
Digimarkkinoinnin huipulla: Anne Teeriaho ja Suomalainen Lääkäriseura Duodecim
Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme kolmannessa osassa tapaamme Anne Teeriahon, joka työskentelee ilmoitusmyyntipäällikkönä Suomalainen Lääkäriseura Duodecimissa ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.
Miksi päätit osallistua IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen?
Halusin oppia uutta ja ymmärtää paremmin digimarkkinoinnin ja -myynnin lainalaisuuksia.
Miten koit koulutuksen sisällön ja rakenteen? Oliko se kattava ja relevantti?
Koulutuksen sisältö oli erittäin hyvä ja materiaalia oli, sanoisinko, ainakin riittävästi.
Kuinka vertaisit tätä koulutusta muihin vastaaviin koulutuksiin, joihin olet osallistunut?
Tämä koulutus antoi hyvät eväät digimarkkinointiin niin keltanokalle kuin konkarillekin, kokonaisvaltaisuutensa ja laajuutensa johdosta.
Mitkä olivat kolme tärkeintä oppimasi asiaa kurssilta?
Mainonnasta 62 % digitaalista ja siitä 80 % kohdennettua, datataitavin tulee voittamaan kilpailun.
Verkkokauppa muuttaa digin fundamentteja – tiedonhalukanavasta muodostuu ostopaikka.
Eväste "pakka" edelleen sekaisin.
Miten koulutus on vaikuttanut työskentelyysi tai uraasi?
Uskon ymmärtäväni asiakkaitteni toiveita ja tarpeita paremmin. Puhumme samaa kieltä: ostaja ja myyjä.
Oletko käyttänyt koulutuksessa opittuja tietoja ja taitoja käytännössä? Voitko antaa esimerkkejä?
Kyllä, pyrin tuottamaan asiakkaille parempaa dataa heidän kampanjoistaan sekä antamaan parempia ehdotuksia kampanjoiden kokonaisuuksista.
Kenelle suosittelisit tätä koulutusta ja miksi?
Ainakin kaikille digimyynnin kanssa työskenteleville.
Mitä neuvoja antaisit tuleville osallistujille, jotta he saavat parhaan mahdollisen hyödyn koulutuksesta?
Kannattaa varata riittävästi aikaa materiaalien läpikäyntiin, sillä voi olla, että innotutkin "vähän liikaa" :) Tulee kiire lukea kaikki mikä kiinnostaa.
Anne Teeriaho
Ilmoitusmyyntipäällikkö
Suomalainen Lääkäriseura Duodecim
Seuraava IAB Finlandin digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus tässä!
09.05.2025
IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa2
Onko pelimainonta vaikeaa, kallista tai liian erikoistunutta? Tässä IAB Finlandin podcast-jaksossa pureudumme pelimainontaan liittyviin käytännön myytteihin ja uskomuksiin. Kuka tekee, miten tehdään – ja mitä kaikkea oikeasti voi mitata?
lue lisää02.05.2025
IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa1
Tässä IAB Finlandin podcastjaksossa pureudumme pelimainonnan ympärillä pyöriviin sitkeisiin myytteihin ja selvitämme, mikä pitää oikeasti paikkansa. Studiossa äänessä Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Janna Laiho Azerionilta, Patrik Hautala GroupM:ltä – napakalla otteella ja rennolla fiiliksellä.
lue lisää28.04.2025
IAB Jäsenesittely: Broman Group Oy ja Seppo Niemelä
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Broman Group Oy ja Seppo Niemelä
lue lisää25.04.2025
KonversiO-Optimistit: Näin suomalaiset käyttävät mediaa
KonversiO-Optimistit sukeltaa syvälle suomalaisen mediankäytön, hinnoittelun ja markkinointistrategioiden ytimeen – pohjoismaisessa kontekstissa. Tässä jaksossa pohditaan, mitä iso B2C-mainostaja oikeasti tarvitsee mediatoimistokilpailutuksessa menestyäkseen ja miten erottautua älykkäästi markkinassa, jossa data, asiakasymmärrys ja tekoäly kohtaavat käytännön tekemisen.
lue lisää