Icon
IAB Finlandin hallitukseen kolme mainostajaa IABlogi

IAB Finlandin hallitukseen kolme mainostajaa

15.04.2013

IAB Finlandille valittiin uusi hallitus yhdistyksen vuosikokouksessa 15.3.2013. Hallituksen puheenjohtajana jatkaa toista kauttaan Sanomien kehitysjohtaja Jarkko Kyttänen ja varapuheenjohtajana jatkaa toista kauttaan MTV Median verkkojohtaja Henrik Laine.

IAB:n hallituksen rakenne uudistui.

IAB Finlandin uuden hallituksen kokoonpano noudattaa edellisen hallituksen ehdottamaa ja vuosikokouksen hyväksymää sääntömuutosta. Vuosikokous valitsi hallitukseen kuusi verkkomedian edustajaa entisen kahdeksan edustajan sijaan. Kuusi muuta paikkaa jaettiin kolmen mainostajan, digitoimiston, mediatoimiston sekä verkkomainonnan juridiikan asiantuntijan kesken.
Tämä uusi hallitusrakenne vahvistaa IAB Finlandin horisontaalia toimintatapaa, jossa huomioidaan koko verkkomainonnan arvoketju mediasta mainostajaan. Näin verkkomainonnan merkitys jatkaa vahvistumistaan ja alan yrityksille luodaan parhaat mahdolliset kasvun edellytykset.
IAB Finlandin uusi hallitus asetti tavoitteekseen verkkomainonnan merkityksen kasvattamisen sekä suomalaisen verkkomarkkinoinnin ja -mainonnan nostamisen uudelle, selvästi entistä korkeammalle tasolle.

”Nyt eletään vahvaa markkinoinnin murroksen aikaa. Kaikkien toimijoiden tulee panostaa rajusti digitaalisen markkinoinnin kehittämiseen”, vuoden 2013 hallituskauden avannut puheenjohtaja Jarkko Kyttänen kehottaa.

IAB Finland ry:n hallitus kaudelle 2013 on seuraava:

  • Jarkko Kyttänen, Sanoma, puheenjohtaja
  • Henrik Laine, MTV Media, varapuheenjohtaja
  • Jani Engberg, RAY
  • Markus Hakala, Activeark
  • Elina Koivumäki, Asianajotoimisto Juridia
  • Anne Laakso, Kesko
  • Antti Leino, Happi Mindshare
  • Hanna Länsivuori, Aller Media
  • Petri Pekki, A-Lehdet
  • Jukka Pulkkinen, Otavamedia
  • Jani Savolainen, Microsoft
  • Maria-Theresia Westerback, SOK

IAB Finlandin hallitus 2013. Hallituksen edustajat muuten kuvassa paitsi edessä vasemmalla A-Lehtien
Petri Pekkiä tuuraamassa Janne Muurinen ja edessä oikealla Keskon Anne Laaksoa tuuraamassa Antti Syväniemi.

blogidigimarkkinointiiabfinlandpodcastsisältömarkkinointidatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

26.09.2025

IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?

Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?

lue lisää

23.09.2025

Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari

Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.

lue lisää

22.09.2025

Retail media selkeytyy: IAB Finlandin Retail median työryhmä määritteli alan keskeiset muodot ja hyödyt

Retail media on noussut vauhdilla yhdeksi digimarkkinoinnin puhutuimmista ilmiöistä. Se tarjoaa mainostajille mahdollisuuden tavoittaa kuluttajat suoraan ostopolun eri vaiheissa – aina myymälästä verkkosivuille ja ulkoisiin medioihin. IAB Finlandin retail median työryhmä on laatinut selkeät määritelmät alan keskeisistä muodoista (in-store, on-site ja off-site), avannut niiden hyödyt ja haasteet sekä koonnut ohjeistuksen markkinan kehittämisen tueksi.

lue lisää

12.09.2025

IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?

Retail media on noussut vauhdilla markkinoinnin kuumimmaksi ilmiöksi – ja hyvästä syystä. Kun kaupat muuttuvat mediataloiksi, mainostajille avautuu uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaat aivan ostopolun ytimessä. Mutta kuka tässä pelissä lopulta voittaa, ja mitä riskejä ja haasteita liittyy datan, kanavien ja kaupallisten kumppanuuksien hallintaan? Uusimmassa IAB Insider -podcast-jaksossa sukelletaan retail median maailmaan, avataan sen merkitys suomalaiselle markkinalle ja kerrotaan, mitä jokaisen markkinoijan tulisi tehdä pysyäkseen kehityksessä mukana.

lue lisää