Icon
Datan hyödyntäminen digimainonnan kohdentamisessa -opas on ilmestynyt IABlogi

Datan hyödyntäminen digimainonnan kohdentamisessa -opas on ilmestynyt

11.06.2014

Mitä Big Data on ja miten sitä hyödynnetään mainonnan kohdentamisessa? Miten tietomassat saavat median ja mainostajan työn tuottavammaksi?

Datan hyödyntäminen digimainonnan kohdentamisessa -opas on nyt ilmestynyt. IAB Finlandin Big Data -työryhmän käytännönläheinen opas käsittelee verkkomainonnan näkökulmasta muun muassa datan keräämistä, säilömistä, rikastamista ja hyödyntämistä sekä tietosuoja-asioita. Oppaan tueksi tehtiin tutkimus, jossa selvitettiin suomalaisten mainostajien, medioiden ja toimistojen tietämystä datan hyödyntämisestä.

Oppaan tavoitteena on lisätä ymmärrystä ja tarjota käytännön apua sekä ideoita tiedon hyödyntämiseen mainonnan kohdentamisessa. Voit ladata oppaan täältä.

21.01.2022

IAB Finland – Muutosten tekijöiden 25. juhlavuosi

IAB Finlandin uusi hallitus aloitti kauden 2022 valitsemalla hallitukselle puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Eliisa Puikkonen, Elisalta ja varapuheenjohtajaksi Christopher Fernandez, Matterkindilta. Suuret onnittelut molemmille! IAB kiittää myös vuoden 2021 hallituksen puheenjohtaja Keskon Caroline Nykteriä ja varapuheenjohtaja Sanoman Jaakko Kuivalaiselle erinomaisesta työstä vuonna 2021.

lue lisää

21.01.2022

IAB Jäsenesittely: LeadSpark ja Sami Lahtinen

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa LeadSpark ja Sami Lahtinen

lue lisää

05.01.2022

IAB Jäsenesittely: Storybound ja Elli Mäkilä

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Storybound ja Elli Mäkilä

lue lisää

29.12.2021

IAB Jäsenesittely: Neuwo ja Johannes Harju

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Johannes Harju ja Neuwo

lue lisää