AUKI ON: IABlogi – verkkomainonnan asialla
Hyvä lukija - tervetuloa IABlogin pariin! Luet juuri auenneen blogin ensimmäistä postausta, jossa käsitellään sen tarkoitusta ja tavoitteita. Tämän postauksen jälkeen jatkamme bloggaajaprofiileilla, joissa IABlogin bloggaajat esittelevät itsensä tarkemmin.
IABlogi (Interactive Advertising Blog) on verkkomainonnan asialla toimiva foorumi, joka on samalla tarkoitettu IAB Finlandin työvälineeksi ja informaatiokanavaksi. Blogin tavoitteena on tarjota lukijoille säännöllisesti vaihtuvaa sisältöä verkkomainonnasta. Sen ideana on lisätä keskustelua ja tietämystä alaan liittyen sekä osaltaan edistää sen kehitystä Suomessa. Seuraavassa IABlogista pähkinänkuoressa:
Mitä?
- Uusi verkkomainonnan blogi IAB Finlandin sivuilla
- Teemana verkkomainonta ja kaikki sen osa-alueet
- Suunnattu kaikille alan toimijoille sekä siitä kiinnostuneille
- Blogin pitkäjänteinen kehitystyö on alkanut helmikuussa 2012
Miksi?
- Halutaan tarjota asiantuntijoille kätevä tapa blogata omista erityisaiheista omalla tahdilla
- Kaivataan luotettavaa ja puolueetonta foorumia, jossa saa äänensä kuuluviin
- Pyritään lisäämään keskustelua ja edistämään alan kehitystä
- Odotetaan uutta tehokasta työkalua ja informaatiokanavaa IAB:lle
Miten?
- Vakituisten ja vierailevien bloggaajien tuottama sisältöä
- Vakituiset bloggaavat säännöllisesti omista erityisaiheistaan
- Vierailevat bloggaavat kutsuttaessa ajankohtaisista pinnalla olevista aiheista
- IAB tarjoaa bloggaajille kirjoitusten oikolukupalvelun
- Blogia markkinoidaan mm. tekemällä siitä nostoja IAB:n uutiskirjeeseen
- Pääbloggaaja koordinoi IABlogia:
- Kutsuu haastateltavia ja koordinoi blogiaikatauluja
- Kerää blogiin hyötytietoa ja bloggaa sen hankinnasta
- Bloggaa itse säännöllisesti painottaen display-mainontaa
Mihin vaikuttaa?
- Saadaan asiantuntijoiden ja heidän yrityksensä ääni kuuluviin IABlogin kautta
- Luodaan pitkäjänteisesti kehittyvää verkkomainontaa edistävä foorumi
- Tarjotaan kätevä tapa blogata sekä lisätä alaa edistävää tietoisuutta ja keskustelua
- Kehitetään IAB:n sivuille uusi työkalu ja tapa tarjota säännöllisesti vaihtuvaa sisältöä
Tervetuloa IABlogin pariin!
12.12.2025
IAB Finlandin syyskokous: uudet hallituksen jäsenet vahvistavat yhdistyksen asemaa digimainonnan ekosysteemin edelläkävijänä
IAB Finlandille valittiin uusi hallitus, samalla vahvistettiin ensi vuoden painopisteet.
lue lisää12.12.2025
IAB Insider: Päivittäistavaroita ei voi mainostaa audiolla - vai voiko sittenkin?
Jaksossa tarkastellaan ajankohtaisia näkökulmia FMCG-toimialalle. Mukana keskustelemassa on myös Bauer Median markkinointi- ja myyntijohtaja Satu Laakso, joka avaa, miten audio voi toimia mainostajille keinona erottautua, jäädä mieleen ja rakentaa kustannustehokasta toistoa erityisesti silloin, kun ostajan huomio pitäisi ohjata tuhansien vaihtoehtojen joukosta juuri omaan tuotteeseen. Jakso on alunperin julkaistu myös Bauer Median kanavilla.
lue lisää11.12.2025
Digitaalisten ulkomainospintojen kartta
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä on koonnut kattavan kartan, joka kokoaa yhteen työryhmään kuuluvien yritysten kaikki digitaaliset ulkomainospinnat. Kartan avulla voit selata, rajata ja hakea mainospintoja toimijoiden, kaupunkien sekä ulkomainospintojen ominaisuuksien mukaan.
lue lisää10.12.2025
Pelimainonnan nykytila ja trendit Suomessa 2025 -kysely
Haluamme kartoittaa, missä pelimainonta Suomessa tällä hetkellä menee ja mitä trendejä on nousemassa. Pelimainonta kattaa sekä mobiilipelien mainospaikat, pelien sisäiset mainosratkaisut että e-urheilun.
lue lisää