Icon
IAB Jäsenesittely: Meltwater ja Noora Suni Uutiset & blogi

IAB Jäsenesittely: Meltwater ja Noora Suni

23.06.2022 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Meltwater ja Noora Suni

 

 Noora Suni, Digital Marketing Manager Nordics

Kerro Noora hieman Meltwaterista sekä myös itsestäsi?

Meltwater on globaali vuonna 2001 perustettu SaaS-alan yritys, joka tarjoaa all-in-one -ratkaisun markkinointi- ja viestintätiimeille. Meltwaterin alustan avulla mm. seuraat brändisi mainetta sekä toimialan uusia trendejä, hallinnoit sosiaalisen median kanavia, lähetät tiedotteita ja teet vaikuttajamarkkinointia. Alustamme avulla voit tehdä myös kuluttaja- ja markkinatutkimusta ulkoista dataa hyödyntäen. Olemme siis monipuolinen sekä kansainvälinen viestinnän ja markkinoinnin kumppani.

Minusta lyhyesti, olen Noora Suni, ja vastaan Meltwaterilla Pohjoismaiden digitaalisesta markkinoinnista. Talossa olen ollut kohta 1,5 vuotta ja koulutukseltani olen kauppatieteiden maisteri. Markkinoinnissa minua kiinnostaa erityisesti datan hyödyntäminen monipuolisesti mm. strategiatyössä sekä kohderyhmien analysoinnissa.

Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?

Odotamme yhteistyöltä IAB:n verkoston mahdollistamia mielenkiintoisia uusia kohtaamisia ja keskusteluja markkinoinnin ammattilaisten kanssa. Odotamme myös IAB:n monipuolisia tapahtumia, joihin voimme myös kontribuoida omien puheenvuorojemme kautta.

Mitä Meltwater aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Tuomme IAB-yhteisöön asiantuntijuutta mm. sosiaaliseen mediaan, vaikuttajamarkkinointiin tai mediaseurantaan liittyvissä kysymyksissä. Tuotamme paljon IAB:n jäseniä hyödyttävää materiaalia (mm. oppaita, webinaareja, blogeja) kyseisiin aiheisiin liittyen sekä tuomme myös asiantuntijuuttamme IAB:n tapahtumiin puheenvuorojen muodossa.

Mitkä ovat Meltwaterin tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2022?

Yksi tärkeimmistä painopisteistämme on sosiaalinen media ja sen kautta kerätyn datan hyödyntäminen mm. markkinoinnin kehittämisessä, kuluttajien ymmärtämisessä, trendien tunnistamisessa sekä vaikuttajien löytämisessä.

Tässä vaiheessa kannattaa myös ehdottomasti tutustua Meltwaterin tuoreeseen YouTube markkinoinnin oppaaseen. Oppaassa käydään step-by-step läpi kaikki vaiheet tilin aloittamisesta kampanjoiden suunnitteluun. Oppaaseen pääset TÄSTÄ!

Kesälomat ovat ihan ovella, elleivät jo alkaneet… haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi kesälomapalautumiseen?

Toki! Itse palaudun parhaiten tapaamalla ystäviä, lukemalla hyvää kirjaa tai urheilemalla. Toivottavasti pääsen pian myös nauttimaan aurinkoisista keleistä mökkilaiturille!

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

16.06.2025

Euroopan digitaalinen mainonta huippukasvussa vuonna 2024

IAB Europen fasilitoima vuoden 2024 AdEx Benchmark -raportti tarjoaa kattavan kuvan Euroopan digitaalisen mainonnan kehityksestä – nyt jo 19. kertaa. Tänä vuonna mukana oli ennätykselliset 30 maata, joista uusimpana tulokkaana Portugal. Raportti osoittaa, että digitalisoituminen ja digitaalisen mainonnan vahva kasvu jatkuu. Digitaaliset mainosinvestoinnit Euroopassa kasvoivat 16% edellisvuoteen verrattuna ja saavuttivat huikean 118,9 miljardin euron tason. Kaiken kaikkiaan 67 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista vuonna 2024.

lue lisää

16.06.2025

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.

lue lisää

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää