Icon
Digimediamyyjien sertifioinnit vuonna 2018 IABlogi

Digimediamyyjien sertifioinnit vuonna 2018

12.01.2018

Digimediamyyjien sertifiointi tarjoaa mediamyyjille mahdollisuuden osoittaa ammattitaitonsa ja syventää osaamistaan. Päivitetty digisertiaineisto valmentaa ymmärtämään ja hallitsemaan monikanavaista mediamyyntiä. Ohjelma toteutetaan yhteistyössä Saranen Consultingin kanssa. Sertifiointi on voimassa kaksi vuotta, eli vuonna 2016 sertifioidut, tervetuloa uusimaan tänä vuonna! Lisätiedot sertifiointiohjelmasta IAB:n sivuilla.

  • 07.02.2018 introtilaisuus klo 9.30-12.00, 21.03.2018 koe klo 10.00-12.30
  • 26.04.2018 introtilaisuus klo 9.30-12.00, 07.06.2018 koe klo 10.00-12.30
  • 21.08.2018 introtilaisuus klo 9.30-12.00, 02.10.2018 koe klo 10.00-12.30
  • 09.10.2018 introtilaisuus klo 9.30-12.00, 20.11.2018 koe klo 10.00-12.30

08.12.2022

IAB Studio: Brand Safety - Miten pitää brändi turvassa?

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Pasin kanssa Maarit Ruuth MTV:ltä, Jaakko Haarala DoubleVerifyltä ja Hanna Vierikko Sanomalta. Tässä jaksossa Pasi, Maarit, Hanna ja Jaakko keskustelevat Brand safetysta eli turvallisesta brändiympäristöstä mainonnassa.

lue lisää

07.12.2022

Verkkomainonnan määrä jatkaa kasvu-uralla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2022 kolmannella kvartaalilla oli ennätyksellisen suuri, noin 173 milj. euroa. Lähes 60 prosenttia mediamainonnasta on jo digitaalista. Vuoden 2021 kolmanteen kvartaaliin verrattuna digimainonta kasvoi 7 %

lue lisää

05.12.2022

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa 2023

IAB Finlandin syyskokouksessa 30.11.2022 päätettiin tulevan vuoden painopisteistä ja valittiin yhdistykselle uusi hallitus. Vuonna 2023 IAB Finlandin kattoteema on digimainonnan vastuullisuus ja IAB:n kaksitoistahenkisessä hallituksessa on medioiden sekä palveluntarjoajien lisäksi mukana ennätysmäärä mainostajia.

lue lisää

18.11.2022

Videomainonnalla menee kovaa Euroopassa ja Suomessa

IAB Europe julkaisee vuosittain AdEx Bencmark raportin, joka mittaa ja arvioi Euroopan digitaalisen mainonnan panostuksia kattaen kaikkiaan 28 eri markkinaa. Tästä täydessä AdEx raportissa kuvataan eri formaattien ja kanavien vaikutukset Euroopan digitaaliseen mainontaan, joka päätyi 30,5 prosentin vuotuiseen kasvuun vuonna 2021. Euroopan koko digitaalisen mainonnan panostukset olivat vuonna 2021 92 miljardia euroa.

lue lisää