin, jossa käsiteltiin luovuuden merkitystä ulkomainonnassa. Puhujina olivat Annu Terho (SEK), Ilkka Poutanen (UI) sekä allekirjoittanut.

lue lisää

10.10.2024

Konversi0-0ptimistit: Finnkinon leffapeli - Viihdettä ja vaikuttavaa markkinointia

Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. UUTTA! Nyt voit kuuntelun lisäksi myös katsoa IAB videopodcasteja!

lue lisää

09.10.2024

IAB Jäsenesittely: Reetta Peltola ja s360

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Reetta Peltola ja s360

lue lisää

03.10.2024

Markkinapulssi ennakoi digimainonnan määrän kasvavan loppuvuoden aikana

IAB Finlandin uusi kvartaaleittain tehtävä digimarkkinapulssi kertoo Suomen digimarkkinan suhtautuvan lähitulevaisuuteen posititivisesti. Asteikolla 0 - 100 raportoitava yleisindeksi päätyi lukemaan 63, joka tarkoittaa selvästi positiivista tulosta. Suomen digimarkkinan kasvun odotetaan nopeutuvan vuoden kolmannen kvartaalin aikana. Tutkimus tehtiin elokuussa 2024 ensimmäistä kertaa ja se keräsi 174 vastaajaa tasaisesti niin julkaisijoiden, toimistojen ja mainostajien parissa. Pulssikyselyn seuraava tiedonkeruu alkaa marraskuussa.

lue lisää