Icon
AUKI ON: IABlogi – verkkomainonnan asialla IABlogi

AUKI ON: IABlogi – verkkomainonnan asialla

14.03.2012 | Marko Siltala

Hyvä lukija - tervetuloa IABlogin pariin! Luet juuri auenneen blogin ensimmäistä postausta, jossa käsitellään sen tarkoitusta ja tavoitteita. Tämän postauksen jälkeen jatkamme bloggaajaprofiileilla, joissa IABlogin bloggaajat esittelevät itsensä tarkemmin.

IABlogi (Interactive Advertising Blog) on verkkomainonnan asialla toimiva foorumi, joka on samalla tarkoitettu IAB Finlandin työvälineeksi ja informaatiokanavaksi. Blogin tavoitteena on tarjota lukijoille säännöllisesti vaihtuvaa sisältöä verkkomainonnasta. Sen ideana on lisätä keskustelua ja tietämystä alaan liittyen sekä osaltaan edistää sen kehitystä Suomessa. Seuraavassa IABlogista pähkinänkuoressa:

Mitä?

  • Uusi verkkomainonnan blogi IAB Finlandin sivuilla
  • Teemana verkkomainonta ja kaikki sen osa-alueet
  • Suunnattu kaikille alan toimijoille sekä siitä kiinnostuneille
  • Blogin pitkäjänteinen kehitystyö on alkanut helmikuussa 2012

Miksi?

  • Halutaan tarjota asiantuntijoille kätevä tapa blogata omista erityisaiheista omalla tahdilla
  • Kaivataan luotettavaa ja puolueetonta foorumia, jossa saa äänensä kuuluviin
  • Pyritään lisäämään keskustelua ja edistämään alan kehitystä
  • Odotetaan uutta tehokasta työkalua ja informaatiokanavaa IAB:lle

Miten?

  • Vakituisten ja vierailevien bloggaajien tuottama sisältöä
    • Vakituiset bloggaavat säännöllisesti omista erityisaiheistaan
    • Vierailevat bloggaavat kutsuttaessa ajankohtaisista pinnalla olevista aiheista
  • IAB tarjoaa bloggaajille kirjoitusten oikolukupalvelun
  • Blogia markkinoidaan mm. tekemällä siitä nostoja IAB:n uutiskirjeeseen
  • Pääbloggaaja koordinoi IABlogia:
    • Kutsuu haastateltavia ja koordinoi blogiaikatauluja
    • Kerää blogiin hyötytietoa ja bloggaa sen hankinnasta
    • Bloggaa itse säännöllisesti painottaen display-mainontaa

Mihin vaikuttaa?

  • Saadaan asiantuntijoiden ja heidän yrityksensä ääni kuuluviin IABlogin kautta
  • Luodaan pitkäjänteisesti kehittyvää verkkomainontaa edistävä foorumi
  • Tarjotaan kätevä tapa blogata sekä lisätä alaa edistävää tietoisuutta ja keskustelua
  • Kehitetään IAB:n sivuille uusi työkalu ja tapa tarjota säännöllisesti vaihtuvaa sisältöä

Tervetuloa IABlogin pariin!

09.11.2023

Loppuvuoden must-know: Tulos Helsingin digimarkkinoinnin webinaarit

Digimarkkinointi nyt: trendit ja kuumimmat puheenaiheet – Tulos Helsingin webinaarisarja tarjoaa kattavan läpileikkauksen loppuvuoden ajankohtaisimmista digimarkkinoinnin aiheista. Valitse itseäsi kiinnostavin tai ilmoittaudu kaikkiin!

lue lisää

02.11.2023

Tule mukaan menestykseen – MIXX Awards hakee yhteistyökumppaneita ensi kevään tapahtumaan!

IAB MIXX Awards on värikäs ja iloinen tapahtuma, joka kokoaa yhteen digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät juhlimaan alansa huippusaavutuksia. Keväällä 2023 ensimmäistä kertaa järjestetty tapahtuma keräsi huiman suosion ja sai osakseen paljon kiitoksia niin osallistujilta kuin järjestäjiltäkin. Tämän myötä on päätetty järjestää tapahtuma myös ensi keväänä.

lue lisää

31.10.2023

Digimarkkinoinnin huipulla: Haastattelussa IAB:n sertifikaattikoulutuksen käyneet ammattilaiset

Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme toisessa osassa tapaamme Sanna Uusivirran, joka työskentelee HILLA GROUPILLA markkinointipäällikkönä ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.

lue lisää

24.10.2023

Digimarkkinoinnin huipulla: Haastattelussa IAB:n sertifikaattikoulutuksen käyneet ammattilaiset

Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme ensimmäisessä osassa tapaamme Titta Toivasen, joka työskentelee HILLA GROUPILLA Kainuun ja Koillismaan myyntiryhmän vetäjänä ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.

lue lisää