Icon
IAB Studio: Ohjelmallisen mainonnan myytit - Totta vai tarua? Uutiset & blogi

IAB Studio: Ohjelmallisen mainonnan myytit - Totta vai tarua?

20.01.2025 | iab

Tervetuloa kuuntelemaan uusinta IAB Studio podcast-jaksoa, jossa syvennymme ohjelmallisen mainonnan ajankohtaisiin teemoihin ja trendeihin! Pasin kanssa studiossa mukana ovat alan asiantuntijat Juuli Pelkonen Adformilta ja Miia Salmi Sanomalta. Juuli ja Miia jakavat näkemyksensä IAB:n tutkimuksesta, joka kartoittaa ohjelmallisen mainonnan nykytilaa ja trendejä Suomessa.

Mitä ohjelmallisen mainonnan osaajat pitävät vuoden 2024 tärkeimpinä trendeinä? Miten tekoäly vaikuttaa tulevaisuudessa mainonnan tehokkuuteen? Entä miksi osaajien saatavuus nousee keskeiseksi kasvun esteeksi? Juuli ja Miia vastaavat näihin kysymyksiin ja ottavat kantaa myös kuumaan keskusteluun: onko Suomi todella ohjelmallisen kehitysmaa vai jotain aivan muuta?

Jakson aikana pureudutaan tutkimustuloksiin väittämien kautta – kuulet suoraan asiantuntijoilta, mikä on totta ja mikä tarua. Lisäksi keskustelemme digitaalisen ulkomainonnan kehityksestä, retail median roolista sekä siitä, miten ala varautuu kolmannen osapuolen evästeiden poistumiseen

Kuuntele ja pysy kartalla ohjelmallisen mainonnan tulevaisuuden näkymistä! Tämä jakso tarjoaa arvokasta tietoa niin markkinointialan ammattilaisille kuin kaikille aiheesta kiinnostuneille.
Jakso on nyt kuunneltavissa!

 

 

Katso koko jakso tästä:

 

 

 

Kuuntele koko jakso tästä:

 

 

Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!


 

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

16.06.2025

Euroopan digitaalinen mainonta huippukasvussa vuonna 2024

IAB Europen fasilitoima vuoden 2024 AdEx Benchmark -raportti tarjoaa kattavan kuvan Euroopan digitaalisen mainonnan kehityksestä – nyt jo 19. kertaa. Tänä vuonna mukana oli ennätykselliset 30 maata, joista uusimpana tulokkaana Portugal. Raportti osoittaa, että digitalisoituminen ja digitaalisen mainonnan vahva kasvu jatkuu. Digitaaliset mainosinvestoinnit Euroopassa kasvoivat 16% edellisvuoteen verrattuna ja saavuttivat huikean 118,9 miljardin euron tason. Kaiken kaikkiaan 67 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista vuonna 2024.

lue lisää

16.06.2025

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.

lue lisää

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää