Icon
IAB Jäsenesittely: Aija Rainio ja Telia IABlogi

IAB Jäsenesittely: Aija Rainio ja Telia

12.12.2023 | IAB Finland

Tässä jäsenesittely -blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Telia ja Aija Rainio.

 

 Aija Vainio, Head of Online Media

Kerro hieman Teliasta sekä myös itsestäsi?

Telia on viime vuosina kasvanut perinteisestä teleoperaattorista nykyaikaiseksi teknologia- ja mediayhtiöksi, joka tarjoaa laajan kirjon tietoliikenne-, it- ja digipalveluita miljoonille kuluttaja- ja yritysasiakkailleen. Telialla on Suomessa 4000 työntekijää ja lähes 4,5 miljoonaa liittymäasiakasta. Tietoliikenneverkkoja Telia rakentaa Suomeen joka vuosi noin 200 miljoonalla eurolla. Telia Finland on osa Telia Companya, joka toimii Pohjoismaissa ja Baltiassa. Telia Companyn liikevaihto oli vuonna 2022 oli 8,5 miljardia euroa. Yhtiö on sitoutunut olemaan päästötön ja jätteetön koko arvoketjussaan tavarantoimittajista asiakkaisiin vuoteen 2030 mennessä.

Olen markkinoinnin, mainonnan ja viestinnän monipuolinen ammattilainen, taustaa +15 vuotta laaja-alaisesti monikanavaisesta markkinoinnista sekä strategisella että operatiivisella tasolla, ammatillisena intohimona ihmiset ja tulokset. Vedän Telialla Online Media -tiimiä, joka koostuu digimediasuunnittelun ja -ostamisen timanttisista ammattilaisista sekä lahjakkaista luovista suunnittelijoista. Tiimimme vastaa Telian online-mainonnan suunnittelusta, toteutuksesta, mittaamisesta ja kehittämisestä.

Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?

Näkemyksellisyyttä, kiinnostavia tapahtumia ja koulutuksia sekä verkostoitumista meidän osaavan henkilöstön tueksi ja inspiraatioksi tukemaan meidän liiketoiminnan kasvua digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin avulla.

Entä mitä aiotte tuoda IAB-yhteisöön?

Näkemyksellisyyttä työryhmiin & innokasta osallistumista tapahtumiin ja koulutuksiin.

Mitkä ovat teidän yrityksen tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2023?

Haemme kannattavaa kasvua ja erotumme markkinassa turvallisuudella ja vastuullisuudella, joka on osa ydinliiketoimintaamme. Toimivat ja kilpailukykyiset verkot luovat pohjan kasvullemme.

Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi intensiivisestä työviikosta palautumiseen?

Ylös, ulos ja lenkille.

10.06.2024

Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 mijoonaa euroa

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.

lue lisää

28.05.2024

Osa 2: Muotoile ja testaa läpinäkyvästi

Digiloikka muuttui ajankohtaiseksi monille organisaatioille viimeistään koronavuonna 2020. Poikkeusvuosien aikana piti keksiä nopeasti, miten omaa liiketoimintaa sopeutetaan ja toteutetaan fyysisten kohtaamisten estyessä. Asiakkaat siirtyivät digitaalisiin kanaviin kulutusvalintojen muuttuessa merkittävästi. Monessa organisaatiossa paljastui puutteita oman datan keräämisessä, käsittelyssä, ja hyödyntämisessä liiketoimintaan.

lue lisää

28.05.2024

Osa 1: Luvanvaraisen datan keskiössä asiakas

Digiloikka muuttui ajankohtaiseksi monille organisaatioille viimeistään koronavuonna 2020. Poikkeusvuosien aikana piti keksiä nopeasti, miten omaa liiketoimintaa sopeutetaan ja toteutetaan fyysisten kohtaamisten estyessä. Asiakkaat siirtyivät digitaalisiin kanaviin kulutusvalintojen muuttuessa merkittävästi. Monessa organisaatiossa paljastui puutteita oman datan keräämisessä, käsittelyssä, ja hyödyntämisessä liiketoimintaan.

lue lisää

23.05.2024

IAB Jäsenesittely: Teads ja Niklas Kevin

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Teads ja Niklas Kevin

lue lisää