
IAB Jäsenesittely: Aija Rainio ja Telia
Tässä jäsenesittely -blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Telia ja Aija Rainio.
|
Aija Vainio, Head of Online Media |
Kerro hieman Teliasta sekä myös itsestäsi?
Telia on viime vuosina kasvanut perinteisestä teleoperaattorista nykyaikaiseksi teknologia- ja mediayhtiöksi, joka tarjoaa laajan kirjon tietoliikenne-, it- ja digipalveluita miljoonille kuluttaja- ja yritysasiakkailleen. Telialla on Suomessa 4000 työntekijää ja lähes 4,5 miljoonaa liittymäasiakasta. Tietoliikenneverkkoja Telia rakentaa Suomeen joka vuosi noin 200 miljoonalla eurolla. Telia Finland on osa Telia Companya, joka toimii Pohjoismaissa ja Baltiassa. Telia Companyn liikevaihto oli vuonna 2022 oli 8,5 miljardia euroa. Yhtiö on sitoutunut olemaan päästötön ja jätteetön koko arvoketjussaan tavarantoimittajista asiakkaisiin vuoteen 2030 mennessä.
Olen markkinoinnin, mainonnan ja viestinnän monipuolinen ammattilainen, taustaa +15 vuotta laaja-alaisesti monikanavaisesta markkinoinnista sekä strategisella että operatiivisella tasolla, ammatillisena intohimona ihmiset ja tulokset. Vedän Telialla Online Media -tiimiä, joka koostuu digimediasuunnittelun ja -ostamisen timanttisista ammattilaisista sekä lahjakkaista luovista suunnittelijoista. Tiimimme vastaa Telian online-mainonnan suunnittelusta, toteutuksesta, mittaamisesta ja kehittämisestä.
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
Näkemyksellisyyttä, kiinnostavia tapahtumia ja koulutuksia sekä verkostoitumista meidän osaavan henkilöstön tueksi ja inspiraatioksi tukemaan meidän liiketoiminnan kasvua digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin avulla.
Entä mitä aiotte tuoda IAB-yhteisöön?
Näkemyksellisyyttä työryhmiin & innokasta osallistumista tapahtumiin ja koulutuksiin.
Mitkä ovat teidän yrityksen tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2023?
Haemme kannattavaa kasvua ja erotumme markkinassa turvallisuudella ja vastuullisuudella, joka on osa ydinliiketoimintaamme. Toimivat ja kilpailukykyiset verkot luovat pohjan kasvullemme.
Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi intensiivisestä työviikosta palautumiseen?
Ylös, ulos ja lenkille.
23.05.2025
IAB Studio: Mitä kuuluu digitaaliselle ulkomainonnalle?
Digitaalinen ulkomainonta eli DOOH on yksi digimainonnan nopeimmin kasvavista osa-alueista – mutta miksi? IAB Studion tuoreessa jaksossa sukelletaan syvälle digitaalisesti toteutetun ulkomainonnan nykytilaan, haasteisiin ja tulevaisuuden mahdollisuuksiin.
lue lisää20.05.2025
Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?
Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?
lue lisää09.05.2025
IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa2
Onko pelimainonta vaikeaa, kallista tai liian erikoistunutta? Tässä IAB Finlandin podcast-jaksossa pureudumme pelimainontaan liittyviin käytännön myytteihin ja uskomuksiin. Kuka tekee, miten tehdään – ja mitä kaikkea oikeasti voi mitata?
lue lisää02.05.2025
IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa1
Tässä IAB Finlandin podcastjaksossa pureudumme pelimainonnan ympärillä pyöriviin sitkeisiin myytteihin ja selvitämme, mikä pitää oikeasti paikkansa. Studiossa äänessä Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Janna Laiho Azerionilta, Patrik Hautala GroupM:ltä – napakalla otteella ja rennolla fiiliksellä.
lue lisää