Icon
IAB Finlandin hallitukseen kolme mainostajaa IABlogi

IAB Finlandin hallitukseen kolme mainostajaa

15.04.2013

IAB Finlandille valittiin uusi hallitus yhdistyksen vuosikokouksessa 15.3.2013. Hallituksen puheenjohtajana jatkaa toista kauttaan Sanomien kehitysjohtaja Jarkko Kyttänen ja varapuheenjohtajana jatkaa toista kauttaan MTV Median verkkojohtaja Henrik Laine.

IAB:n hallituksen rakenne uudistui.

IAB Finlandin uuden hallituksen kokoonpano noudattaa edellisen hallituksen ehdottamaa ja vuosikokouksen hyväksymää sääntömuutosta. Vuosikokous valitsi hallitukseen kuusi verkkomedian edustajaa entisen kahdeksan edustajan sijaan. Kuusi muuta paikkaa jaettiin kolmen mainostajan, digitoimiston, mediatoimiston sekä verkkomainonnan juridiikan asiantuntijan kesken.
Tämä uusi hallitusrakenne vahvistaa IAB Finlandin horisontaalia toimintatapaa, jossa huomioidaan koko verkkomainonnan arvoketju mediasta mainostajaan. Näin verkkomainonnan merkitys jatkaa vahvistumistaan ja alan yrityksille luodaan parhaat mahdolliset kasvun edellytykset.
IAB Finlandin uusi hallitus asetti tavoitteekseen verkkomainonnan merkityksen kasvattamisen sekä suomalaisen verkkomarkkinoinnin ja -mainonnan nostamisen uudelle, selvästi entistä korkeammalle tasolle.

”Nyt eletään vahvaa markkinoinnin murroksen aikaa. Kaikkien toimijoiden tulee panostaa rajusti digitaalisen markkinoinnin kehittämiseen”, vuoden 2013 hallituskauden avannut puheenjohtaja Jarkko Kyttänen kehottaa.

IAB Finland ry:n hallitus kaudelle 2013 on seuraava:

  • Jarkko Kyttänen, Sanoma, puheenjohtaja
  • Henrik Laine, MTV Media, varapuheenjohtaja
  • Jani Engberg, RAY
  • Markus Hakala, Activeark
  • Elina Koivumäki, Asianajotoimisto Juridia
  • Anne Laakso, Kesko
  • Antti Leino, Happi Mindshare
  • Hanna Länsivuori, Aller Media
  • Petri Pekki, A-Lehdet
  • Jukka Pulkkinen, Otavamedia
  • Jani Savolainen, Microsoft
  • Maria-Theresia Westerback, SOK

IAB Finlandin hallitus 2013. Hallituksen edustajat muuten kuvassa paitsi edessä vasemmalla A-Lehtien
Petri Pekkiä tuuraamassa Janne Muurinen ja edessä oikealla Keskon Anne Laaksoa tuuraamassa Antti Syväniemi.

02.07.2024

IAB Studio: Nostemediasta YOC - Digimarkkinan muutokset ja mahdollisuudet

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat YOC / Nostemedian Harri Virtanen ja Antti Kaiponen. Tässä jaksossa sukellamme digitaalisen mainonnan ajankohtaisiin trendeihin ja kuulemme Nostemedian perustamisesta, kasvusta ja muuttumisesta YOC:iksi.

lue lisää

01.07.2024

IAB Jäsenesittely: Emmi Vilkanen ja SeenThis

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Emmi Vilkanen ja SeenThis

lue lisää

24.06.2024

IAB Studio: Luvanvarainen data liiketoiminnassa

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Janninan kanssa ovat Niklas Tverin Elisalta ja Petteri Kalaoja Dagmarilta puhumassa luvanvaraisesta datasta.

lue lisää

18.06.2024

Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää