Icon
IAB Finlandille uusi hallitus ja uusia työryhmiä IABlogi

IAB Finlandille uusi hallitus ja uusia työryhmiä

21.11.2018

IAB Finlandin syyskokouksessa esiteltiin 2019 toiminnan tavoitteita ja käytiin läpi budjetti, toimintasuunnitelma ja työryhmien suunnitelmat sekä valittiin uusi hallitus. Ensi vuonna on luvassa maksullisia ja maksuttomia seminaareja, oppaita ja julkaisuja sekä natiivimainonnan, markkinointiteknologian ja ohjelmallisen ostamisen koulutusta. Digimarkkinoijien ja digimediamyyjien sertifiointiohjelmat sekä IDM digitaalisen markkinoinnin kansainvälinen koulutus jatkuu entistä laajempana.

Alkuvuodesta toteutetaan IAB:n sivusto- ja ilmeuudistus ja lähdetään toteuttamaan uudistettua markkinointiviestintää yhdessä kumppanimme Storyboundin kanssa. Lisäarvoa jäsenyyteen tuovat vain jäsenille suunnattu syventävä ja laajempi sisältötarjonta.

Työryhmistä jatkavat tietosuoja, videomainonta, ohjelmallinen ostaminen, markkinointiteknologia, ad spend, sisältömarkkinointi sekä viewability. Uusina työryhminä aloittavat luovuuden työryhmä ja Digital Audio -työryhmä.

Puolet 12 paikkaisesta hallituksesta  on vuosittain vaihtovuorossa.

2019 hallituksessa jatkavat
Alma Media Oyj, Johanna Vartiainen
Dentsu Aegis Network Oy, Timo Petänen
Keskisuomalainen Oyj, Kirsi Hakaniemi
Sanoma Oyj, Timo Rinne
SEK Oy, Tommi Pelkonen
Otavamedia Oy, Jukka Pulkkinen

Vuosille 2019-2020 valittiin
Veikkaus Oy, Eetu Paloheimo
Kotipizza Group Oyj, Johanna Kuosmanen
Relevant Digital Oy, Petri Kokkonen
Eversheds Asianajotoimisto Oy, Mari Rusi
IPG Mediabrands Oy, Christopher Fernandez
Artefact Oy, Jesse Ketonen

Hallitus valitsi järjestäytymiskokouksessaan puheenjohtajakseen Petri Kokkosen ja varapuheenjohtaksi Timo Rinteen. Uuden hallituksen toimikausi alkaa 1.1.2019. Toiminnanjohtajana jatkaa Birgitta Takala.

”Uuden hallituksen toimikausi alkaa hyvissä merkeissä. Edeltävät hallitukset, IAB:n toimisto ja ennen kaikkea lukuisat vapaaehtoiset työryhmissä työskentelevät digisankarit ovat luoneet vahvan pohjan IAB:n toiminnalle. Toimialamme kasvaa hyvää vauhtia. Paikallisten toimijoiden tulee tehdä yhä tiiviimpää yhteistyötä, jotta riittävän iso osa kasvusta jää kotimarkkinalle. Tälle yhteistyölle IAB tarjoaa hyvän pohjan, yhdistäen sekä mainonnan ostajat että -myyjät ja markkinoinnin tekijät.” Toteaa hallituksen tuleva puheenjohtaja Petri Kokkonen.

29.11.2024

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

29.11.2024

Kuinka hyödyntää tekoälyä vastuullisesti markkinoinnissa?

Tekoäly on noussut nopeasti markkinoinnin ammattilaisten tehokkaaksi työkaluksi, joka parantaa ideointia, sisällöntuotantoa ja analysointia. Vaikka tekoäly tuo mukanaan huomattavia etuja, kuten työprosessien nopeutumista ja automatisointia, sen käyttö edellyttää vastuullisuutta ja eettistä harkintaa.  Tässä artikkelissa käsittelemme tekoälyn käyttöä markkinoinnin tukena ja vastuullisia käytäntöjä, jotka auttavat rakentamaan kestävää ja eettistä markkinointia.

lue lisää

18.11.2024

Markkinoinnin vaikuttavuus: Mitä sinun tulee tietää lyhyen ja pitkän aikavälin mallintamisesta

Tutkimukset osoittavat, että markkinoinnilla on merkittävä rooli yrityksen kasvun edistäjänä. McKinseyn analyysin mukaan toimitusjohtajat, jotka ovat asettaneet markkinoinnin kasvusuunnitelmiensa keskiöön, saavuttavat kaksi kertaa todennäköisemmin yli 5 prosentin vuotuisen kasvun verrattuna kilpailijoihinsa. Jotta markkinointipanostukset voidaan kohdentaa oikein, tulee niiden vaikuttavuus olla todennettavissa.

lue lisää

01.11.2024

IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa. 

lue lisää