IAB Finlandille uusi hallitus
Lehdistötiedote
19.3.2015
IAB Finlandille uusi hallitus
Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävän IAB Finlandin hallituskokoonpano muuttui yhdistyksen vuosikokouksessa 18.3.2015. Kattavasti alan eri toimijoita edustava hallitus kannustaa suomalaisia yrityksiä ottamaan entistä paremmin hyödyt irti alati kasvavasta ja kehittyvästä digitaalisesta markkinoinnista.
IAB Finland ry:n hallituskokoonpano muuttui yhdistyksen vuosikokouksessa keskiviikkona 18.3.2015. Hallituksessa istuu kuusi median edustajaa sekä kuusi edustajaa muista digitaalisen markkinoinnin kentän yrityksistä aina mediatoimistosta mainostajan edustajiin. Vuonna 2014 hallituskauden pituus muutettiin kaksivuotiseksi niin, että puolet hallituksesta on aina erovuorossa. Vuosikokouksessa hallitukseen valittiin kuusi jäsentä kaksivuotiselle kaudelle.
”Digitaalinen markkinointi on kovassa nosteessa. Viime vuonna verkkomainonta nousi jo TV-mainonnan rinnalle kun tarkastellaan mediamainonnan panostuksia, ja trendi näyttää vahvasti samansuuntaiselta myös jatkossa. Me IAB:ssä haluamme tarjota inspiroivaa näkemystä, koulutusta ja tutkimustietoa digitaalisesta markkinoinnista”, kertoo IAB Finlandin hallituksen puheenjohtajana jatkava MTV Oy:n verkkojohtaja Henrik Laine.
IAB Finlandin vuoden 2015 toiminnan keskiössä on IAB-yhteisön kasvattaminen sekä digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alan kehittäminen. Tärkeässä osassa toimintaa ovat IAB:n jäsenyritysten edustajien muodostamat työryhmät ja niiden luomat suositukset, ohjeistukset ja oppaat. Tänä vuonna työryhmät tarttuvat muun muassa digimainonnan tehon mittaamiseen, tietosuojaan sekä natiivimainontaan.
”IAB:n tapahtumiin osallistui viime vuonna yli 600 ihmistä, ja tällekin vuodelle on tiedossa paljon kiinnostavia tapahtumia sekä hyödyllistä tietoa siitä, kuinka yritykset pystyvät kehittämään digitaalista markkinointiaan. Me hallituksessa toivomme, että mahdollisimman monet lähtevät mukaan. Jos yrityksesi ei vielä ole mukana IAB:n toiminnassa, niin nyt on korkea aika liittyä jäsenyritykseksi”, Laine jatkaa.
IAB Finland ry:n hallitus kaudella 2015:
Mediajäsenet
Henrik Laine, MTV Oy, pj
Jani Savolainen, Microsoft Oy, vpj
Jarkko Kyttänen, Sanoma Media Finland Oy
Sini Kervinen, Aller Media Oy
Jukka Pulkkinen, Otavamedia Oy
Minna Nissinen, Alma Media Oyj
Muut jäsenet
Marjo Juola, Kesko Oyj
Elina Koivumäki, Asianajotoimisto JB Eversheds Oy
Vivi Orkola, RAY
Outi Nylund, Veikkaus Oy
Tommi Pelkonen, SEK & GREY Oy
Lasse Iskanius, Dentsu Aegis Network Oy
Lisätiedot:
Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland ry, 040 543 9165, etunimi.sukunimi(at)iab.fi
Henrik Laine, hallituksen puheenjohtaja, IAB Finland ry, 050 567 9121, etunimi.sukunimi(at)mtv.fi
IAB Finland ry on digitaalisen markkinoinnin etujärjestö, jonka jäsenistöön kuuluu yli sata jäsenyritystä. Jäsenyritykset ovat digitaalisia medioita, mainostajia, mediatoimistoja, luovia toimistoja, tutkimuslaitoksia, analytiikkapalvelujen tarjoajia, internet-teknologiaa kehittäviä yrityksiä sekä mainosverkostoja.
iab.fi
29.11.2024
Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa
Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso.
lue lisää29.11.2024
Kuinka hyödyntää tekoälyä vastuullisesti markkinoinnissa?
Tekoäly on noussut nopeasti markkinoinnin ammattilaisten tehokkaaksi työkaluksi, joka parantaa ideointia, sisällöntuotantoa ja analysointia. Vaikka tekoäly tuo mukanaan huomattavia etuja, kuten työprosessien nopeutumista ja automatisointia, sen käyttö edellyttää vastuullisuutta ja eettistä harkintaa. Tässä artikkelissa käsittelemme tekoälyn käyttöä markkinoinnin tukena ja vastuullisia käytäntöjä, jotka auttavat rakentamaan kestävää ja eettistä markkinointia.
lue lisää18.11.2024
Markkinoinnin vaikuttavuus: Mitä sinun tulee tietää lyhyen ja pitkän aikavälin mallintamisesta
Tutkimukset osoittavat, että markkinoinnilla on merkittävä rooli yrityksen kasvun edistäjänä. McKinseyn analyysin mukaan toimitusjohtajat, jotka ovat asettaneet markkinoinnin kasvusuunnitelmiensa keskiöön, saavuttavat kaksi kertaa todennäköisemmin yli 5 prosentin vuotuisen kasvun verrattuna kilpailijoihinsa. Jotta markkinointipanostukset voidaan kohdentaa oikein, tulee niiden vaikuttavuus olla todennettavissa.
lue lisää01.11.2024
IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa.
lue lisää