Icon
Da­tan hyö­dyn­tä­mi­nen di­gi­mai­non­nan koh­den­ta­mi­ses­sa -opas on il­mes­ty­nyt IA­Blo­gi

Datan hyödyntäminen digimainonnan kohdentamisessa -opas on ilmestynyt

11.06.2014

Mitä Big Data on ja miten sitä hyödynnetään mainonnan kohdentamisessa? Miten tietomassat saavat median ja mainostajan työn tuottavammaksi?

Datan hyödyntäminen digimainonnan kohdentamisessa -opas on nyt ilmestynyt. IAB Finlandin Big Data -työryhmän käytännönläheinen opas käsittelee verkkomainonnan näkökulmasta muun muassa datan keräämistä, säilömistä, rikastamista ja hyödyntämistä sekä tietosuoja-asioita. Oppaan tueksi tehtiin tutkimus, jossa selvitettiin suomalaisten mainostajien, medioiden ja toimistojen tietämystä datan hyödyntämisestä.

Oppaan tavoitteena on lisätä ymmärrystä ja tarjota käytännön apua sekä ideoita tiedon hyödyntämiseen mainonnan kohdentamisessa. Voit ladata oppaan täältä.

blogidigimarkkinointisisältömarkkinointiiabfinlandpodcastdatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

09.05.2025

IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa2

Onko pelimainonta vaikeaa, kallista tai liian erikoistunutta? Tässä IAB Finlandin podcast-jaksossa pureudumme pelimainontaan liittyviin käytännön myytteihin ja uskomuksiin. Kuka tekee, miten tehdään – ja mitä kaikkea oikeasti voi mitata?

lue lisää

02.05.2025

IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa1

Tässä IAB Finlandin podcastjaksossa pureudumme pelimainonnan ympärillä pyöriviin sitkeisiin myytteihin ja selvitämme, mikä pitää oikeasti paikkansa. Studiossa äänessä Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Janna Laiho Azerionilta, Patrik Hautala GroupM:ltä – napakalla otteella ja rennolla fiiliksellä.

lue lisää

28.04.2025

IAB Jäsenesittely: Broman Group Oy ja Seppo Niemelä

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Broman Group Oy ja Seppo Niemelä

lue lisää

25.04.2025

KonversiO-Optimistit: Näin suomalaiset käyttävät mediaa

KonversiO-Optimistit sukeltaa syvälle suomalaisen mediankäytön, hinnoittelun ja markkinointistrategioiden ytimeen – pohjoismaisessa kontekstissa. Tässä jaksossa pohditaan, mitä iso B2C-mainostaja oikeasti tarvitsee mediatoimistokilpailutuksessa menestyäkseen ja miten erottautua älykkäästi markkinassa, jossa data, asiakasymmärrys ja tekoäly kohtaavat käytännön tekemisen.

lue lisää